Ukko haluis downshiftata, mä en oikein...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Miiruli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Eee";24041865]Ai naiset, jotka on opiskellu tietotekniikkaa, mutta hoitanu hommansa niin fiksusti, ettei joudu raataan teollisuusorjina, vaan tekee mukavaa ja mielekästä työtä ja tienaa keskipalkkaa paremmin? :D Noh, ei oo kyllä kukaan vielä heittäny millään muullakaan kun pienillä kivillä... :D[/QUOTE]

Ei vaan apeen kaltaset naiset, tiedän tyypin, tulee pikkuisen oksennusta suuhun kun mietinkin tuonkaltaisia ihmisiä.

[QUOTE="Eee";24041865]Ai naiset, jotka on opiskellu tietotekniikkaa, mutta hoitanu hommansa niin fiksusti, ettei joudu raataan teollisuusorjina, vaan tekee mukavaa ja mielekästä työtä ja tienaa keskipalkkaa paremmin? :D Noh, ei oo kyllä kukaan vielä heittäny millään muullakaan kun pienillä kivillä... :D[/QUOTE]
Millaisissa työtehtävissä nainen tienaa it-alalla 5000 €/kk ja työaika on 8 tuntia päivässä eikä töitä tarvitse kantaa kotiin?

[QUOTE="huhhuh";24041879]Ilmeisesti insinöörejä ei opeteta lukemaan koska en kirjoittanut että vaihda firmaa vaan vaihda alaa. Kukaan ei kuole jos sinä et siellä puuhaile uusimman Nokian mallin parissa. Tai jos haluaa myydä elämänsä ja terveytensä firmalle niin ok mutta turha nurista.[/QUOTE]
Mitenpä vaihdat, kun ap:n kaltaiset vaimot ovat heti täällä kiukuttelemassa miehen vaihdettua hyväpalkkaisesta työstä johonkin mieleisempään.
Enkä ole nurissut työstäni muutenkaan. Siitä olen nurissut, että työ ei saa sen ansaitsemaa arvostusta ulkopuolisilta vain sen takia, kun "se ei ole rankkaa" heidän mielestään.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;24041909:
Millaisissa työtehtävissä nainen tienaa it-alalla 5000 €/kk ja työaika on 8 tuntia päivässä eikä töitä tarvitse kantaa kotiin?

Jos luet mun aikaisemmat viestit, niin havaitset, että kirjoitin, että nimenomaan jo valmistuessani päätin, että 5000e/kk on liian pieni hinta siitä, että menisin teollisuuteen töihin, ja tällä hetkellä tienaan huomattavasti tuota vähemmän, mutta omasta mielestäni täysin riittävästi. Työolosuhteet muuten niin mieluisat, että se kompensoi pikkupuutteet palkassa.

Jos sekoitit tuohon, että kirjoitin tienaavani paremmin kuin keskipalkka, niin tarkoitin yleensäottaen keskipalkkaa enkä it-alan keskipalkkaa. Ei kai tässä nyt tarvi alkaa mitään tarkkaa summaa sanomaan. :)

[QUOTE="vieras";24041950]Mitenpä vaihdat, kun ap:n kaltaiset vaimot ovat heti täällä kiukuttelemassa miehen vaihdettua hyväpalkkaisesta työstä johonkin mieleisempään.
Enkä ole nurissut työstäni muutenkaan. Siitä olen nurissut, että työ ei saa sen ansaitsemaa arvostusta ulkopuolisilta vain sen takia, kun "se ei ole rankkaa" heidän mielestään.[/QUOTE]
Elatusmaksut tulee yleensä halvemmaksi kuin vaimon ja lasten elämisen kustantaminen. Jos siis ei ole heitellyt siementään holtittomasti ja jälkeläisiä siten iso liuta.

[QUOTE="Eee";24041972]Jos luet mun aikaisemmat viestit, niin havaitset, että kirjoitin, että nimenomaan jo valmistuessani päätin, että 5000e/kk on liian pieni hinta siitä, että menisin teollisuuteen töihin, ja tällä hetkellä tienaan huomattavasti tuota vähemmän, mutta omasta mielestäni täysin riittävästi. Työolosuhteet muuten niin mieluisat, että se kompensoi pikkupuutteet palkassa.

