ukko on 5min kotona ja meillä on jo tappelu käynnissä =( =(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei jaksa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Lumessa tarpominen ei tee hyvää, jos sinulla on kipuja. Jos lähdet sinne tarpomaan, niin voit joutua sairaalaan vuodelepoon ennemmin tai myöhemmin. Miehesi pääsee helpommalla. kun olet kotona hoitamassa lapsia ja tekemässä kotityöt. Jos olisit sairaalassa, niin ne kaikki jäisi miehellesi. Sinulla on hyvät perusteet saada mies hoitamaan kauppa-asiat. Mies ei ole varmastikaan osannut ajatella, millainen rasitus raskaus on. Itselläni oli riskiraskaus ja tunnen sitä kautta monia, joilla on ollut raskausmyrkytys tai muita ongelmia. Siksi suhtaudun varovaisuudella kaikkiin raskausajan tekemisiin. Parempi ottaa varovasti kuin ottaa turhia riskejä.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Lumessa tarpominen ei tee hyvää, jos sinulla on kipuja. Jos lähdet sinne tarpomaan, niin voit joutua sairaalaan vuodelepoon ennemmin tai myöhemmin. Miehesi pääsee helpommalla. kun olet kotona hoitamassa lapsia ja tekemässä kotityöt. Jos olisit sairaalassa, niin ne kaikki jäisi miehellesi. Sinulla on hyvät perusteet saada mies hoitamaan kauppa-asiat. Mies ei ole varmastikaan osannut ajatella, millainen rasitus raskaus on. Itselläni oli riskiraskaus ja tunnen sitä kautta monia, joilla on ollut raskausmyrkytys tai muita ongelmia. Siksi suhtaudun varovaisuudella kaikkiin raskausajan tekemisiin. Parempi ottaa varovasti kuin ottaa turhia riskejä.

kiitos. ku sais vaan ton tajuaan. se vaan osaa olla niin jörä ja jos 45v on samanlainen kun isänsä niin en kestä ( se kun on niin vanhan aikanen että sillä on naisten ja miesten työt kusella käy ovi auki (myös meillä) ja ei pese ikinä käsiään vaikka ois millä asialla)

mulla on epäilty raskausmyrkytystä mutta aina väärä hälytys nytkin kaikenmaailman kokeiden tuloksia odotellaan. no supistuksia en oo onneksi huomannut ainakaan että ois ja paikat oli viimeks visusti kiinni mutta ei tää ressaaminen ja riehuminen hyvää tee..

oma ukko nyt tosiaan työttömyys aikana autto mua kaikessa imuroitti,viikkas pyykkejä ym mut nyt kun se vaan vetoo tuohon työhönsä.

ukko tuli äskön ovelle (oon majoittunut tietsikka huoneeseen) sano et voidaan käydä huomenna yhdessä..
mut ei me keskusteltua saada aikaseks mä huusin pääpunasena ja sit se hermostu ja haukku pässiks ja ääliöks..huoh..

kai se nyt muuten ois ok mutta sitä vessapaperi on nyt joku 5 paperia jos sitäkään niin kai se meinaa että me sanomalehtiin pyyhitään ahterimme huomiseen asti..

Alkuperäinen kirjoittaja heli:
Alkuperäinen kirjoittaja *:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Puolen tunnin hiljaisuus.

Täh? Pitääkö sun todella odottaa puoli tuntia ennen kuin voit keskustella miehesi kanssa normaaleista arkirutiineista? Toisaalta se on kaiketi ihan fiksua, jos kerta on tuon luontoinen ukko, että hermostuu pikkuasioista.
Kyllä mäkin annan miehen hetken verran olla rauhassa töistä tultuaan, syödä ja lukea lehteä. Eikä tämä tarkoita sitä etteikö hänelle voisi mitään puhua tai että hän hermostuisi jos näin tekisin, mutta ns. keskusteltavat asiat jätän suosiolla myöhemmäksi. Lapsetkin hätistän pois häiritsemästä miehen ruokarauhaa. Sitten kun mies on saanut syödä rauhassa, hän jaksaa paremmin olla lasten kanssa ja muutenkin keskittyä kotielämään.

Mun täytyy peesailla tota puolen tunnin hiljaisuus hommaa.

Täh? Pitääkö sun todella odottaa puoli tuntia ennen kuin voit keskustella miehesi kanssa normaaleista arkirutiineista? Toisaalta se on kaiketi ihan fiksua, jos kerta on tuon luontoinen ukko, että hermostuu pikkuasioista.

Mun ei PIDÄ mutta mä HALUAN odottaa. Enkä itse kotiin tullessani halua ihan ekana kuulla miehen suustakaan valitusta mistään asiasta. Jos olen ryytynyt rasittavan koulu/harjoittelupäivän jälkeen niin noin 30 minsaa pää kiinni, rakas kotiväki.

