Uimahallin saunassa uikkarit päällä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Saunotteko te uimahallin tai vastaavan kylpylän tms. naistensaunassa uikkarit päällä? Mulle on jotenkin päähän iskostunut ihan kouluajoista, että saunaan mennään ilman uikkareita, mutta ihmettelin vaan, kun puuhamaassa saunassa kaikilla uikkarit päällä, vaikka seinälläkin sanotaan, että ilman uikkareita saunaan...

No yleensä uimahalleissa ja kylpylöissä ollaan ilman uikkareita saunassa, mutta viime kesän puuhamaan reissussa kyllä tuli oltua uikkarit päällä siellä saunassakin, oli niin törkysen olonen koko pesutila,ettei tehnyt mieli juuri ilman olla..

Uimahalleissa syynä on ainakin se, et kloori reagoi jotekin ikävällä tavalla lämmön kanssa, muuttuu terveydelle haitalliseksi höyryksi kuumassa saunassa (näin ainakin mun ukkoni mua valisti kun joskus ihmettelin miks uikkarit pitää riisua saunassa).
Kattellaan jos löytäs jotakin tietoa..

Mä en ala höyrysaunassa sitä riisumaan, mutta jos tavalliseen menen niin siellä olen ilman. Mä menen tonne höyrysaunaan uimisen jälkeen ja sieltä pitää vielä kipittää hallin kautta pesuhuoneeseen.

Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
Uimahalleissa syynä on ainakin se, et kloori reagoi jotekin ikävällä tavalla lämmön kanssa, muuttuu terveydelle haitalliseksi höyryksi kuumassa saunassa (näin ainakin mun ukkoni mua valisti kun joskus ihmettelin miks uikkarit pitää riisua saunassa).
Kattellaan jos löytäs jotakin tietoa..

Oikein! Kloori alkaa höyrystyä yli 30 asteen lämpötilassa. Toinen syy on varmaan tuo hygieenisyys, jos uikit päällä käydään suihkussa niin eihän siinä kovin puhdasta tule. Käyttäkää peflettiä saunassa jos pelkäätte pöpöjä, niistä on enemmän suojaa kuin märistä uikkareista!

Yhteistyössä