Tyttövauvan nimeksi LIISA? :O

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Luumis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Luumis

Vieras
Tuttuni sai reilu vuosi sitten tytön ja nyt kuulin yhteiseltä tutultamme, että saanut nimekseen Liisa. En tiedä mokasinko, mutta jäin kyllä suu auki. Mikäköhän siinä nimessä on niin vastenmielistä itselle, että pysäytti oikein. Jotenkin vähän väärä aika Liisa nimelle, kun kaiken maailma lissut ja pissaliisat tulee mieleen ekana.
Isoveljensä nimi on taas sen hetkinen "muoti" nimi, Alkaa myös L kirjaimella, mutta on mielestäni enemmän lemmikin nimi, kuin pienen pojan. Oli silloin ns. teiniäiti kun sai ensimmäisensä.

Mitkä ovat teille sellaisia nimiä, joita ette ikimaailmassa antaisi lapsillenne, jos mietitään näitä ns. tavis nimiä? Onko toi Liisa nyt niin paha, vai tuntuuko vaan?

Eihän Liisa ole lähellekään pahimmasta päästä, ihan normaali suomalainen nimi, joka just nyt ei ole muodissa, mut tulee olemaan vielä joskus! Niin ne kiertävät. Nämähän on ihan makuasiota, kuka tykkää mistäkin.

Liisa on mun mielestä kaunis nimi.

Itse hämmästyin kun miehelle ei aikanaan käynyt lainkaan Teemu-nimi. Inhosi nimeä ja sanoi, ettei ikinä antaisi lapselleen sellaista nimeä. Taustalta löytyikin sitten jotain "lapsuuden ja kouluaikojen traumoja" nimeä käyttäneestä "typerästä" pojasta. :D Eiköhän meillä kaikilla ole jotain inhokkeja ja suosikkeja nimien suhteen.

Munkin kaverin lapsi on Liisa. Ja en tykkää yhtään mutta en ole kyllä sitä kaverille sanonut. Ja on monella muullakin kaverilla lasten nimiä mitän en haluais ikinä omilleni laittaa. Esim yhdellä on Jarno. Ja paljon muitakin löytyy mutta mitä väliä. Pääasia että omilla lapsilla on sellaset nimet mistä ite tykkää.

Mä en kyllä tykkää yhtään! Liisasta tulee mieleen juurikin noi pissa-liisa jutut ja ei ole mun korvaan kaunis pienen tytön nimi. Inhokkinimiin kuuluu kertut ja muut kaisat, yms 70 luvun nimet. Myös Maria on jo niiiiiin kulunut nimi, että ei toimi vaikka olis juin suvussa kulkeva.

[QUOTE="Minnea";25608310]Mä en kyllä tykkää yhtään! Liisasta tulee mieleen juurikin noi pissa-liisa jutut ja ei ole mun korvaan kaunis pienen tytön nimi. Inhokkinimiin kuuluu kertut ja muut kaisat, yms 70 luvun nimet. Myös Maria on jo niiiiiin kulunut nimi, että ei toimi vaikka olis juin suvussa kulkeva.[/QUOTE]

Onneksi makuja on niin monta kuin on ihmistäkin =)

Ihanaa kun toisilla on Liisoja, Maijoja, Kaisoja, Kerttuja, Marttoja... ja sitten on näitä uudemman aikaisia nimiä. Annetaan kaikkien kukkien kukkia. Se ei taida toisen napaa kaivella ollenkaan, minkä nimen tuttava tai naapuri lapselleen antaa!!! Ahdistavaahan se ois, jos kaikki ois lähestulkoon saman nimisiä!!!

Nimen kansainvälinen versio (Lisa) on kovasti muotia ympäri maailmaa. Miksi ei sopisi suomessakin pienelle tytölle. Meidän kuopus on nimeltään Aila ja varmasti on moni sitäkin kauhistelemassa. Minusta kaunis nimi ja meidänkin vanhemmalla on muodikas nimi. Sointuvat yhteen hyvin keskenään.

Ihana nimihän se on :O
Näin muuten vasta eräissä vaunuissa rekkarin jossa luki Leila, eka ajatus oli että voi kamala mikä nimi pikkuisella mutta vähän aikaa kun sitä makusteli niin sehän alkoikin tuntua huippuihanalta :D

Ihan vain kyselin, että mitä muita inhokki nimiä ihmisillä on. Tosiaan ehkä tässä kyseisessä ihmisessä on jotain mikä ei tee juuri hänen tyttärestään suloista pikku liisaa, vaan ennemmin kamalan pikkuvanhan tätimäisen tytön. Siis mielikuvissa.

Enkä usko, että tämä näiden äiti nyt juuri täällä tätä lukee, eikä sitäpaitsi olla nähty vuosiin. Isoveljensä nimi myös ehkä korostaa tätä Liisa nimeä, varmaan valittu juuri siksi, että erottuisi joukosta ja erottuuhan tuo, viimeistään kun kuuleet toiset nimet, niitä en nyt kuitenkaan tässä kerro, ettei kukaan tunnista, kun varmaan tekevät nimestä ainoan laatuaan.

Liisa on ihana nimi! Samoin Eliisa ja varsinkin Aliisa. :) Kansainvälisempi versio Lisa on myös ihan kiva. En näe mitään vikaa tuossa nimessä. Ymmärrän kuitenkin että kaikilla(? ainakin monilla) on jotain inhokkeja, ja sillä ei aina ole edes mitään tekemistä sen itse nimen kanssa. Omaan korvaan sattui ihan hirveästi tuttavan lapsen Maiju-nimi, ja kun rupesin pohtimaan syitä inhoreaktiolleni, tajusin että kaikki elämäni aikana tuntemani Maijut olivat sattuneet olemaan todella ikäviä ihmisiä... no nyt olen jo tottunut siihenkin nimeen ja kivastihan se sointuu. :)

En antaisi Liisaa nimeksi. Aliisa ja Eliisa on ihan eri sarjaa omaan korvaan. Liisa on todella tylsä ja mielikuvitukseton, tekotaiteellinen nimi, juuri näitä uuden polven Jennicoita ja Nicoja. Nyt on vaan muotia antaa näitä vanhahkoja nimiä, kun ajatellaan että niistä tulee automaattisesti kivoja, kun ovat harvinaisempia. Mutta ei Yrjöjä, Jormia ja Aulikkejakaan paljon puistoissa kuule huudettavan, vaikka ovat Liisan kanssa samaa sarjaa..

Yhteistyössä