Tyttöni alkava mallinura

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mallin mamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mallin mamma

Vieras
Moikka! Mitä mieltä olette asiasta kun tyttöni on 13v. ja aloittamassa mallin uraa. Tyttöni on kyllä kypsä ikäisekseen, mutta onhan hän silti vielä lapsi ja en kunnolla edes tiedä mihin "hommiin" hän on menossa. Toisaalta en haluaisi pilata tyttöni uraa (jos sellainen on tulossa), mutta kyllä vähän hirvittää.

Mä en itse malli- ja missijutuista perusta, musta siitä saa aina vähän sellaisen yksinkertaisen leiman otsaansa. Tyyliin tuo ei osaa muuta kuin näyttää nätiltä. Joten mun vastaus on, että mä en päästäisi omaa tyttöäni mallimaailmaan lainkaan. Jos on kaunis, olkoon sitä sitten muuten vaan.

Antaisin tytön tehdä mallin töitä jos hän sitä haluaa ja siinä pärjää.

Ulkonäköään on ihan sallittua hyödyntää, siinä missä muitakin avujaan :)

Ja kuulemani mukaan mallintyöt on ihan kiva tapa tienata omaa rahaa, ja rahoittaa vaikkapa opintoja.

aina tarvitaan teinimalleja, jota miksei voisi aloittaa?
varoitan vaan että suomessa nämä mallimarkkinat ovat erittäin pienet, että jos tyttösi elää nyt huippumalli haussa kuvitelmissa voi olla kova kolaus kun tullaa todellisuuteen.

• Tykkää
Reactions: Wolt
aina tarvitaan teinimalleja, jota miksei voisi aloittaa?
varoitan vaan että suomessa nämä mallimarkkinat ovat erittäin pienet, että jos tyttösi elää nyt huippumalli haussa kuvitelmissa voi olla kova kolaus kun tullaa todellisuuteen.

Käsittääkseni hän ei itse sitä ajatusta saanut vain joku alan asiantuntija tms. oli antanut idean ja kysyntää kuulemma olisi tai ainakin näin käsitin. mene ja tiedä noista.

Käsittääkseni hän ei itse sitä ajatusta saanut vain joku alan asiantuntija tms. oli antanut idean ja kysyntää kuulemma olisi tai ainakin näin käsitin. mene ja tiedä noista.

Vai että "joku alan asiantuntija" oli antanut idean? Et siis edes ole itse selvillä mikä tuo alan asiantuntija on. Nyt tarkkana, jos jossain joku alan asiantuntija on alkanut lapsen iässä olevaa tytärtäsi kosiskelemaan.

• Tykkää
Reactions: Anatolia
Alkuperäinen kirjoittaja HERÄTYYS;26334486:
Vai että "joku alan asiantuntija" oli antanut idean? Et siis edes ole itse selvillä mikä tuo alan asiantuntija on. Nyt tarkkana, jos jossain joku alan asiantuntija on alkanut lapsen iässä olevaa tytärtäsi kosiskelemaan.

Samaa mietin. Näitä on kaikenlaisia mallitoimistoja ja "mallitoimistoja", suosittelen katsomaan tarkkaan mihin nokkansa pistää.
Eikä vaan niin että mutsi antaa luvan ja tyttö hoitaa itse hommat.

Olisiko kyse IRC-Gallerian Eliten edustajasta, joka lähettelee saman kommentin lähes kaikille teinitytöille? Siinä mainostetaan ilmaista kuvausta (,tosin pitää maksaa että ne kuvat saa) ja kehutaan tyttöä ja sanotaan, että hänessä on potentiaalia. :)

Mielestäni tyttöäni oltaisiin buukkaamassa johonkin Lindexin kuviin. Itse en ole asiantuntijaa tavannut enkä juurikaan näistä asioista tiedä, mutta luulisi kai että tuollaiseen muotijättiin on luottamista.

Mielestäni tyttöäni oltaisiin buukkaamassa johonkin Lindexin kuviin. Itse en ole asiantuntijaa tavannut enkä juurikaan näistä asioista tiedä, mutta luulisi kai että tuollaiseen muotijättiin on luottamista.

