uima-allas ja vieraat lapset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uimari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

uimari

Vieras
Kenen vastuulla on vieraat lapset jotka tulevat ilman lupia pihallemme altaaseemme uimaan?
Pahin oli kun allas hankittiin niin 5 lasta tuli pyyhe kainalossa kysymään pääseekö uimaan ja kun kysyin osaatteko edes uida niin vastaus oli yksi osaa vähän muut ei, yksi lapsista ilmoitti tomeraan että heidän äitinsä antoi luvan tulla?
Allas on hommattu oman perheen käyttöön, ja näin aloittelevana altaan omistajana vesikemia tuottaa jo pään vaivaa saati sitten vieraiden lasten jatkuva hätistely pois altaalta, mitä jos olen vaikka juuri kloorannut veden, tai sinne joku hukkuu?:/

Vanhempien, kuten monessa muussakin asiassa mutta kysyjille vastaisin yksinkertaisesti että ei käy. Mälsää olla tyly, mutta mieluummin niin, kuin että saisin elää pelossa että jonain kauniina aamuna naaraisin roskien sijasta pientä sinistä ruumista vedestä.

Kyllä olen tiukasti sanonut EI moneen kertaan, meillä on omia lapsia 4 joista yksi alle 1.v, en ehdi päivystää altaalla 24/7, enkä todellakaan ehdi valvomaan vieraiden lapsia altaalla.

Sanot että ei. On jo aivan riittävä perustelu että allas on ostettu teidän perheellenne.
Lapsille jotka sanovat että äiti antoi luvan, voi todeta että äitinne ei määrää tätä uima-allasta. Pyytäkää äitiä viemään teidät uimarannalle.

Meillä on naapurissa lapsen kaverin perheessä allas ja siellä ei lapset ilman lupaa mene altaaseen.
Omalle lapselleni olen sanonut, että altaalle ei mennä ilman kutsua ja sitä kutsua ei mysökään saa "tivata" kaverilta.

Sama vastaus kuin siihen saako pihalle tulla ja kenen vastuulla lapset ovat.

Siis...

Vaihe 1. Kerro vanhemmille, että lapset ovat tulleet uima-altaallesi.
Vaihe 2. Kerro vanhemmille, että uima-altaallesi ei saa tulla vieraat uimaan.
Vaihe 3. Kerro vanhemmille, jos haluat, että syy on turvallisuus tai oma rauha tai mikä vain se on.

Jos suostut lapsien uimassa käymiseen, kannattaa samalla suostua valvomaan heitä...
Vaihe 1. Kerro vanhemmille, että saavat tulla silloin kun sinulle sopii, jos aina ei sovi.
Vaihe 2. Kerro vanhemmille, että voi tulla kysymään sopiiko ja jos sopii saa tulla.
Vaihe 3. Kerro vanhemmille, että valvot lasten uintia, mutta vain jos todella vahdit heidän uintiaan.