Uimapuvun suojaaminen tiputteluvuodolta?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Mulla siis ehkäisykierukka, joka aiheuttaa tiputteluvuotoa. Verta tulee tosiaan ihan joku tippa vaan sillointällöin, mut ikävää jos se tippa tulee just sillä hetkellä kun on uikkarit päällä, koska sit se haaraosa värjääntyy ällöksi ja sitä saa piilotella jatkossa joka kerta pukkarissa uikkaria pukiessa (mun veri on jotain supertavaraa, mikä ei lähde millään konstilla kokonaan). Noin vähäisen vuodon kanssa en todellakaan tamponia tai kuukautiskuppia laita eikä sitä gynekologini mukaan edes saa käyttää kierukan kanssa.

Uimahalliin en kehtaisi mennä uimaan, mut tosi inhottavaa jos tästä syystä jää uinnit järvessäkin väliin suurimman osan ajasta. Tuota tiputtelua kun on suunnilleen puolet kierrosta ja monesti ihan yllättävinäkin päivinä. Se tippa tai kaksi verta kun tuskin tuntuu missään ison järven vedessä vaikka siellä muita uimareita oliskin, toiset kun pesee vauvojensa kakkapyllyjäkin ihan siinä uimarannan rantavedessä missä muut polskii. En siis viitsi hirveästi siitä stressata, että joku joutuisi uimaan mun kuukautisvuodoissani.

Onks siis mitään, millä uimapukua voisi suojata ilman että se näkyy ulkopuolelle? Kokeilin repiä pikkuhousunsuojasta täytteet irti ja liimasin sen pelkän pohjan uikkareihin, se olikin ihan ok, mut mietin olisko jotain vähän fiksumpaa ratkaisua kun tuohonkin sitä imuosaa jäi väkisin jonkun verran ja sehän tietysti imi vettä. Eikö kellään muulla naisella muka ole tällaista ongelmaa?
 
"vieras"
Niin ja siis tuo tuhruvuoto on tosiaan niin pientä, etten käytä tavallisesti edes pikkuhousunsuojaa jos mulla on tummat pikkuhousut. Ei se mene niistä läpi. Vaaleat kyllä saattaa värjätä ikävästi.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";24162013]Kyllä kuukuppia voi ihan hyvin käyttää kierukan kans, ja siinä ei haittaa vaik ois niukkakin vuoto. Sitä itekki käytän.[/QUOTE]

Mun gynekologin mukaan ei voi, kysyin asiasta erikseen ja uskon nyt häntä tässä. Sitäpaitsi en tykkää käyttää sitä muutenkaan, sen kanssa tuli niin monesti ohivuotoa vaikkei vuoto olisi edes runsasta. Eli ihan sama ongelma kupista huolimatta, joku lisävarmistus pitäis olla sille kuitenkin. Ei oo tekniikasta kiinni vaan mulla täytyy olla jotenkin outo anatomia, koska olen vuosia kuppia kuitenkin ennen kierukkaa käyttänyt ja ihan varmasti kokeillut kaikki mahdolliset tavat laittaa se oikein.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";24162081]Mustat uikkarit?[/QUOTE]

Saaks jostain mustia uikkareita, missä olis se haarasuojakin musta? En oo ikinä nähnyt...tai ehkä pitää ostaa jotain mustaa kangasta ja ommella siihen päälle, niin ei tahrat näy ja saa vähän lisäsuojaa!
 
yäk
[QUOTE="vieras";24162110]Saaks jostain mustia uikkareita, missä olis se haarasuojakin musta? En oo ikinä nähnyt...tai ehkä pitää ostaa jotain mustaa kangasta ja ommella siihen päälle, niin ei tahrat näy ja saa vähän lisäsuojaa![/QUOTE]

Kuka sinne uikkareiden sisälle kurkkii? :O
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";24162017]Niin ja siis tuo tuhruvuoto on tosiaan niin pientä, etten käytä tavallisesti edes pikkuhousunsuojaa jos mulla on tummat pikkuhousut. Ei se mene niistä läpi. Vaaleat kyllä saattaa värjätä ikävästi.[/QUOTE]

Niistä tummista et vain näe sitä läpimenoa... kuullostaa aika epähygieniseltä.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";24162230]laita jeesusteippiä haarakiilaan, tai kontaktimuovia (se ei pysy ehkä yhtä hyvin)[/QUOTE]

Kokeilin kontaktimuovia, mut ei se kestänyt...jesari vielä testaamatta, vois kokeilla, voi tosin olla haastavaa saada sitä irti siitä uikkarista...

