Tyytymätö vauva

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mielikuva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mielikuva

Jäsen
29.12.2008
746
0
16
Finland
maijuvuutta.vuodatus.net
Mulla menee totaalisesti hermo. Viikon sisässä 4kk tyttö on muuttunu kun eri lapseksi. Aiemmin nukahti omaan sänkyyn, nukkui yön yhdellä syötöllä, viihtyi jonkin aikaa yksinkin jne. ja nyt se ei tee mitään muuta kun kitisee! Ei ole hetkeäkään yksin vaan kokoajan pitäs olla sylissä, eikä sekään riitä vaan pitäs kokoajan hytkyttää. Heräilee vähintään 2h välein öisin huutamaan ja päivisin ei nuku kun alle tunnin unia, sillonkin herää aina itkien. Aiemmin heräili omissa oloissaa ja alkoi rapistella lelujaan sängyssään, oli niin aurinkoinen.

Voiko hampaiden tulo sitten muuttaa noin vai muuten vaan tulossa iso likka ettei kaikki olekkaan enää ihan sama?

hampaat saattaa tehdä tuon tai sitten yksinkertaisesti nälkä tai mahavaivat. ootteko alottanu jo kiinteät ruoat? meillä kans pikkuneiti 4kk ja hetken oli tuollaista, mutta alotettiin kiinteät ja nyt on tyytyväinen lapsi, nukkuu yölläkin 8-10h yhteen putkeen :) pikkuinen vaati vain lisää ravintoa.

Alkuperäinen kirjoittaja maisa:
hampaat saattaa tehdä tuon tai sitten yksinkertaisesti nälkä tai mahavaivat. ootteko alottanu jo kiinteät ruoat? meillä kans pikkuneiti 4kk ja hetken oli tuollaista, mutta alotettiin kiinteät ja nyt on tyytyväinen lapsi, nukkuu yölläkin 8-10h yhteen putkeen :) pikkuinen vaati vain lisää ravintoa.

Vähän on maisteltu perunaa,porkkanaa ja luumua. Maito ei ainakaan kelpaa, kun olen yrittänyt useammin tarjota ja viimeksi sai hirvittävön raivokohtauksen kun koetin perunaa antaa :D

Vauvan ensimmäiset 4 kuukautta ajattelit tietenkin olevasi vallan mainio äiti joka saa vauvan nukkumaan. Nyt on sit löydyttävä sinusta sellainenkin puoli joka kestää vauvan tarvitsevuutta ja osaa lohduttaa vaikkei vauva sitä(kään) tuntuisi arvostavan.

Tervetuloa vaativien vauvojen maailmaan.

Koitat vaan antaa joka päivä kiinteitä pikkuhiljaa annosta lisäten..teetkö soseet itse vai annatko purkista? Meillä ei kelvannut omatekoinen perunasose, mutta kun sai purkista niin johan maistui :D Nyt menee jo reilu puoli purkillista kerralla ja vielä tissiä päälle..ja siis kerran päivässä syödään kasvissose (lounasaikaan) ja sit välipalaksi vähän hedelmäsosetta. Ei meilläkään aina maito kelpaa, joskus kun näkeekin rinnan niin alkaa kamala huuto :D , mutta sitten taas hetken päästä saattaa maistua. Tietenkin voi olla ihan jotain muutakin, lapset kun koko ajan kehittyvat ja muuttuvat ja samalla sitten tietenkin tilanteet muuttuvat.

Niin ja hampaista vielä..meillä on jo reilu kuukausi tehty hampaita..selvästi alaetuhampaat kuultaa ikenen läpi, kuola valuu ja nyrkit maistuu, mutta ei ne vaan puhkea.. Välillä ne harmittaa pikkusta enemmän ja välillä vähemmän.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Vauvan ensimmäiset 4 kuukautta ajattelit tietenkin olevasi vallan mainio äiti joka saa vauvan nukkumaan. Nyt on sit löydyttävä sinusta sellainenkin puoli joka kestää vauvan tarvitsevuutta ja osaa lohduttaa vaikkei vauva sitä(kään) tuntuisi arvostavan.

No just joo. Tuota "helppoa" vaihetta oli kestänyt pari viikkoa. Kyllä minäkin kanniskelin häntä useemman tunnin kun huuti jne. Onko pakko tulla vittuilemaan? Kyse nyt on siitä, kun pari viikkoa oli niin rauhaisa ja sitten muuttui. Ajattelen yhä olevani mainio ja paras äiti lapselleni.

Tuossa iässä vauvalla voi olla jo vaikka korvatulehdus. Mutta tuskin teillä kuitenkaan, kun vauva on välillä rauhallinenkin. Hampailta tuo kuulostaa. Kokeile yhtenä päivänä oikea kipulääkettä, niin huomaat rauhoittuuko vauva, jolloin tiedät johtuuko kitinä kivusta. Yksi vaihtoehto on, että vauvallesi ei sovi jokin kiinteä ruoka, jota olette maistelleet. Sanoit, että vauva sai raivokohtauksen, kun tarjosit perunaa. Kaikki vauvat eivät ole tuossa iässä vielä valmiita kiinteisiin. Pärjäisikö vielä hetken maidolla?

