uimahalliketjusta tuli mieleeni

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja unna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

unna

Vieras
En ole koskaan ollut vauvan kanssa uimahallissa. Esikoinenkin jo käveli kun oli ensimmäisen kerran uimahallissa. Nyt rupesin miettimään pääsisikö sitä jotenkin lasten kanssa hallille? Lapset siis 3v ja 6kk. Isompi on tottunut uimahallissakävijä.

Tarkeneeko vauva uimahallissa? Onko teillä pienempi turvakaukalossa vai sylissä? Pitääkö pienellä olla uimavaippa? Miten onnistuu oma pesu, lasten pukeminen yms. kun mukana on pikkuinen?

Uimavaippa kannattaa kysyä hallista koska se vaihtelee saako/pitääkö olla. Meillä ei oo ollu koskaan. Mun 6kk oli sylissä koska ei enää pysyny kaukalossa turvallisesti. Pyyhkeen kanssa kun ei voinu köyttää kiinni. Lapsi kainalossa pesin ja vaihdoin kainaloa sitten. Vilkas oli joten ilman syliä ois livistäny heti eikä pysyny edes vadissa.

En uskaltais yksin lähteä kahden uimataidottoman kanssa... Mutta jos on kaksi aikuista myös, niin siitä vaan. Aika monet näyttävät kuskaavan kaukalon altaan reunalle asti. Jos kaukaloon leikkaa pisulakanasta alusen, voi vauvan laskea kaukaloon sitten aina, kun tarvii esim pestä itseään. Uimavaippoja jotkut käyttää, ei ole pakollista. Uimahousut/uimapuku pakollinen.

Ei siulla olis "tyttökaveria" joka lähtisi teidän kanssa uimahalliin. Silloin voisi pesutilanteissa vuorotella syliä. Ja uimassa toinen voisi pitää seuraa/silmällä isompaa. Kun toinen olisi pienemmän kanssa.

Kiitos vastauksistanne ja kannustuksesta. Taidan ottaa ensimmäiselle kerralle toisen aikuisen mukaan. Lapset ovat rauhallisia, joten alkukankeuden jälkeen uskaltaudun varmaan yksinkin.

mitä uimahallissa sitten voi tehdä pienten lasten kanssa? eihän siinä siis pysty sitten itse uimaan ollenkaan..
lillutellako vaan lastenaltaassa? onhan se tietysti lapsille kivaa :) mutta näin itserakkaana tuli vaan mieleen.. :D

En kyllä uskaltaisi lähteä kahden uimataidottoman kanssa. Varsinki jos se sun 3v ei oo vaikka vauvauimari, et voi luottaa ettei vedä vettä henkeen jos kaatuu tms. Ja vauva kylmää äkkiä tavallisessa uimavedessä. Vauvauintiin se vesi on lämmitetty eikä siinäkään vauvat jaksa kuin sen puoli tuntia.

No siellä nimenomaan lillutaan :D Uitetaan lapsia, totutellaan isompaan veteen ja kellumisen tunteeseen.

Sitten jos menee toisen aikuisen kans, niin ehtii itsekin uimaan enemmän. Mut mulle riittää kyllä vaan se lilluminenkin :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kiitos vastauksistanne ja kannustuksesta. Taidan ottaa ensimmäiselle kerralle toisen aikuisen mukaan. Lapset ovat rauhallisia, joten alkukankeuden jälkeen uskaltaudun varmaan yksinkin.

Sulla sitte varmasti kasvaa toinen käsipari :/ Kukin tavallaan, mut en kyllä itse lähtis tollasella kokoonpanolla.

mitä uimahallissa sitten voi tehdä pienten lasten kanssa? eihän siinä siis pysty sitten itse uimaan ollenkaan..
lillutellako vaan lastenaltaassa? onhan se tietysti lapsille kivaa :) mutta näin itserakkaana tuli vaan mieleen.. :D

Sellasta se äidin elämä on :D En itse ainakaan kamalasti mitään iloa saa irti esim. puistoreissuista. Mutta lapsi tykkää, se on tärkeintä.

Sitäpä just. Vauvan kanssa liluttiin terapia-altaassa ja isomman kanssa vaihdellen terapia-altaan ja lastenaltaan välillä. Ne uimakerrat on sitte ku joku on lapsen kanssa hallissa tai kotona.

Eräänkerran kattelin kun oli äiti ja mukana 4 lasta, nuorin sylilapsi. Kyllä siinä äiti sai pitää järjestystä mutta onnistui ja vaikuttivat tyytyväisiltä. Onhan se hommaa jos enemmän kun 1 lapsi ja toinenkaan ei osaa edes uida.

Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Eräänkerran kattelin kun oli äiti ja mukana 4 lasta, nuorin sylilapsi. Kyllä siinä äiti sai pitää järjestystä mutta onnistui ja vaikuttivat tyytyväisiltä. Onhan se hommaa jos enemmän kun 1 lapsi ja toinenkaan ei osaa edes uida.

Joo kyllä minäki oon ollu vauvan ja taaperon kanssa uimahallissa ja hyvin on pärjätty, mut nämä on molemmat vauvauimareita. Siinä on aika iso ero. Ja vauva kylmää tosi äkkiä normilämpöisessä vedessä.

Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:

No, riippuu varmaan uimahallistakin. Meidän suosikkihallissa esim. on erikseen harjoitteluallas ja terapia-allas. Harjoittelualtaan vesi on liian kylmää tuolle meidän kohta 2-vuotiaallekin, eli terapia-altaassa on lilluttava hänen kanssaan. 3-vuotias viihtyisi harjoittelualtaassa, koska saa olla siellä "vapaasti" kellukkeiden kanssa. Terapia-altaaseen ei kellukkeita saa viedä. Altaat ovat eri päissä hallia, iso allas siinä välissä. Yksin lasten kanssa mennessä olisi siis ainoa vaihtoehto lillua kahden uimataidottoman kanssa siellä terapia-altaassa ilman kellukkeita -> ei tulisi mitään. Kaksi aikuista on ihan välttämättömyys. Ja ihan karseen näköstä, kun jotkut antavat pienten killua altaiden laidoilla ilman vahtia.

Kannattaa muuten ap selvittää etukäteen sitten niiden altaiden vapaavuorot!

Yhteistyössä