Tyttöjen ja poikien värit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TooQT2BSTR8
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

TooQT2BSTR8

Aktiivinen jäsen
13.02.2008
3 251
0
36
Me ollaan miehen kanssa leikillään väännetty tämmösestä asiasta, kun hänen mielestään nuo perinteiset tyttöjen värit ja sit on ne poikien värit. Ja hänen mielestään sit vaatetus ja muut pitäis mennä sukupuolen mukaan.
Mä taas tykkään et on vain värejä ja henkkoht en voi sietää mitään pastellisävyjä enkä varsinkaan noita perinteisiä "tyttöjen värejä". Meille ei siis tule ainootakaan vaaleanpunaista, -liilaa,- keltaista tai muutakaan ällöväristä kampetta. Tykkään perusväreistä ja mun mielestä puhtaat värit, olipa ne punaisia, sinisiä tai vaikka oransseja, käy kummalle vaan.
Mistäs mä löytäisin nettikauppoja, joissa voisin käydä ihastelemassa jo etukäteen noita oikeasti kauniita vauvanvaatteita? Löytyykö semmoista, jossa ei myydä mitään nallepuheja tai muumihirvityksiä? Ihan vaan perusvärejä ja -kuvioita. Saisin näyttää miehelle et millaset vaatteet on hienoja =)

Lingon & Blåbärillä on noita perusvärejä. Itse en voi sietää punaista, sinistä ja rumanvihreää, joten maanläheisiä ja ällöpastilleja meille kiits. :D

Mä ostan name it:stä pojalle ihanan värikkäitä vaatteita. En voi sietää muumeja, spidermaneja, pääkalloja enkä muitakaan typeriä kuvia vaatteissa :x
Pojalla onkin paljon punaista ja muita iloisen värisiä vaatteita paljon!

Meidän ainoalla tytöllä on paljon vaaleanpunaista, mutta sitä väriä on löytynyt myös poikien kaapeista. Perusvärejä on jokaisella ja esim. 13v poika valitsee aina punaisen jos mahdollista, 15v ja 4v pojat ovat aina pitäneet eniten vihreästä.
Vauvan olen aina mielelläni pukenut keltaiseen ja liilaan.

Linkkivinkkejä minulla ei ole, kunhan aikani kuluksi höpisen :whistle:

Joo minäkin inhoan noita "tyttöjen" ja "poikien" juttuja; leluja ja leikkejä ja värejä ja vaatteita.

Meillä lapsilla on pääasiassa punaisia ja ruskeita vaatteita, kun itse pidän niistä eniten. Muita vaatevärejä ovat musta, oranssi ja vihreä - pastelleja ei meillä ole ollenkaan. Inhoan vaaleansinistä, ja kaikki lahjaksi saadut vaaleansiniset vauvanvaatteet meni lähes käyttämättöminä kiertoon...

Kato Googlesta vaikka me&i tai nekku, niistä ainakin me on löydetty kivoja vaatteita.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Vannomatta paras ;) Odotas ku se vauva on syntyny ja meet vaateostoksille .... =)

mun persoonallisuus ei voi koskaan taantua niin pahasti, että ostelisin hömpänpömppäkuviollisa, pastellivärisiä vaatteita :x :x :x
Olen mä käynyt jo katselemaas markettien vauvanvaateosastolla huvikseni, mutta heti meinas pukata puklun pihalle.Liian imeliä kuoseja mun makuuni.

Mä olen ap:n kanssa aika lailla samoilla linjoilla lasten vaatetuksen värien suhteen... Tyttöä ei olla värikoodattu ja suurin osa vaatteista ovat väreiltään ns. sukupuolineutraaleja. Tykkään iloisista, voimakkaista väreistä ja myös maanläheisistä väreistä =) Nettikauppoja en osaa tähän hätään suositella, oon yleensä löytänyt mieleisiäni kaupoista ja mun äiti käsistään kätevänä on tehnyt tosi paljon vaatetta tyllerölle... Polarn o. Pyretillä on ainakin ihan kivan näköisiä vaatteita =)

Meillä on pojalla paljon punaista, vihreää, oranssia, keltaista, turkoosia.
Ei oikeastaan tummansinistä yhtään.
Onneksi nykyään saa pojillekin aivan ihanan värikkäitä vaatteita.
Meillä kans kammoksutaan kaikkia printtipaitoja joillain traktoreilla sun muilla hirviönaamoilla..

