Uimaan synnytyksen jälkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Helteilijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Helteilijä

Vieras
Kuinka pian uskaltaisi mennä rannoille uiskentelemaan synnytyksen jälkeen? Tietenkin kun vuoto on loppunut. Itsellä synnytyksestä tulee yli kuusi viikkoa ja vuoto loppui neljän viikon jälkeen. Helteet päällä ja rantsuun tekis mieli!! Miten muut??

Mulle sanoi lääkäri (poika syntyi 7.6.) et uimaan ei ole asiaa kesän aikan... Kohdun suu ei sulkeudu kunnolla kuukausiin vaikka jälkivuoto lakkaa, sen vuoksi tulehdusriski on suuri... En tidä kauanko pitää olla uimatta, mutta voi olla parempi ettet mene veteen tänäkesänä :(

Samaa haaveilen minäkin, synnytyksestä 7 viikkoa. Kuulin, että myös rintatulehdusherkkyys kasvaa kuitenkin melko kylmissä järvivesissä uidessa, joten eipä liene kannata. Olen menossa huomenna jälkitarkastukseen ja ajattelin asiaa vielä siltä lääkäriltä kysäistä. Voin laittaa tänne sitten tietoa myös.

mä kyllä kävin uimassa aikonaan samana kesänä kun kuopus oli synytny (10.6) en nyt muista tarkkaan montako viikkoa synnytyksestä oli. ei itse asiassa tullut edes mieleen ettei sais uida

Yhteistyössä