uimahalli -apua!-

Moi!
uimahallista kyselen. mitä voi tehdä uimahallissa kaksvuotiaan kanssa? siis muuta kuin läträtä? itellä uimahallikammo ja nyt pitäs kaks vee viedä uimahalliin ja on paineita että miten pärjätään.
onko teillä jotain loruleikkejä tms touhua..? ooteko ottanu mukaan jotain omia vesileluja..?
 
En ole vielä ollut meidän taaperon kanssa uimassa, vauvauinnissa kyllä oltiin. Ainakin täällä Turussa on aika paljon leluja lapsille uimahallissa, joten niitä et tarvitse mukaan.

Mä olen ajatellut vaan läträtä siellä, ehkä kelluakin, jos sellainen onnistuisi.
 
Kellukkeet voi olla hyvät, joilla lapsi voi lillua vedessä, eikä tarvitse ihan koko ajan aikuisen kannatella.
Meillä on yleensä yksi tai kaksi pientä vesilelua, kuten pallo tai joku pruittaava kala tms.
Eihän tuolla altaassa kauaa viihdy, lapselle tulee helposti kylmä alle 30 asteisessa vedessä, että pitää vähän väliä saunoa jne. Siinä sitä ohjelmaa.
 
Ei mä ole koskaan miettinyt mitään ohjelmaa uimareissuille, tosi hyvin lapset viihtyy ihan vain läträten... =) Ja pienempi on 2v. ja muutaman kerran käyty hänenkin kanssaan. Mukavinta, jos uimapaikasta löytyy sopivan matala lastenallas. Mukaan voi tietty ottaa vaikka pienen kastelukannun, ämpärin, pallon tms. mutta useimmiten niitä löytyy kyllä paikanpäältä.
 
Taaperon kanssa voi myös mennä hetkeksi sinne syvään altaaseen niin ei tarvitse itse koko aikaa kumarrella. Ja syvässä vedessä sitä taaperoa on paljon kevyempi kannatella. Meidän poika tykkää kovasti kun sitä uittaa kovaa vauhtia ympäriinsä, pikavene tyyliin.
Jarrusukat jalkaan jos tuntuu että hallin lattiat on erityisen liukkaat.
kastelukannu on pop.
 
Mua vaan haluttais itse myös uida kun käyn eli aina pitää olla joku toinen aikuinen mukana että pääsee rauhassa käymään kun toinen katsoo lapsen perään. Meidän uimahallissa on semmonen taaperoallas alle 4-vuotiaille, siinä on vettä ehkä nilkkoihin asti ja leluja, sikäli kiva.

Nyt kuopus 3kk ja mieli tekis vauvauintiin kun järjestettäisiin vaan, muuten saa odottaa vielä hetken. :flower:

Mut tohon omaan kammoos olis varmaan hyvä löytää ratkasu, mieti mikä siinä niin kammottaa ja yritä järkeistää asia. Ja lapsillenikin opetan että pelon kohtaaminen auttaa.. ainakin ajan kans. :heart:
 
Miskan äiskä
Me oltiin viime viikolla pojan kanssa kaksi kertaa kylpylässä ja se oli pojan eka kerta, kun oli uimassa sisätiloissa. Tykkäs tosi paljon ja tunti meni ihan hurhataen. Lotras lastenaltaassa ja välillä käytiin uimassa syvemmässä altaassa ja porealtaissa. Mitään kellukkeita pojalle en laittanu, vaan isossa altaassa pidettiin sylissä ja kahluualtaassa sai olla itsekseen kun oltiin ihan vieressä koko ajan. Itse en luota näin pienellä kellukkeisiin vaan aikuisen on oltava koko ajan vieressä tai pidettävä sylissä. Vesi kannattelee onneksi kivasti, joten lapsen paino ei tunnu missään. Pompottelin poikaa syvässä vedessä ja lauloin tuttuja lauluja ja välillä pidin poikaa uima-asennossa ja kovasti tykkäsi.
 
m et m
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.03.2006 klo 09:53 Miskan äiskä kirjoitti:
Itse en luota näin pienellä kellukkeisiin vaan aikuisen on oltava koko ajan vieressä tai pidettävä sylissä.
:flower:

Alkoi hymyilyttämään... Eihän kukaan nyt noin pientä lasta heitä altaaseen uimaan itsekseen kellukkeiden varassa... :)
Tietenkin siinä ihan vieressä ollaan koko ajan! Itse suosittelen kellukkeita, meidän reilu 1-vuotias tykkää ainakin kovasti ja on vaan positiivisia kokemuksia. Harjoituttaa hyvin kroppaa. Välillä nostaa jalat taakse ja lähtee "uimaan" ja muuten pitää niitä alaspäin pohjaa kohden ja koittaa kävellä vedessä eteenpäin. Kellukkeet kannattelevat pinnan päällä. Käsistä vetämällä on helppo uittaa. Puolet ajasta ollaan ilman kellukkeita ja tehdään jo aikoinaan vauvauinnissa opittuja sukelluksia...
Lelusuosikki on uimahallista löytyvät lastenaltaan leikkeihin tarkoitetut kumiset renkaat. =)
 
Me ollaan käyty 2 v 8 kk -esikoisen kanssa ensin vauvauinnissa ja nykyisin ns. perheuinnissa kerran viikossa. Siellä on ohjelmaa aluksi n. 10 min (leikkejä) ja sitten vapaata läträämistä loppuaika.

Kellukkeilla tuo vesipeto siellä menee ja leluja (kastelukannu, vene, pallo, sellainen "pehmoputki" tai pieni kelluntalauta jne.) tykkää käytellä. Kyllä mun mielestä joku lelu kannattaa ottaa niin jaksaa taapero itsekin paremmin. Eikä kannata asettaa mitään tavoitteita, joskus olette 20 min ja joskus 50 min lapsen halujen mukaan.

Ai niin, ja eväät mukaan (juotavaa, leipää, lihapiirakkaa yms.) koska nälkä on hurja uinnin jälkeen ja kaiken lisäksi se eväiden syönti jälkeenpäin tekee vielä kivemmaksi koko harrastuksen... =)
 
terveiset siilinjärven uimalasta!
reissu oli huippuonnistunut! tyttö oli ihan innoissaan ja laskettiin yhessä kaikki liukumäet moneen kertaan!
oma kammo tulee jostain ala-asteen uimaopetus ajoilta kun aikuinen on sukelluttanut väkisin.ja pukukoppien ahtaudesta. onneksi porukkaa oli vähän ja sisko tenavineen mukana joten sain itekin pulikoida hetken rauhassa.aivan huippureissu!
kiitokset kaikille vastanneille.
 

Yhteistyössä