Ujo/epävarma lapsi ja harrastaminen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pinja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pinja

Vieras
Miten tukea kun 4v tyttö on todella epävarma itsestään? oltiin ekaa kertaa kokeilemassa harrastusta tytölle (satujumppaa). Oli alussa muiden mukana, tosin epävarmana mutta sitten huomasin että ahdistui tilanteesta, lopulta loppuajan oli minun kanssani katsomossa. Kuitenkin kotona aina haluaa leikkiä ja tanssia balettia jne..

Meillä arka poika. Ei tykkää yhtään mistään ryhmäurheilusta. Aloitti ratsastuksen ja on tykännyt tosi pajon. Naama loistaa hepan selässä ja ratsastustuntia odotetaan, kuin kuuta nousevaa. Meillä ainakin heppa harrastus on vahvistanut itsetuntoa:)

voi myös olla että äidin läsnä olo tunnilla saa lapsen herkistymään ja haluamaan mamman helmoihin.

monasti on käynyt niin että tunnilla sujuu paljon paremmin kun äippä ei ole katsomassa. tai sitten vaan olette liikkeellä liian aikaisin ja esimerkiksi syksyllä ryhmässä oleminen onkin jo tosi kiva juttu!

Olemme muuttaneet ja syksyllä pitäisi aloittaa uudessa tarhassa jjota vasta rakennetaan (lähellä kotia) joten ryhmän vaihto. Tarhassa on yleensä kavereina hyvinkin rohkeita tyttöjä varmaan juuri siksi että ei itse tarvitse olla. (tunnistan itseni) Sen takia ajattelin harrastusta, että olisi joku tuttu juttu sitten syksyllä kun kaverit vaihtuu taas. (meillä jo yksi tarhanvaihto aiemmin)
Kavereita ei ole tarhan lisäksi joten ei voi harrastaa samaa kuin kaverit.

Meiltä löytyy kans tämmönen esikoispoika. Olen ajatellu, et (kohta 4v) että hiljaa hyvä tulee. Käydään srk:n perhekerhossa ja siellä on silminnähden reipastunu. Uskaltaa jo vastata kerhotädille eikä vaan mulkoile alta kulmiensa.Muita lapsia kyllä arastelee. Eikä esim. itsenäiseen kerhoon hän ei halua, enkä tiedä olisiko sitten valmiskaan. Katsotaan syksyllä uudestaan sitten.

Yhteistyössä