Uimahalli ja vauva 11kk

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja BomBo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

BomBo

Vieras
Onko monikin käynyt vauvansa/ lähemmäs vuoden ikäisen lapsen kanssa uimahallissa, muutoin kuin vauvauinnissa tai jossain vastaavassa toiminnassa?
Olisin kiinnostunut menemään 11kk tyttöni kanssa uimahalliin, noin ihan muuten vaan. Terapia-altaassa tietty vaan uiskenneltaisiin ja ei kovin kauaa, mutta miten uimahallit suhatutuu näin pieniin kävijöihin ja miten on käytännössä onnistunut, kun lapsi ei vielä kävele itse?
Onko pitänyt käyttää uimavaippaa? Ja kauanko olette kerralla olleet altaassa?
Kaikki mahdollinen info ois tervetullutta!
Niin ja missä uimahallissa kävitte?
Myös kylpylä käynnit kiinnostaa.

Tietenkin pienet kävijät ovat ihan yhtä tervetulleita kuin isommatkin!
Kaukalo voisi auttaa käytännön sumplimista pukuhuoneissa/suihkussa, joillain on mukana omia ammeitakin...
Ei tarvitse uimavaippaa, mutta uimahousut/uimapuku on oltava.

Käymme lähes viikottain keski-espoon uimahallissa. Ollaan aloitettu tosin itse vähän yli yksivuotiaiden kanssa vasta.

Käytiin ensimmäisiä kertoja uimahallissa, kun vauva oli 10-11 kk. Eka kerta meni hyvin, tokalla pesuhuone pelotti, ilmeisesti äänet. Mutta altaassa oli mukavaa. Lapsi selvästi tykkäsi. Parikymmentä minuuttia oltiin terapia-altaassa. Käytettiin uimavaippaa, en sitten tiedä, olisiko tarvinnut. Mutta kannattaa mennä, meillä ainakin tykättiin

Alkuperäinen kirjoittaja BomBo:
Onko monikin käynyt vauvansa/ lähemmäs vuoden ikäisen lapsen kanssa uimahallissa, muutoin kuin vauvauinnissa tai jossain vastaavassa toiminnassa?
Olisin kiinnostunut menemään 11kk tyttöni kanssa uimahalliin, noin ihan muuten vaan. Terapia-altaassa tietty vaan uiskenneltaisiin ja ei kovin kauaa, mutta miten uimahallit suhatutuu näin pieniin kävijöihin ja miten on käytännössä onnistunut, kun lapsi ei vielä kävele itse?
Onko pitänyt käyttää uimavaippaa? Ja kauanko olette kerralla olleet altaassa?
Kaikki mahdollinen info ois tervetullutta!
Niin ja missä uimahallissa kävitte?
Myös kylpylä käynnit kiinnostaa.

ihan hyvin ne suhtautuu, ketä se nyt haittais. mun sisko vei mun lapsen ton ikäsenä caribiaan uimaan, hyvin viihtys, melkeen tunnin verran. ja kesällä oltiin kajaanissa kylpylässä ja sielläkin tais tunti mennä. uimavaippa oli käytössä kummallakin kerralla. niin ja altaissa olo oli joku 45 min yhteensä. jos siellä on vähääkään jotain kelluvia leluja tai joku ämpäri niin kyllä lapsi tykkää olla siellä. käy vaikka välillä suihkussa. ja muistaa pestä ja laittaa rasvaa kunnolla uimisen jälkeen.

Ai niin, unohtui edellisestä, että Espoon hallien altaiden vapavuorot näkyvät kaupungin sivuilla. Sieltä siis kannattaa tarkistaa ajat, jolloin terapia-allasta saa käyttää.

Me kävimme ensimmäisen kerran uimahallissa esikoisen kanssa tämän ollessa 8 kk. Menimme viikonloppuna kymmenen maissa kun täällä loppuvat siihen aikaan järjestetyt vauvauinnit ja altaiden vesi on normaalia lämpimämpää. Tunnin viihtyi ja olisi ollut kauemminkin ellemme olisi itse halunneet sitten jo lähteä pois. Sen jälkeen ollaan menty muulloinkin ja hyvin on sujunut. Ei ollut mitään ihmeempiä reaktioita vaikka sitä pelkäsimmekin aluksi. Olin nimittäin kysynyt etukäteen voiko halliin mennä ja vastaus oli ettei alle 11 kk saisi tuoda kuin vauvauinteihin. Mutta eihän se niin ole että halleissa saisi käydä vain järjestöjen pitämillä kalleilla tunneilla vaan se on kyllä auki kaikille kansalaisille, myös näille pienimmille :)

Meil on ollut tuon ikäisellä mukana pyöreä vati,missä pieni (erillinen) pieni liukuestematto,siinä tykkää istua ja läträtä sillä aikaa kun itse on suihkussa.

Yhteistyössä