uimaan 2-vuotiaan kanssa?

me ollaan uimahallissa käyty jo 8kk ikäisen kanssa...on sellainen vesipeto tuo meidän tyttö. kannattaa ottaa omat käsi kellukeet mukaan! esikko on ollut myös pienestä pitäen uiskennellut uimahallissa. nyt on menossa uimaharjoitukset =)
 
Miskan äiskä
Vesipullo voi olla hyvä uinnin jälkeen, jos lapsella on jano. Kannattaa myös puhua etukäteen mihin olette menossa ja painottaa sitä, että uimahallissa ei saa lähteä mihinkään ilman aikuista tai voi tulla pipi.
 
Mun laps on kans polskinu ihan vauvasta asti. Jos uimalaan saa ottaa omia leluja, ottakaa, ois jotain tuttua. Sit se kloorivesi tietty kuivattaa ihoa, eli rasva mukaan. Meillä ei oo tota juomapulloa ollu, mun pieni juo sitä allasvettä niin ettei kotonakaan vielä juomiset maistu :p .
 
Vähän kokemusta
Yritimme uimista lastenaltaassa kylpylässä, no potalle ei tullut mitään, mutta pukuhuoneen lattialle tuli mennen tullen pissat ! Lastenaltaassa uskalsi olla vaan aikuisen sylissä.. Eli pitää vähän harjoitella vielä.. Kai sitä pelotti uusi kokemus ! Jospa kesällä käytäis ihan järvessä polskimassa ! Tyttö vähän alle 2 vuotta.
 
Hei!

Meillä poika 1 v ja 6kk ja pian olisi edessä kylpyläreissu. Kiinnostuneena luin näitä vastauksia ja pistin vinkkejä korvan taakse. Vielä olisin kysynyt, että minkälainen uimapuku tämän ikäiselle kannattaisi ostaa? Millaisia teidän pikku uimareilla on? Kaupassa kun myydään niitä haalariuikkareita ja sitten ihan sellaisia uimahousuja kuin isommillakin pojilla..
 
Me ollaan käyty uimassa kerran viikossa siitä asti, kun esikoinen oli 4-kuinen. Nyt poika on 2 v 8 kk. Mukana omat kellukkeet ja pari lelua (jos saa ottaa, uimahallista kiinni ehkä). Juomapullo ja eväät (uinnin jälkeen aina kauhea nälkä, pari voikkaria ja banaani kuuluvat aina asiaan ja tekevät hauskasta vielä hauskempaa). Kosteusrasvaa. Ja paljon iloista mieltä!
 
Niin ja uikkareista: kyllä mun mielestä ton ikäiselle (1 v 6 kk) jo ihan oikeat uimahousut eikä enää niitä haalarimalleja. Taitavat olla enempi vauvoille...? Mutta jokainen toki oman mielensä mukaan.
 
Minunkin mielestäni pojalle tavalliset uimahousut on kivat jo tuossa iässä. Jos ekaa kertaa käy uimahallissa, niin kannattaa mennä ensin sellaiseen kaikista matalimpaan altaaseen, jossa vain ehkä n. 20 cm vettä. Meillä ainakin kaikki lapset ovat nauttineet pikkualtaan lämpimästä vedestä eivätkä ole yhtään pelänneet.
 

Yhteistyössä