Tyydynkö tilanteeseen?? Omasta yrityksestä /äitiyslomasta.Mitä itse tekisit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Onneton"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

"Onneton"

Vieras
Tilanne on nyt se,että menin läpi harmaan kiven ja perustin oman yrityksen. lainaa on 10 000 e. Oma yritys vaatii omat tilat,erityistä ammattiosaamista,paljon työkaluja,kalliita materiaaleja.
On unelma-ammattini! Mahtavaa suunnitella ja toteuttaa tuotteita.

Ongelmia tuli nyt silti:
-työtilojen saaminen omaan käyttöön kestää,koska vuokralainen on sairastunut.Hän siis tyhjentää tiloja,mutta nyt homma hidastui. Tänään selvisi,että syyskuussa saan tilat käyttööni,mutta esim. toimistotilat saan vasta tammikuussa!!!
periaatteessa tilaa on jo sen verran,että jotain pystyn tekemään.Vuokralainen on tyhjentänyt tiloja todella paljon keväästä alkaen. Häntä en siis missään nimessä syytä asiasta. sairastumiselle ei voi mitään,ja joka päivä hän tyhjentää jotain!

-Aloitan tammikuussa äitiysloman!!!!!!!!!!Eli silloin kun kaikki paikat on sovittu olevan tyhjillään...

Pitäisikö nyt kuitenkin vaan ´unohtaa´koko yrityksen pyörittäminen,koska vain syyskuusta eteenpäin tammikuulle se onnistuu, ja senkin ajan vuokralainen pyörii täällä tyhjentämässä tiloja? parin kuukauden takia tekisin vielä paljon investointeja.

Miehen palkalla me pärjätään äitiysloman alkuun asti,eikä tarvitse stressata mitään työkalujen ym ostoja enää yhtään.
Omasta henkisestä hyvinvoinnistä tämä jää enemmän kiinni.Olen yritystä suunnitellut ja toteuttanut yli vuoden,ja nyt en päässyt alkua pidemmälle. kotisivut tekemättä,sähköpostiosiotettakaan ei ole,mitäpä minä niillä kun ei ole toimintaa...vielä..

kannattaisiko kuitenkin keskittyä OLOSUHTEIDEN PAKOSTA vaan lapsiin,esikoinen aloittaa ensimmäisellä luokalla, kakkonen alottaa pottaharjoittelun,ja kolmas syntyy tammikuussa...laittelisi lasten huoneita kuntoon,ja aloittaisi vasta äitiysloman jälkeen uudestaan yritystoiminnan käynnistämisen??

Suosittelisin, että otat rennosti kunnes lapsesi on syntynyt, äitiyslomalla käyt kaikkia papereita läpi, luot nettisivut sun muut ja alat pikkuhiljaa käynnistellä toimintaa ja kun lapsi on siinä about vuoden niin aloitat sitten hommien tekemisen valmiilta pohjalta.

Mä keskittyisin lapsiin ja suunnittelisin yritystä pikkuhiljaa siinä samalla ja täysi tohina päälle sitten kun tilanne kotona sen sallii. lapset on pieniä vain hetken, sulla on loppu elämäsi aikaa luoda uraa ja menestyvää yritystä.

Olethan YEL-vakuutuksesi jo tarkistuttanut äippälomaa silmälläpitäen?

Joo YEL:in nostin pilviin,ja lainaan vaikka rahaa että saan sen maksettua...Itsestäkin tuntuu todella hölmöltä 4-5 kk takia satsata todella paljon,hankkia asiakkaita,ja sitten jäädä tauolle...Toki jotain pientä voi jo tehdä.

Mulla vaan pää ei kestä tätä epätietoisuutta,ja riitelen miehen kanssa tilanteesta harva se päivä :( Hän on ihan syytön tähän..

Taidan tosiaan keskittyä vaan lapsiin (ihanaa <3 ),ja pientä toimintaa firmalle järjestää.Siivota tiloja ymym..ja suunnittelutyöhän onnistuu ilman mitään kummoisia tiloja,ei tarvitse kuin tietokoneen.

Kiitos vastauksista!!!!!

Täytyy tulostaa nuo teidän vastaukset jääkaapin oveen,siitä lukaista joka aamu jotta saa sille päivälle rauhan...Kun olisi täysi tohina menossa jo heti aamusta!

Nyt täytyy vielä miehen kanssa jutella että möisinkö kalleimman koneeni,arvo n. 2500 e. Sillä saisi YEL:it maksettua.

[QUOTE="vieras";26717027]Mies ei ole syytön, kun ei pidä puoliasi appiukkoasi vastaan. Pistäkää se häiriintynyt äijänkäppyrä kamoineen nyt joka tapauksessa pellolle sieltä.[/QUOTE]
Ja ennen syytit sekä miestä että appiukkoa eli älä nyt peru sitä.

[QUOTE="vieras";26717027]Mies ei ole syytön, kun ei pidä puoliasi appiukkoasi vastaan. Pistäkää se häiriintynyt äijänkäppyrä kamoineen nyt joka tapauksessa pellolle sieltä.[/QUOTE]

Sama tuli mieleen.

VÄHÄN eri tilanne nyt kyseessä.
ja ongelma minun päässäni, ei missään muualla! Vuokralainen käy n.kerran päivässä hakemassa täältä lastin,viipyy max.2 tuntia. Ei pitäisi häiritä liikaa,mutta...

haluaisin tehdä töitä, olen tunnollinen veronmaksaja ja haluan antaa oman osani perheelle. Mutta hankalaksii se menee enkä halua sairasta ihmistä liikaa rasittaa tällä asialla. Oikeasti tuntuu että tuo kuolee johonkin sydäriin :(

Jos mulla on varaa olla kotona lasten kanssa (vaikkakin elettävä tosi tiukasti),sehän on kai ihanteellinen tilanne....Varsinkin kun miettii millaisia muutoksia lasten elämissä on.Erityislapsen koulun aloitus jännittää jo nyt.

Minä olen siis omistaja,omistetaan puoliksi tila miehen kanssa. Vuokralainen maksaa asiallisesti vuokran ja osuutensa sähköstä, se nyt helpottaa toki tilannetta.
raskaus oli siis yllätys,ja sen vuoksi suunnitelmat menivät uusiksi...Mm.sitä vuokrattavaa maksupäätettä en viitsi edes ottaa tuon 4-5 kk takia,ku äitiysloman ajaltakin se vuokra pitää maksaa..Jos teen pikku hommia tämän vuoden puolella ,maksu käteisellä / laskulla..

Miten sekopää ja ilkeä appiukko muuttuu yhtäkkiä sääliteltäväksi sairaaksi papparaiseksi? Oletko se sinä, jolla on mielenterveysongelmia ja mielipide kanssaihmisistä muuttuu mielentilan mukaan? Johan se on ainakin vuoden alusta ollut se tilanne, että sinä työskentelisit, mutta kun se häirikkö estää ja mies ei tue.

tsemppiä, hyvältä kuulostaa se että aloitat äitiysloman jälkeen olosuhteiden takia!! keskityt täysin rinnoin näihin ja visioit omaa yritystä, jonka aika tulee?

Yhteistyössä