Uimahalliin 2-v kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hanna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hanna

Vieras
Onkohan ihan tuhoon tuomittu ajatus lähteä kahdestaan vilkkaan ja villin 2-vuotiaan kanssa uimaan? Ei ole ikinä ennen käynyt, paitsi lomalla pulikoinut lastenaltaassa.
Rakastaa kyllä vettä, kotona olisi kylvyssä/suihkussa vaikka kuinka kauan.

Ei välttämättä. Yhden kanssa mäkin pärjäisin, mut 2 alle 4v:n kanssa en yksin lähde. Toinen haluaa uida isompien lasten altaassa ja pienempi pulikoida vauva-altaassa, niin miten repeäisin.

Kannattaa ainakin mennä kokeilemaan. Pistä vaikka varmuuden vuoksi jarrusukat jalkaan altaallekin asti, ettei liukastu, vaikka kannattaa opettaa, että on liukasta ja siksi pitää aina kävellä rauhallisesti.

Uimaan vain. Organisoit asiat hyvin etukäteen. Suihkuun muutama "erilainen" suihkulelu, kuin kotona, niin saat itsesi pestyä rauhassa ja vähän evästä pukuhuoneeseen, jotta saat pukeutua rauhassa. Meillä eväänä leipää, muumikeksejä ja pillimehu. Kun antaa puolikkaan muumikeksin käteen, tulee lapsi aina takaisin uutta hakemaan, niin ei lähde hortoilemaan kauaksi.

Tee säännöt (totellaa, ei juosta-kävellään, ei huudeta jne) selviksi ja jos ei onnistu, niin lähtekää pois. Meillä ainakin vilkkaat pojat on ihan nätisti uimahallissa ja kun viihtyvät suihkussa hyvin, niin ehdin itsekin peseytyä samalla kun he seisovat toisen suihkun alla. Liukuestesukat on hyvä laittaa jalkaan, niin ei luikastu ja satuta itseään.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mietin vain, että miten saan pojan hallittua pesuhuoneessa? Kirmaa karkuun ja liukastuu :( Uimavaippa+uikkarit vai pelkät uikkarit?

Jos ei vielä hätäänsä osaa sanoa, ni huolehdit vaan, että ruokit tunnin pari ennen uimista, ettei tule kakkavahinkoa veteen. Ja pelkät uikkarit.

Pelkät uikkarit. Meillä ainakin on sujunut hyvin kun on etukäteen puhuttu että siellä pitää olla kunnolla jos toisenkin kerran haluaa mennä. Suihkussa oon antanu suihkun käteen ja sillä itse suihkutellut sen ajan että itseni olen saanut pestyä. Ja jos liukastuminen pelottaa niin kunnon liukuestesukat jalkaan vaan! Hauskaa uintireissua!

Kiitos vastauksista :)
Eli pelkät uikkarit ilmeisesti. Kesäksi hankittiin uv-suojapuku (shortsit+paita), niitä voi varmaan käyttää hallissakin?
Liukuestesukat olivat hyvä vinkki, en olisi itse tajunnut :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei välttämättä. Yhden kanssa mäkin pärjäisin, mut 2 alle 4v:n kanssa en yksin lähde. Toinen haluaa uida isompien lasten altaassa ja pienempi pulikoida vauva-altaassa, niin miten repeäisin.

Mä olin kesällä sadepäivänä kaksin omien poikieni kanssa uimahallissa ja ikää oli sillon 2v ja 4v (vähän vajaa 5v.). Molemmilla oli omat kellukkeet (nuorin pysty uimaan ilman jatkuvaa kiinnipitämistä) ja yhdessä sovittiin, että ensin ollaan kahluualtaassa ja välillä käydään syvemmässä lämpöaltaassa jossa myös poreita ja vesiputouksia jne. mutta siellä siis saa olla lasten kanssa ja mahtuu uimaan. Hyvin meni reissu ja lopuksi käytiin yläkerran kahviossa syömässä, jonka jälkeen kuopus nukahti kotimatkalla rattaisiinsa päiväunille.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja miksi:
Miksei kukaa suosittele enää uimavaippaa? :0

Mitä se auttaisi? Olisi vaan inhottava lapsellekin.

No entäs jos tulee kakka? :ashamed: Poika kakkaa kyllä 99%sesti vain ruuan jälkeen ja kotona, mutta eihän sitä ikinä tiedä..

Vaikka se kakka tulisi uimavaippaan, ni koko altaan vesi on vaihdettava, joten ei muuttaisi sitäkään asiaa.

kiinnostaisi myös tietää, että kannattaako tuon ikäsellä olla jotkin kellukkeet?

ja onko siellä uimahallissa yleensä niitä tarjolla muuten kuin jonkin uimakoulun aikaan? saako niitä lainata siis? tai pitäskö hankkii ennenku menee

Yleensä uimahalleissa on niitä selkääntulevia kellukkeita ainakin ollut lainaksi, samoin nykyään aika paljon leikkivälineitäkin.. käsiintulevia kellukkeita en ole tainnut ainakaan meiän uimahallissa nähdä lainattavan, joten ne ehkä pitäisi olla itseltä.

Alkuperäinen kirjoittaja taas:
Eli eiks uimavaipasta ole mitään hyötyä jos lapsi siihen pissaa/kakkaa kuin että pelkät uikkarit? Olenko mä vain vaippamainosten uhri? :O

No periaatteessa olet kyllä, kun pelkät uikkarit on paljon mukavampi lapsellekin. Huolehtii vaan, ettei ruoan jälkeen lähdetä suoraan uimaan.