Tyttöjen ja poikien värit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Tyttöjen: Vaaleanpunainen, punainen, keltainen, oranssi, lila.
Poikien: Sininen, vaaleansininen, vihreä, vaaleanvihreä, musta, valkoinen, ruskea.

Näin meidän 3-vuotiaan mukaan. Jakoi juuri puuvärit veljen kanssa.

Meidänkin 3vee jakaa värejä aika rajusti tyttöjen ja poikien väreihin. Mutta silti valitsi ihan itse vaaleanpunaisen apina-t-paidan sunnuntaina päällensä. Poika siis on ja pitää väreistä ja käyttää kyllä itse sujuvasti tyttöjen väreiksi pitämiään värejä vaatteissaan. Esim tykkää paljon oranssista.

Sama pätee leluhinkin. Prinsessajutut ovat tyttöjen leikkejä, mutta silti halusi itselleen prinsessaviitan kirpparilta. Tai sitten vaan on Roope Ankka ja kerää valtakuntaa ympärilleen :D

Ei tuo meidänkään tyttö mikään "prinsessa" ole. Mieluisimpia vaatteita ovat ne, jotka ovat samanlaisia kuin veljellä... Mutta värien jako tuli kuin apteekin hyllyltä ja ihan omana päähänpistona. Että annampa veljelle nämä poikien värit näistä...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ei tuo meidänkään tyttö mikään "prinsessa" ole. Mieluisimpia vaatteita ovat ne, jotka ovat samanlaisia kuin veljellä... Mutta värien jako tuli kuin apteekin hyllyltä ja ihan omana päähänpistona. Että annampa veljelle nämä poikien värit näistä...

:D mulla oli aina vihreät vaatteet lapsena. Muita värejä en kertakaikkiaan huolinut päälleni...mekko oli kauhistus.

Alkuperäinen kirjoittaja BootyPeppi:
Mutta ne joiden mielestä on tytön ja poikien värit niin onko niin ettei tyttö saa käyttää juuri sinisiä farkkuja/hameita ollenkaan? Jos kaupassa on värillisiä paitoja ja siinä on vaikka vähän vihreää niin ei voi ostaa?

Siis minä vastasin tuohon niin, miten lapseni suusta on tullut ulos.

Meillä käytetään kaikkia värejä pojalla. Ja poika valitsee itse värikkäät värit (Vaikka niitä kutsuukin tyttöjen väriksi). Ainoastaan mustaa, harmaata ja tummansinistä katson kieroon. Joku yksilö noitakin on toki meillä .

Muiden lasten leikeistä nämäkin asenteet ovat tulleet :D

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Alkuperäinen kirjoittaja BootyPeppi:
Mutta ne joiden mielestä on tytön ja poikien värit niin onko niin ettei tyttö saa käyttää juuri sinisiä farkkuja/hameita ollenkaan? Jos kaupassa on värillisiä paitoja ja siinä on vaikka vähän vihreää niin ei voi ostaa?

Siis minä vastasin tuohon niin, miten lapseni suusta on tullut ulos.

Meillä käytetään kaikkia värejä pojalla. Ja poika valitsee itse värikkäät värit (Vaikka niitä kutsuukin tyttöjen väriksi). Ainoastaan mustaa, harmaata ja tummansinistä katson kieroon. Joku yksilö noitakin on toki meillä .

Muiden lasten leikeistä nämäkin asenteet ovat tulleet :D

En tarkoittanutkaan niin. Vaan yleensä kun näistä puhutaan tulee sanomista niistä ihan aikuisilla. En siis tällä kommentoinut ap: tai sinun kommetteja :D Oli siis aivan irrallinen...olis voinut ehkä tehdä jonkun aasinsillan :D

Joo, siis en mäkään ole mitään tyttö-poika-jakoa lapsille syöttänyt. Jostain nää jutut vaan kumpuaa. Muilta lapsilta opittua... tai on siinä musta jotain ihan sisäänrakennettuakin. Tytöt vaan on tyttöjä ja pojat poikia, vaikkei sitä sukupulta erityisesti pukemisella tms. korostaisikaan. Ja, siis mun tyttö saa pukeutua kyllä "poikien"väreihin. Itseasiassa jopa pyrin pukemaan aika poikamaisesti tai vähintään unixexisti, että ois pikkuveljellekin perintöä vaatteista...

Yhteistyössä