Jos sekoitit tuohon, että kirjoitin tienaavani paremmin kuin keskipalkka, niin tarkoitin yleensäottaen keskipalkkaa enkä it-alan keskipalkkaa. Ei kai tässä nyt tarvi alkaa mitään tarkkaa summaa sanomaan. :)[/QUOTE]
Sekoitin just tuohon :) Itse en viitsisi tällä alalla alle 3600 €/kk edes käynnistää aamulla tietokonetta.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;24042031:
Sekoitin just tuohon :) Itse en viitsisi tällä alalla alle 3600 €/kk edes käynnistää aamulla tietokonetta.

No sanotaan, että tavallaan en tee it-alan töitä, vaikka hyödynnäkin tässä työssä tuota it-alan koulutustani...

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;24041909:

no ihan perusprojektipäällikkö? Kotiin ei tartte töitä kantaa, jos osaa sanoa ei ja priorisoida tekemiset. Töitä riittää ikuisesti ja se ei tekemällä lopu.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;24041998:
Elatusmaksut tulee yleensä halvemmaksi kuin vaimon ja lasten elämisen kustantaminen. Jos siis ei ole heitellyt siementään holtittomasti ja jälkeläisiä siten iso liuta.
Heh, huomaa noidan olevan/olleen miesvoittoisessa työpaikassa. ;)

Onneksi nykynuoret ei enää pidä 50-tuntista työviikkoa ihmisarvon määritelmänä, vaan osaavat vaatia muutakin. Vaikka se kirpaiseekin meitä niska-limassa-nelikymppisiä :) Hyvä, että jotain muutosta on tulossa, vaikka kuulemma ilman talouskasvua ei voi olla hyvinvointia ja talouskasvua ei tule, jos suurin osa ei paina sata lasissa. Downshiftaamista ei vaan tod näk voikaan tajuta, ellei itse ole ensin ollut oravanpyörässä, tää lienee ap:n ongelma.

Alkuperäinen kirjoittaja insinööri;24042082:
no ihan perusprojektipäällikkö? Kotiin ei tartte töitä kantaa, jos osaa sanoa ei ja priorisoida tekemiset. Töitä riittää ikuisesti ja se ei tekemällä lopu.
Sen kun näkis. Käytännössä sitä on aina kommunikaattorinsa vanki.

en ehi lukea koko ketjua.

Mutta mikset siis ehdi "lusia" uutta tutkintoa itsellesi? Työtön mieshän hoitaisi kodin ja lapset kun sä opiskelisit.
Nimenomaan NYT on sen aika, jos sen aikoo tehdä, sillä: TEINI-IKÄISET tulee ryöstämään teidän puhtaaksi! Mun lapset on vielä pieniä, mutta kauhulla kuuntelen kollegojen juttuja niitten teineistä! Ja ne ei oo ees pahoja, vaan keskitasoa!

Mun mielestä perusprojektipäällikkö on töissä it-alalla, jos se siis painaa duunia it-projektissa... En halua kertoa, mitä teen, kun mut vois sitten jo melkein tunnistaa sen tiedon perusteella. Internet on julma.

[QUOTE="vieras";24042108]Sen kun näkis. Käytännössä sitä on aina kommunikaattorinsa vanki.[/QUOTE]

en ole koskaan tehnyt ylitöitä, liukumat otettu varmasti takaisin ja tienaan vuodessa noin 60000e. Toki siinä on lomarahat ja bonukset. Jään ehkä siis alle vaatimustason?

[QUOTE="vieras";24041668]
Anna ap nyt esim. vuoden verran toisen miettiä mitä haluaisi elämältä, ja toipua. Paketin turvin teillä kun ei ole mitään hätää. Tiedä miten mielenkiintoisiin hommiin ja kohtuupalakttuihin töhin sit päätyykään. Eikä sunkaan tarvitse siitä unelmastasi isompaan asuntoon täysin luopua, mutta ole vähemmän ahne sen suhteen tässä kohtaa. Varsinkaan, jos et itse aio työelämän oravanpyörään itseäsi uhrata sen takia...[/QUOTE]

Tätä aina suuresti ihmettelen. Nainenko se on joka nykyään on miehen huoltaja ja antaa tai on antamatta miehen tehdä erinäisiä asioita eli tekee valinnat miehen puolesta? Mielelle siis annetaan lupa huilata vuosi siitä oravanpyörästä, mutta sitten kipin kapin takaisin, ettei ainakaan naisen tarvitse leveän elintason eteen tehdä siihen vaadittavia asioita. Ja naiselle tuo leveä elintaso pitää jatkossakin taata jos on ennenkin taattu.

