Ulkoa kuului kamalaa kolinaa. En uskalla mennä katsomaan.

• Viestiketjun aloittaja "Mää"
  • Ensimmäinen viesti
"Mää"
Sydän hakkaa tuhatta ja sataa, jos siellä on joku hiippari.
En kyllä ymmärrä, kun kuulosti että se olisi vintin luukkua aukonut tai jotain, tai niinkuin olis katolta kuulunut osa ryminästä.
Mä yritän ja yritän miettiä, olisiko joku elukka voinut saada samanlaisia ääniä aikaan, mutta on niin vaikea uskoa. Ja ihan kuin olisi askeleet tömähdelleet kauemmas.. Voi prkl.

"Mää"
Ok-talo on, mutta en usko hiiristä ja oravista tuollaista melua lähtevän. Se siis rymisteli, ja aivan kuin olis siirrellyt jotain, esim. sitä vintin luukkua, tai tuossa seinustalla on kyllä pari lastulevypalaa ja sellaista tavaraa, että mietin olisiko niitä siirrelty seinää vasten tms.
Ja kun se ryminä jatkui jonkin aikaa, mä yritän miettiä tosiaan, liikkuiko se ääni tuolla katolla, vai pysyikö paikallaan, niin ei kyllä tunnu siltä, että olisi liikkunut, ainakaan tänne päähän.
Hitsi mä toivon tosiaan, että olis ollut karhu, oon kyllä itse metsässä nähnyt jälkiä tuolla jossain 10 km päässä, mutta en ole kuullut kenenkään nähneen livenä.
Parempi karhu, kuin joku pipipää, tai rosvo, en kuule edes tänne, jos tuonne ulkorakennuksiin murtautuu.
Ja mitäpä se tietenkään kuuleminen auttais, kun en uskalla, eikä varmaan kannata mennä katsomaan.

"Mää"
Joo, uskon että olisin saattanut kuulla senkin, jos olisi kääntänyt ovenkahvaa, joten jospa se ei sisälle ollut tulossa kuitenkaan..
Mutta edelleen, mä en ymmärrä, kun tuolla on kylä täynnä taloja, jotka on pimeänä, että joku olis niin julkea, että tulis taloon jossa on valot..
Toisekseen sen pitäis poiketa satoja metrejä tuolta tieltä, ja luulen että olisin autonki kuullut aika kaukaa tähän aikaan.

"Mää"
Yksin asun. Periaatteessa mun mielestä kaupunki on pelottavampi, onhan siellä just enemmän mahdollisuuksia sen hiipparin tulla.
Täällä luulis olevan vaan eläimiä, mut nyt en ole enää varma kyllä.

"Mää"
Yritän puhua itelle järkeä, että ei se voinut olla ihminen. Varustautuisko joku taskulampulla, ja lähtis murtoreissulle kävellen?
Joskus on naapurin kissa kiivennyt katolle, ja kolinaa sekin kyllä piti, mutta ei nyt noin pahaa kuitenkaan.
Ja tuskin tähän aikaan vuodesta sekään saa päähänsä pimeässä kapuilla naapurin katolle, saati että kaikki äänet ei selity ihan tikkaiden kolinalla.

huih
Mä asunki aina kerrostaloissa ylhäällä, en koskaan maantasossa. Aikoinaan mua vainos yks mies, ja öisin tuli koputtelemaan ikkunaa ja ovea ym, sitä kesti kauan. Senjälkeen en ole suostunut asumaan maantasossa, enkä asu

"Mää"
On mullakin niitä vainoajan kaltaisia ja muita pipipäitä menneisyydessä, joten kyllähän se kävi mielessä, että olisiko joku ihan tarkoituksella tullut.
Voi elämä, mun pitäis alkaa nukkumaan, että pääsen aamulla ylös, vaan ku tuntuu ettei uskalla kuitenkaan.
Jos se vaikka pyörii tuolla naapurissa ja piharakennuksissa, ja palaa sit takaisin tullessaan, ja päättää tulla sisään.
Voi kun olis tosiaan se karhu.. Se varmaan olis saanut ryminän ja ne askeleen kuuloiset tömähdykset aikaan, jos olis käynyt vähän tutkimassa, olisko mitään syötävää.. Mut ei tää tosiaan mitään yleistä karhualuetta ole.

wwwddkd
tuli mieleen, että lapsena vähän syrjässä haja-asutusalueella asuessa meidän pihaan eksyi kerran kesäyönä joku humalainen mies. Oli ilmeisesti hortoillut useita kilometrejä ja päätynyt hiekkatietä pitkin pihaamme. Isä tilasi sille taksin.

Olisiko se voinut olla joku tälläinen lähitienoon tyyppi joka kännissä eksynyt?

"Mää"
Onhan se tietty mahdollista, että joku känniääliö vain olis eksynyt. Ei tämä mitään hienostoaluetta ole, noita yksinäisiä vanhojapoikia varmaan jokunen kylällä on. Toivottavasti löytää seuraavaksi suoraan kotiinsa, pitkä matka on hoippua päätiellekin, saati sitten pidemmälle.
Huoh. Mä niin pelkään, et huomenna löydän jotain tihutöitä.
Mulla on just tunnistinlampusta hehku palanu, mutta tuskin sekään olis auttanut, kun kerran tuli vaikka ikkunasta valo paistaa. Eläimet se toki olis varmaan karkoittanut heti.

"Mää"
Kaipa se vaara nyt on ohi, jollei sit joku nuku pihassa.. pakko tässä on päästä nukkumaan hiljalleen. Kiitos myötäelämisestä, ei tarvi ihan yksin täällä miettiä:)

Sitten kun ap alat pikkuhiljaa heräillä, niin voisit vähän käydä katsomassa minkälaisia jälkiä siellä näkyy. Saattaa hyvinkin käydä niin, että siellä näkyy jonkun eläimen jälkiä. Silloin ei tarvisi pelätä seuraavana yönä.

Kivesmurhaaja :D (mulla on selvästikin huono huumorintaju)

Yhteistyössä