ukkosesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mimmi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mimmi

Vieras
moniko pelkää ja moniko pitää ukkosesta

Itse en mielelläni ukkosella ulos mene jos ei ihan pakko ole. Ukkostutkasta katselin et ukkosrintama tulossa virosta ylöspäin suomeen. huh huh

Mun mielestä ukkonen on tosi upea luonnon ilmiö! Ihastuksissani sitä seuraan - varsinkin jonkun veden äärellä se on mahtava. Mutta tyhmänrohkea en ole ja kunnoitan luontoa tässäkin asiassa. En siis hakeudu vartavasten ulos enkä sellaiseen paikkaan, johon salama voisi helposti iskeä. Samoin suojaan sähkölaitteet yms. kotona.

mites pelkääkö teillä lapset ukkosta ja miten rauhassa pystyt itse olemaan ukkosella lasten kanssa, heille kun ei pitäis näyttää jos pelkää. Meille maalla asuessa iski salama lampun kautta keittiöön ja siitä itelle jääny tämmönen pikkanen arkuus. Olin sillon alle 5-vuotias.

Ennen nautin ukkosesta, mutta nyt parin viime vuoden aikana olen ruvennut pelkäämään sitä. Onneksi meille ei tule rajujaeikä usein niin kuin Joensuussa, jotenkin tuo ei pääse ylittämään tuota jokea.

Pidän tosi paljon.

Menen sisälle, jos tulee kovin lähelle. Ja varmaan pelkäisinkin, jos joutuisin olemaan ulkona samaan aikaan, kun ukkonen kohdalla. (En muista milloin sellaista olisi tapahtunut.)

Yhteistyössä