P
popsu
Vieras
Meidän 9-vuotiaamme (siis tyttö) on kovin seurallinen ja sosiaalinen tapaus. Hänellä on luokalla yksi bestikseksi luokiteltava kaveri ja rinnakkaisluokalla toinen, molemmat kaverit ovat hänelle tärkeitä, mutta...kolmiodraamaa ei voi estää. Ilmeisesti vielä luokallakin on tyttöjä, jotka haluaisivat tähän kimppaan mukaan, ja kun sitten aina ei pääse, tulee konflikteja, kerrotaan opelle, että se ja se kiusaa ja uhataan kertoa vanhemmille, jotta nämä soittavat opettajalle....meidän prinsessa ei todellakaan ole puhdas pulmunen vaan ihan yhtä lailla osallistuu näihin kahnauksiin, tosin en usko, että kouluunsoittamisella uhkailee, koska olen pyrkinyt siihen, että selvittäisivät kahnauksensa itse ja mielestäni kantelu ei herätä kuin lisää ongelmia...
9-vuotiaat ovat kuitenkin vielä niin pieniä, että "kohtele kaveriasi kuin haluaisit itseäsi kohdeltavan" ei oikein toimi, ainakaan silloin kun itse sattuu olemaan "suosittu" ja joku muu jätetään kimpan ulkopuolelle. Kyllähän naama tietenkin silloin on väärinpäin, kun itse on se, joka kaveriparin ulkopuolelle jää.
Kaikkein eniten tässä showssa ahdistaa ne äidit, joiden kullanmuruissa ei ole mitään vikaan, vaan oma lapsi on aina se uhri. Missä on sen lapsen oikeusturva, jota syntipukiksi väitetään?
9-vuotiaat ovat kuitenkin vielä niin pieniä, että "kohtele kaveriasi kuin haluaisit itseäsi kohdeltavan" ei oikein toimi, ainakaan silloin kun itse sattuu olemaan "suosittu" ja joku muu jätetään kimpan ulkopuolelle. Kyllähän naama tietenkin silloin on väärinpäin, kun itse on se, joka kaveriparin ulkopuolelle jää.
Kaikkein eniten tässä showssa ahdistaa ne äidit, joiden kullanmuruissa ei ole mitään vikaan, vaan oma lapsi on aina se uhri. Missä on sen lapsen oikeusturva, jota syntipukiksi väitetään?