Tyttölapset ja kuukautiset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Teinin äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Teinin äiti

Vieras
Milloin teidän tytöillä on kuukautiset alkaneet? Minun tyttöni on 12 ja nyt alkoi sillä tuokin aikuisuuden merkki. Pieni ja lapsi vielä on, että apua tarvitsee. Itse muistelen olleeni varsin valistunut, mutta minulla alkoikin vasta 14-vuotiaana. Nykytytöt on vissiin paremmin ravittuja kun kehittyvät nopeammin. Henkinen kehitys vaan taitaa kestää vaikka kuinka kun ne tarttis kaiken jonain nettisovelluksina kun tietoa jaetaan.

Itsepä olette opetusta vastaan että asoiista kerrottaisiin jo 5lk. oppilaille, se ruma lehmä valitti ylimpään johtoon kun lapsille opetetaan anatomiaa 5luokalla.

Eivät taida nykytytöt sen nopeammin kehittyä kuin me aikoinaan. Paitsi, jos ap on lähempänä eläkeikää.

Itse olen kolmikymppinen ja kyllä mun lapsuudessani oli ihan tavallista, että 12-vuotiaana alkoivat kuukautiset. Monella alkoi aiemmin, monella vähän myöhemmin. Mutta harvinaista oli, jos alkoi vasta 15-vuotiaana. Yhdellä tutulla ei ollut tuolloin vielä alkanut ja kävi lääkärin tutkimuksissa, kun epäiltiin tuosta syystä jotain häiriötä.

[QUOTE="vieras";26832460]Itsepä olette opetusta vastaan että asoiista kerrottaisiin jo 5lk. oppilaille, se ruma lehmä valitti ylimpään johtoon kun lapsille opetetaan anatomiaa 5luokalla.[/QUOTE]

Voi en tarkoittanut tuota. Lapset ovat tietoviisaita kyllä ja 5. luokalla on opetettu anatomiat sun muut, mutta henkisesti ovat nykyään hauraita. Itse olen koittanut opettaa, että maailmassa ei oikein auta kuin auttaa itseään, mutta silti ollaan taitavampia tekemään asioita koneilla kuin käytännössä.

[QUOTE="vieras";26832511]Ei vielä, mutta saa nähdä koska... Rinnat on jo A-B kuppia ja karvat on paikoillaan. Ikää 11 vee.... Finnejäkin on.[/QUOTE]

Meillä jo vuoden ollut ihan aikuisten rintaliivit käytössä, sitä ennen oli sellaiset lasten sporttiliivit. Naisellinen vartalokin on jo. Karvat on ja hieneritys lisääntynyt, finnejäkin hiukan. Ja kiinnostaa toisinaan vaatteet ja kaunistautuminen.

Mun vanhimmalla tytöllä alkoi 13-vuotiaana, kahdella nuoremmalla 11-vuotiaana. Tytöt olivat tosi pieniä ja hentoja, alle 40-kiloisia ja ihan lapsia, kun kuukautiset alkoi. Nuorin tyttö on nyt 10-v. Toivottavasti hänellä ei ala vielä 11-vuotiaana, kun on niin verikammoinen. Itselläni alkoi viikkoa ennen kuin täytin 15.