• Tykkää
Reactions: Kurmeli
[QUOTE="vieras";24041694]Tervetuloa tutustumaan, millaista on olla IT-alalla hieman isommissa saappaissa kuin niiden kännyköiden kokoaminen 8h päivässä. Projektit myydään koko ajan liian lyhyellä aikataululla tarjouskilvan häviämisen pelossa, omat ideat hukutetaan välijohdon huonoon organisointiin, osakekurssi laskee markkinoilla, porukkaa potkitaan ulos, yt-neuvottelut ovat käynnissä vuodesta toiseen, työkaverit ulkoistetaan alihankkijoille. Alihankkijat ulkoistavat nämä työt Aasiaan ja pistävät suomalaiset kortistoon, alihankkijoiden tehtävä on pistää porukkaa työttömäksi. Asuntolainaa on, ylityöt maksetaan rahana, ylitöitä pitää tehdä, koska muuten joudut pihalle ja ylitöitä on koko ajan, kuten myös matkustelua ympäri maailmaa. Istumista lentokentällä, istumista lentokoneessa, istumista hotellissa, istumista palaverissa. Päiviä poissa kotoa yli sata vuodessa.
Joo, ei ole kovaa kun ei ole känsiä käsissä. Pään sisällä paineet ovatkin vähän toista.[/QUOTE]

Tämä on niin totta!!! Tsemppiä :)

Mielenkiintoista. Alalla kun yleensä projektien aikataulut on jo alkujaan päin persettä. Mutta ehkä olet se projektipäällikkö, joka nukkuu yönsä hyvin, kun delegoi työnsä muille. Olen tavannut urani aikana muutamia sellaisia, tosin aikataulut ovat kusseet aika pahasti siitäkin huolimatta - tai ehkä juuri siksi? - , että projektipäällikkö pakenee niin töitä kuin vastuutakin.

Alkuperäinen kirjoittaja insinööri;24042152:
en ole koskaan tehnyt ylitöitä, liukumat otettu varmasti takaisin ja tienaan vuodessa noin 60000e. Toki siinä on lomarahat ja bonukset. Jään ehkä siis alle vaatimustason?
Oot varmaan mun ex-pomo :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja insinööri;24042152:
Sinä taidat olla se pomo, joka kauppaa ne projektit asiakkaille.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;24042186:
Mielenkiintoista. Alalla kun yleensä projektien aikataulut on jo alkujaan päin persettä. Mutta ehkä olet se projektipäällikkö, joka nukkuu yönsä hyvin, kun delegoi työnsä muille. Olen tavannut urani aikana muutamia sellaisia, tosin aikataulut ovat kusseet aika pahasti siitäkin huolimatta - tai ehkä juuri siksi? - , että projektipäällikkö pakenee niin töitä kuin vastuutakin.

sunko mielestä projektipäällikkö voi toimia vain kahdella tapaa, tekemällä itse kaiken tai delegoimalla projektin kuseen? Nyt olet tuottanut suuren pettymyksen minulle keittis.

Projektipäällikön tulee olla realisti ja sanoa asiakaille mitä oikeasti voidaan tehdä niillä raameilla mitä annetaan. Jos se on aikataulu, kontentti priorisoidaan tai jos se on sisältö niin jossain muussa joustetaan. Tai sitten meillä on hyvin erilainen käsitys ja kokemus tästä roolista. Ja sinä tunnet vain huonoja projektipäälliköitä.

Ap, hyppä sä vuorostaan siihen oravanpyörään ja anna miehen pitää vähän breikkiä. Ekaksi opiskelet 5 vuotta (jos olisit ollut kauaskatsoinen, olisit voinut opiskella sen tutkinnon jo kotiäitivuosina pikkuhilja, olisi joku pohja jo) ja sitten painaat 10vuotta kovaa duunia sen isomman lukaalin eteen. Eihän tälläisiä asia haluamalla saa, vaan tekemällä!

Molemmat lapset, 5v ja 2v ovat hoidossa, miehen palkka 3500e ja mun 2000e. En ole ahne, 5v kotiäitinäkin oli ja nyt saan sen isomman asunnon, "lukaalin."

Tottakai miehesi saa hetken hengähtää kotona, ei varmasti ihan heti töitäkään ole tarjolla. Ja joissain firmoissa et saa edes mennä aiemmin töihin, mikäli on irtisanottu ja tukipaketti meneillään. Siitäkin voi tulla sanktionsa. Töihin nyt vain, rouva hyvä. :D

Yhteistyössä