Alkuperäinen kirjoittaja maisa:
Koitat vaan antaa joka päivä kiinteitä pikkuhiljaa annosta lisäten..teetkö soseet itse vai annatko purkista? Meillä ei kelvannut omatekoinen perunasose, mutta kun sai purkista niin johan maistui :D Nyt menee jo reilu puoli purkillista kerralla ja vielä tissiä päälle..ja siis kerran päivässä syödään kasvissose (lounasaikaan) ja sit välipalaksi vähän hedelmäsosetta. Ei meilläkään aina maito kelpaa, joskus kun näkeekin rinnan niin alkaa kamala huuto :D , mutta sitten taas hetken päästä saattaa maistua. Tietenkin voi olla ihan jotain muutakin, lapset kun koko ajan kehittyvat ja muuttuvat ja samalla sitten tietenkin tilanteet muuttuvat.

Itte oon tehny. Itseasiassa eka kerralla annoin purkista perunaa ja se maistui, mutta ajattelin seuraavaksi tehdä itse kun näytti ja maistui MINUSTA niin kamalalle ja kävi sama juttu että raivari tuli :D Kai se on sitten purkista annettava. Porkkana menee kans jotenkuten, ite tekemä.

Alkuperäinen kirjoittaja koppis:
Tuossa iässä vauvalla voi olla jo vaikka korvatulehdus. Mutta tuskin teillä kuitenkaan, kun vauva on välillä rauhallinenkin. Hampailta tuo kuulostaa. Kokeile yhtenä päivänä oikea kipulääkettä, niin huomaat rauhoittuuko vauva, jolloin tiedät johtuuko kitinä kivusta. Yksi vaihtoehto on, että vauvallesi ei sovi jokin kiinteä ruoka, jota olette maistelleet. Sanoit, että vauva sai raivokohtauksen, kun tarjosit perunaa. Kaikki vauvat eivät ole tuossa iässä vielä valmiita kiinteisiin. Pärjäisikö vielä hetken maidolla?

Tuo sana "oikea" on turha tuossa ennen kipulääke-sanaa.

Alkuperäinen kirjoittaja koppis:

Luulen,että pärjää koska paino on ollut tasaisessa nousussa kuitenkin ja menee siinä nollakäyrällä. En usko että on korvatulehdus. Hänellä oli molemmissa korvissa 2kk iässä ja se oli kyllä eri juttu (tosin olipa hää sillon vielä niin pienikin). Ollaan mitattu korvakuumemittarilla kuumetta ja ei arista korviaan eikä haro niitä.

Tai sit sulla on "vaativa" vauva. Meillä tuommoinen käytös alkoi 3kk iässä. Halusi nousta istumaan eikä mihinkään ollut tyytyväinen. Meillä myös tyttö nyt tosin jo 7v ja on todella voimakasluontoinen tyttö! Eli meillä luonne tuli esiin jo vauvana eikä vieläkään helpotusta näy elämään. Olen vaan oppinut sen luonteen kamnssa elämään.

Alkuperäinen kirjoittaja mielikuva:
Alkuperäinen kirjoittaja hamppi:
taitaa tulla hampaita,onko sulla purulelua mikä laitetaan jääkaappiin?

On. Ei ole järin kiinnostunut siitä lelusta. Suutaan kaivelee ja kuolaa,mutta siellä ei ainakaan mitään tunnu. Miten kauan ne hampaanalut voi sitten vaivata ennen kun puhkeaa?

tais mennä kuukausi,sitten yhtäkkiä kolahti lusikkaan hammas,koko päivän rätisi ja raivosi.

No just joo. Tuota "helppoa" vaihetta oli kestänyt pari viikkoa. Kyllä minäkin kanniskelin häntä useemman tunnin kun huuti jne. Onko pakko tulla vittuilemaan? Kyse nyt on siitä, kun pari viikkoa oli niin rauhaisa ja sitten muuttui. Ajattelen yhä olevani mainio ja paras äiti lapselleni.

Kuka sulle on vittuillut? Noinhan tuo asia on miten vieras sanoo.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Tai sit sulla on "vaativa" vauva. Meillä tuommoinen käytös alkoi 3kk iässä. Halusi nousta istumaan eikä mihinkään ollut tyytyväinen. Meillä myös tyttö nyt tosin jo 7v ja on todella voimakasluontoinen tyttö! Eli meillä luonne tuli esiin jo vauvana eikä vieläkään helpotusta näy elämään. Olen vaan oppinut sen luonteen kamnssa elämään.

Istumaannousu on kans täällä ongelma. Iltaisin etenkin jos ei saa olla pystyasennossa,niin itse ähisee ja puhisee ja koettaa pyrkiä istumaan. Neuvolassa sanottiin,että saa hyvin tuettuna istua sylissä, mutta ei kuitenkaan hirveästi haluais sen kanssa kiirehtiä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras 2:

Kuka sulle on vittuillut? Noinhan tuo asia on miten vieras sanoo.

No minä otan tuon loukkauksena, kun täysin tuntematon ihminen tulee sanomaan,että mitä minä olen kuvitellut ja mitä minusta puuttuu, asiasta sen tarkemmin mitään tietämättä. Jos tuntisi minut ja lapseni,niin sitten olisikin eri asia.

meillä pian 3kk ikäinen vauva ja oli kovin nuhainen pitkään ja jopa sairaalassa tuli vietettyä 1 yö kun oli niin tukossa.No kotona katsoin suuhun kun nyrkkiään jyystää kokoajan ja ylös on tulossa poskihammas,pieni reppana päätti alottaa hampaiden teon väärästä päästä :D :D .Meillä ainakin hampaiden tulo on muuttanut kiltin vauvan kitinä-vauvaksi

Yhteistyössä