Harvemmin se kotonaoleva lopen uupunut puoliso sanoo asioista nätisti...useimmiten se taitaa mennä tyyliin "siis mä oon NIIN väsyny, Lauri on kiukutellu koko päivän ja Ilkka on ollu ihan hirvee, se hajotti Veeran legotalon ja sit Veera alko parkuu...mä oon siivonnu ja pessy pyykkii ja sitä ja tätä...säkin voisit vaikka viikata noi pyykit tosta kaappiin!!! Ja keittiöki on ku pommin jäljiltä, mä tein ruokaa niin siivoo sä edes!!!".

Eikä puhettakaan perheidyllistä :saint:

Mun ei PIDÄ mutta mä HALUAN odottaa. Enkä itse kotiin tullessani halua ihan ekana kuulla miehen suustakaan valitusta mistään asiasta. Jos olen ryytynyt rasittavan koulu/harjoittelupäivän jälkeen niin noin 30 minsaa pää kiinni, rakas kotiväki.

Harvemmin se kotonaoleva lopen uupunut puoliso sanoo asioista nätisti...useimmiten se taitaa mennä tyyliin "siis mä oon NIIN väsyny, Lauri on kiukutellu koko päivän ja Ilkka on ollu ihan hirvee, se hajotti Veeran legotalon ja sit Veera alko parkuu...mä oon siivonnu ja pessy pyykkii ja sitä ja tätä...säkin voisit vaikka viikata noi pyykit tosta kaappiin!!! Ja keittiöki on ku pommin jäljiltä, mä tein ruokaa niin siivoo sä edes!!!".

Ei se mun mielestä oo valitusta jos pyytää josko käytäs kaupassa...

Alkuperäinen kirjoittaja täh:
Ei se mun mielestä oo valitusta jos pyytää josko käytäs kaupassa...
Miten ap mahtoi pyytää? "Käytäisiinkö kaupassa?" vai "Voitas käydä autolla kaupassa ettei mun tarvis aina kävellen raahata niin isoja määriä muutenkin viimisiulläni raskaana ja kaiken maailman maha,selkä,alapää kipuja jatkuvasti ja kävely vaappumista."?

Ekan viestin alussa oli ainakin just tuollaista tekemisten luettelua ja valittamista, mitä kukaan töistä tullut ei halua kuulla ennen kun on päässyt eteistä pidemmälle.

Eli ei se mitä pyytää, vaan miten pyytää.

Jos ap:n ukko veti herneet silkasta "Voitaisiinko käydä kaupassa?"- lauseesta niin sitten mies on yksiselitteisesti perseestä.

Okei. Meillä on ilmeisesti tosi erilaiset puolisot ja olosuhteet kotona, joten mä en osaa asettua sun asemaan. Kuten jo kertaalleen totesin, on ilmeisesti fiksua pitää se hyväksi havaittu puolen tunnin hiljaisuus, jos se pelastaa loppupäivän/illan.

Okei. Meillä on ilmeisesti tosi erilaiset puolisot ja olosuhteet kotona, joten mä en osaa asettua sun asemaan. Kuten jo kertaalleen totesin, on ilmeisesti fiksua pitää se hyväksi havaittu puolen tunnin hiljaisuus, jos se pelastaa loppupäivän/illan.
En tiedä olosuhteistasi, mutta me ei riidellä oikeastaan koskaan. Kun kumpikaan ei ns. nalkuta ja antaa toiselle hetken hengähdystauon - eikä luettele töitään tai kisaa sillä kumman päivä on ollut rankempi.
Keskustellaan kyllä, paljon. Kommunikoidaan. Ollaan rehellisiä.

Mä en osais kuvitella että mun mies olisi noin ilkeä :/
Ilkeyttähän se on jos toisen pitäisi kävellen raahata hirveitä ostoksia tuolla sohjossa siksi toinen ei viitsi lähteä ajamaan autolla kauppaan. :|

En tiedä olosuhteistasi, mutta me ei riidellä oikeastaan koskaan. Kun kumpikaan ei ns. nalkuta ja antaa toiselle hetken hengähdystauon - eikä luettele töitään tai kisaa sillä kumman päivä on ollut rankempi.
Keskustellaan kyllä, paljon. Kommunikoidaan. Ollaan rehellisiä.
Isoin ero lienee siis ilmeisesti juuri tuo "ärsytyskynnys". Teillä se tuntuu olevan huomattavasti alempana. Meillä asioista voidaan keskustella heti eikä puolen tunnin kuluttua -samoin on tekemisten kanssa, uskalletaan tarttua heti toimeen eikä se vaadi sen kummempia rituaaleja. Aika simppeliä. Meillä ei siis kenekään tarvitse kulkea varpaisillaan "kello kaulassa".

Yhteistyössä