Ja en tiiä kurkkiiko kukaan sinne haarakiilaan, mut kyllä mua ärsyttäisi silti aina piilotella sitä vaikka ripustaessa uikkaria kuivamaan tai ihan vaan heittäessä märän uikkarin kasaan johonkin. Oon kai sit jotenkin elämästä vieraantunut, mut jotenkin hävettäisi jos joku näkisi et se haarakiila on ihan ruskeaksi värjääntynyt. Ja tätä menoahan se tulee kyllä värjääntymään ellen suojaa sitä jotenkin, kun tuota tiputtelua on kuitenkin iso osa kuukaudesta.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";24162240]Niistä tummista et vain näe sitä läpimenoa... kuullostaa aika epähygieniseltä.[/QUOTE]

Ei se vuoto valkoisistakaan yleensä mene läpi, tahraa ne vaan sisäpuolelta ikävästi ja valitettavan pysyvästi. Toi vuoto ei ole kovin juoksevaa.
 
"vieras"
Todellakin kuukuppia voi käyttää kierukan kanssa ja miksi hemmetissä menet halliin uimaan jos sulta tiputtelee jotain sinne veteen :O
No mun gynekologin mukaan ei voi, ellei leikkaa niitä lankoja ihan lyhyeksi, mihin en aikaa saa ennen syksyä terveyaseman sulun vuoksi, joten se ei nyt tässä auta. Sitäpaitsi toi kuukautiskuppi ei mulla toimi kunnolla muutenkaan, vaan vuotaa ohi, joten sen kanssa tarvitsee joka tapauksessa jotain lisävarmistetta.

En meekään halliin uimaan, mut järvessä uimista en viitsi koko kesäksi jättää siksi että ehkä mahdollisesti saattaa yksi tai kaksi tippaa verta valua sinne veteen.
 
"vieras"
No itsekin omalta gyneltäni kysyin, ja voi käyttää. Ainoa riski sen käyttöön liittyy siihen, että jotenkin vetäisi kierukan langoista kuppia poisotettaessa, ja sais aika oudosti ronkkia että sellaista tapahtuisi. Tamponia ei siksi suositella käytettävän, kun se kuiva paperimainen aine voi tarttua tiukasti lankoihin ja vetää kierukan pois. Kupin kanssa näin ei vaan kertakaikkiaan voi käydä. Lääkiksessä ei opeteta kupista mitään, joten gynetkin menevät vain oman tiedonhankinnan varassa tässä.

Ja ap, jos sulla tulee ohivuotoja, et osaa asentaa kierukkaa oikein.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";24162507]

Ja ap, jos sulla tulee ohivuotoja, et osaa asentaa kierukkaa oikein.[/QUOTE]

No sit en osaa, mut jos mun olis mahdollista se oppia, niin olisin varmaan jo oppinut niiden n. viiden vuoden aikana mitä ehdin kuppia käyttää yrittäen etsiä sitä tapaa millä ohivuodoista pääsisi eroon ennen tuon kierukan ottamista. Kuukuppikunnan kaikki vinkit on kyllä kokeiltu mut en viitsi tuota kuppia nyt enää yrittääkään käyttää. Ei se aina vuoda ohi mut yllätysten varalta sen kanssa on joka tapauksessa pakko pitää jotain lisäsuojaa. Mulla myös muita syitä miksi en kupista pidä niin en alunperin tullut siksi pyytäneeksi kierukan lankojen leikkausta, en tosin kierukkaa asennettaessa tajunnut saavani tämmöistä riesaa tuosta tiputteluvuodosta.
 

Yhteistyössä