Niin mutta kun sitäkään ei voi tietää onko "asiantuntija" oikeasti Lindexin asialla..
Ei toi kyllä hirveän asiantuntevalta kuulosta kun tytölle selitellyt vaan eikä mitään vanhemmista ole kysynyt? Vai onko? Numeroasi tms?

Ja käyttääkö tyttösi hänestä siis termiä "asiantuntija"? :D

Ota selville tosi tarkkaan, mihin kuvauksiin ja toimistoon on menossa. Monissa kerätään vain rahaa kuvaamalla "malleja" ja mallikansion koostaminen maksaa sitten maltaita, eikä töitä oikeasti tarjota.

Niin mutta kun sitäkään ei voi tietää onko "asiantuntija" oikeasti Lindexin asialla..
Ei toi kyllä hirveän asiantuntevalta kuulosta kun tytölle selitellyt vaan eikä mitään vanhemmista ole kysynyt? Vai onko? Numeroasi tms?

Ja käyttääkö tyttösi hänestä siis termiä "asiantuntija"? :D

Tyttäreni sanoi että jos lähtee mukaan nii vanhemmat tavattava eli sitten jos ilmoitamme että hän ottaa työn vastaan. Tyttö käyttää nimeä malliagentti

Moikka! Mitä mieltä olette asiasta kun tyttöni on 13v. ja aloittamassa mallin uraa. Tyttöni on kyllä kypsä ikäisekseen, mutta onhan hän silti vielä lapsi ja en kunnolla edes tiedä mihin "hommiin" hän on menossa. Toisaalta en haluaisi pilata tyttöni uraa (jos sellainen on tulossa), mutta kyllä vähän hirvittää.

Mielestäni tämähän on ihan loistava mahdollisuus jos vain jaksat äitinä paneutua tukemaan ja kulkemaan tyttäresi mukana mallikeikkoihin liittyvissä asioissa.

Kaikki alan oikeat asiantuntijat kyllä ymmärtävät tyttäresi iän tuoman eron vanhempiin malleihin, eli varmasti päästävät äidin tyttären mukaan keikoille ja mallitoimiston henkilöt varmaankin haluavat jutella myös äidin kanssa.

Onhan se loistava mahdollisuus oppia uutta ja suomessahan mallibisnes ei vielä ole niin sikamaista kuin tuolla isossa maailmassa.

Toivottavasti tyttös itsetunto kestää sen.
Mulle sanottiin murkkuna et mun kasvot on hyvät, mut kroppa on läski ja pitää laihduttaa 10kg. Olin tuolloin 175cm/58kg :D

Mallina merkitsee eniten se miltä se sun kroppa näyttää, ei ne kilot.
Tietenkin lihaksikas kiloina painaa enemmän kuin laihaläski , mutta kiinteä kroppa näyttää aina paremmalta.

Ja tietenkin täytyy muistaa että tietyissä töissä ja maissa mallin pitää olla TODELLA laiha, suomessa ei olla vielä niin tiukalle linjalle lähdetty.

Lindex ei todellakaan buukkaa ketään tuosta vain suoraan, vaan käyttää isoa tukholmalaista mallitoimistoa. Eikä taatusti etsi mallejaan Suomesta. Ylipäätään mikään itseään kunnioittava mallitoimisto ei todellakaan ota alaikäistä listoilleen, eikä edes aloita keskusteluja ilman vanhempien tapaamista. Alaikäisen sopimukset allekirjoittaa vanhemmat, myös mallisopimukset.

Alkuperäinen kirjoittaja herätys!!!;26334681:
Lindex ei todellakaan buukkaa ketään tuosta vain suoraan, vaan käyttää isoa tukholmalaista mallitoimistoa. Eikä taatusti etsi mallejaan Suomesta. Ylipäätään mikään itseään kunnioittava mallitoimisto ei todellakaan ota alaikäistä listoilleen, eikä edes aloita keskusteluja ilman vanhempien tapaamista. Alaikäisen sopimukset allekirjoittaa vanhemmat, myös mallisopimukset.

Mulla on myös se käsitys, että Lindex (ja H&M?) käyttää ruotsalaisia malleja.

Yhteistyössä