tyttöjen ja poikien määrästä luokalla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hämmästelijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hämmästelijä

Vieras
Jos vaihtaisitte asuntoa ja asuinpaikkakuntaa ja lapsella vaihtuisi koulu. Ja oma lapsi (tyttö) laitettaisiin sellaiseen luokkaan, jossa olisi vaikka 3 tyttöä ja 14 poikaa, niin mitä ajatuksia tämän herättäisi?

Eipä mitään ihmeempiä, olisin tyytyväinen, että on aika pieni luokka.

Oma tyttöni on sellaisella luokalla, missä on melkein tuon verran, mutta sukupuolet on päinvastoin. Ei sille mitään voi, ettei hänen luokkaansa tuon enempää ole poikia.

itsellenihän se olisi varmasti ollut unelmaluokka, koska olen aina tullut toimeen enemmän poikien kanssa kun tyttöjen :) mutta riippuu varmaan minkä ikäinen lapsi kyseessä? Olisihan se varmaan mukavaa, jos olisi enemmän tyttöjä luokalla, niin olisi enemmän valinnanvaraa valita tyttökamu, jos vaikka ei tulisikaan toimeen noiden kolmen tytön kanssa, niin sitten joutuisi olla poikien kanssa tai yksin..

Mua kyllä ihmetyttää ja ei hirveän helpoksi tehty uusien kavereiden saaminen uudelta alueelta :( Eri asia on musta saada kavereita jos tyttöjä olis vaikka esim. 7, kun kolme. Lisään vielä, että rinnakkaisluokilla ymmärtääkseni melkein tasamäärät tyttöjä ja poikia.

Alkuperäinen kirjoittaja hämmästelijä;22357613:
Mua kyllä ihmetyttää ja ei hirveän helpoksi tehty uusien kavereiden saaminen uudelta alueelta :( Eri asia on musta saada kavereita jos tyttöjä olis vaikka esim. 7, kun kolme. Lisään vielä, että rinnakkaisluokilla ymmärtääkseni melkein tasamäärät tyttöjä ja poikia.

Oppilaat jaotellaan luokkiin yleensä koulukyyditysten ym. käytännön asioiden mukaan, ei sukupuolen. Kun mieheni siskon poika meni ekaluokalle niin hän oli ainoa poika. Toka luokalle mennessä sitten koulu yhdistettiin toisen koulun kanssa niin sitten tuli poikia luokkaan. On niin sattumaa nuo. Kyllä niitä kavereita voi löytyä pienestäkin määrästä, mutta voi käydä niinkin, että kavereita ei saa, vaikka luokassa/naapurissa olisi vaikka kuinka paljon lapsia.

Yhteistyössä