Entäs jos tuleekin oikein tyttöjen tyttö :whistle: , joka oikein kovasti aikanaan haluaa pinkin prinsessapitsihörhelömekon :whistle: . Oma tyttöjen tyttö kieltäytyi parivuotiaana jopa juomasta maitoa, kun ei ollut tyttöväristä maitoa (punasta purkkia) :laugh: , no, kyllä se siitä tokeni ja alko maistua sininenkin maito :kieh: :whistle: :D

Meil kans sama juttu. Mä laittaisin pojalle punaista niin miehen mielestä se on tyttöjen väri.
Ostin just pojalle punaisen takin ja housut, kun ei kuiteskaan ole tyttömäinen leikkaus tai röyhelöitä.

Odota vaan, kun se tyttö kasvaa, niin kuinka se sitten vinkuu niitä vaaleanpunaisia :D Etkä varmaan pääse välttymään niiltä vaaleanpunaisilta, niitä saatte varmasti lahjaksi muilta, pitäähän tytöllä olla tyttövärisiä vaatteita.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Odota vaan, kun se tyttö kasvaa, niin kuinka se sitten vinkuu niitä vaaleanpunaisia :D Etkä varmaan pääse välttymään niiltä vaaleanpunaisilta, niitä saatte varmasti lahjaksi muilta, pitäähän tytöllä olla tyttövärisiä vaatteita.

no mun sukulaiset ja ystävät tuntee mut niin hyvin, että ne ei koskaan toisi meille pastellisävyisiä vauvanvaatteita :laugh:
ja vaikka toisikin niin eihän niitä oo pakko käyttää.

Meinasin vetää herne-maissi-paprikan nenään, kun etsin huutiksesta kantoliinaa ja silmiin osui ilmoitus "kantoliina pojalle" |O
Tyttöä odottelen, mutta sinisen kantoliinan ostin silti. Itse olen tykännyt sinisestä niin kauan, kun värit olen tunnistanut. Ja kyllä mä hämmästyn ihan tosissaan, jos meidän likalle sitten pippeli kasvaa sinisen kantoliinan takia :kieh: :kieh:

Tuli kanssa mieleen, että lapsestahan se riippuu millaisista vaatteista isompana pitää. Oma makuni kun on sellainen yksinkertainen ei pitsejä ja hörhelöitä. niin jo on minulla kolme prinsessaa. Mitä enemmän pitsiä, hörhelöä ja rusettia, sen parempi. Esikoisen lempiväri on violetti, keskimmäisen kunnon vaaleanpunainen ja kuopus on vihreän perään. Ja kaapista löytyy kyllä kaikkia värejä.

Ja kun takkiin on värivaihtoehdot vaaleansininen ja vaaleanpunainen ostan sitten sinisen tytölle, että voi käyttää vielä pojallakin aikanaan... Harmi vaan, meidän taaperotytöllä on sen verran vähän tukkaa, että kaikki luulee pojaksi. En ole koskaan halunnut tehdä tytöstä mitään röyhelöprinsessaa, mutta ärsyttää, kun tuntemattomien pitää kutsua tyttöä pojaksi vaan siksi, että takki sattuu olemaan sininen. Ja vaikka olisi sininen paita ja vaaleanpunaiset housut, niin silti luullaan ja kutsutaan pojaksi... Ei mulle oo ollut asialla väliä, mutta nykyisin on. Ärsyttävää, kun tyttöä kutsutaan pojaksi, olisivat tuntemattomat kutsumatta miksikään.

On totta että on vaikea löytää neutraaleja värejä. kaupoissa kun tuppaa juuri olemaan että tytöillle on punaista ja vaaleanpunaista. Ja jos on neutraaleja se on valkoinen tai musta. Valkoista en lapselle pue ennen kuin pesee itse pyykkiä ;)

Minä olen löytänyt pojalle vaatteet ihan vain ahkeralla kauppashoppailulla. Aina jostain löytyy perinteisestä väriskaalasta poikkeavia vaatteita tai edes muutama.

H&M, NameIt, POP, Timberland, MiniMayoral. Jopa tutta aina joskus.

Yhteistyössä