Tyttöjen huoneen väri?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aaPee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";25759214]Kaikilla on pinkki-vihreä-valkoinen tai pinkki-ruskea-valkoinen. *puistatus* Meillä on värikästä, lastenvalitsemaa. Yksi tapettiseinä, muut seinät valkoisia hillitsemään kirjavuutta. Kun toinen tyttö rakastaa keltaista, toinen oranssia ja kolmas punaista, on värit jo aikalailla valittu.[/QUOTE]

Mun tutuilla ei ole kenelläkään ajattelemiani yhdistelmiä. Sen sijaan ällön räväköitä ja pelkkää pinkkiä on ja niitä en halua. Haluan rauhallisen värisin lasten huoneen, jossa voi oleilla ilman migreeniä :D

[QUOTE="aaPee";25759306]Mun tutuilla ei ole kenelläkään ajattelemiani yhdistelmiä. Sen sijaan ällön räväköitä ja pelkkää pinkkiä on ja niitä en halua. Haluan rauhallisen värisin lasten huoneen, jossa voi oleilla ilman migreeniä :D[/QUOTE]

Onnistuu, jos yhtään lelua ei ole näkyvillä :D.

Mä meinaan, että maalataan mein pojan huoneesta yksi seinä juurikin tuolla turkoosilla, minkä linkitin ekaksi. Meinaa ihan koululaista pukata (vuoden päästä), niin että pitää vähän jotakin isojen poikien ilmettä keksiä :).

Ehdotan Tikkurilan Harsoa. Ei ole synkkä väri, vaan vaalea, mutta antaa kivan taustan kaikille värikkäille jutuille, vaikka piirustuksille seinällä. Vaaleanpunainen on tuon kanssa juuri passeli. Harmaa vie siltä pois sitä yli-imelyyttä ja sitoo muut väri siihen kivasti. Ikkunaseinä kannattaa jättää perinteisesti puhtaanvalkoiseksi. Raikastaa huonetta ja ikkuna näyttää valkoisella taustalla paremmalta
http://www.tikkurila.fi/kotimaalarit/varit/varikartat_sisamaalaukseen/tunne_vari_-varikartta/kylmat_maanlaheiset/h495.5061.xhtml
http://paivienilo.blogspot.com/2011/09/remont-part-1.html

Mä oon hen.koht. sitä mieltä, että huoneessa on hyvä olla yksi vähän voimakkaampi väri. Kaiken ei tarvi olla riemunkirjavaa, mutta jos on vaan valkoista, hyvin hailakkaa pinkkiä ja (vaaleaa) ruskeaa, pahimmassa tapauksessa beigeä, niin sellainen on jo lliian särmätöntä. Asiaa auttaa, jos tuosta kolmikosta vaaleanpunaisen vaihtaa vaikka fuksiaan tai ruskean tummempaan. Hillityn ei tarvitse tarkoittaa sitä, että mikään ei erotu mistään.

Niin siis tietenkin ajattelinkin laittaa myös väriä esim. koristetyynyihin/-esineisiin. Pelkät vaaleat sävyt tekis huoneesta ihan pliisun. Seiniin en kuitenkaan mitään kamalan värikästä halua.

[QUOTE="vieras";25759371]Ehdotan Tikkurilan Harsoa. Ei ole synkkä väri, vaan vaalea, mutta antaa kivan taustan kaikille värikkäille jutuille, vaikka piirustuksille seinällä. Vaaleanpunainen on tuon kanssa juuri passeli. Harmaa vie siltä pois sitä yli-imelyyttä ja sitoo muut väri siihen kivasti. Ikkunaseinä kannattaa jättää perinteisesti puhtaanvalkoiseksi. Raikastaa huonetta ja ikkuna näyttää valkoisella taustalla paremmalta
H495 (Harso) - Tikkurila Oyj | Kotimaalarit | Värit | Värikartat sisämaalaukseen | Tunne Väri -värikartta | Kylmät maanläheiset
Päivien ilo: Remont (part 1?)[/QUOTE]
Ja siis tämä olisi raikaampi kuin beige, mutta kuitenkin lämpöinen harmaa.

brpul_velour_vaaleaturkoosi.jpg

Joku tällainen?

Tulee sairaala mieleen.

[QUOTE="vieras";25759403]Ja siis tämä olisi raikaampi kuin beige, mutta kuitenkin lämpöinen harmaa.[/QUOTE]
Ja tuosta ensimmäisestä kuvasta ei saa käsitystä väristä. Sen näkee vaan lastusta ja paremmin tuosta kuvastakin.

[QUOTE="vieras";25759371]Ehdotan Tikkurilan Harsoa. Ei ole synkkä väri, vaan vaalea, mutta antaa kivan taustan kaikille värikkäille jutuille, vaikka piirustuksille seinällä. Vaaleanpunainen on tuon kanssa juuri passeli. Harmaa vie siltä pois sitä yli-imelyyttä ja sitoo muut väri siihen kivasti. Ikkunaseinä kannattaa jättää perinteisesti puhtaanvalkoiseksi. Raikastaa huonetta ja ikkuna näyttää valkoisella taustalla paremmalta
H495 (Harso) - Tikkurila Oyj | Kotimaalarit | Värit | Värikartat sisämaalaukseen | Tunne Väri -värikartta | Kylmät maanläheiset
Päivien ilo: Remont (part 1?)[/QUOTE]

Kiitos hyvästä ideasta! Ainut mikä mietityttää on, et keittiö on Tikkurilan Laastin värinen ja pojan huoneesta ollaan myös ajateltu harmaata, jossa sit siniset verhot, päiväpeite, matto yms.

[QUOTE="aaPee";25759449]Kiitos hyvästä ideasta! Ainut mikä mietityttää on, et keittiö on Tikkurilan Laastin värinen ja pojan huoneesta ollaan myös ajateltu harmaata, jossa sit siniset verhot, päiväpeite, matto yms.[/QUOTE]
No noilla on sävy ja tummuusero, mutta sopivat kyllä toisiinsa. Laasti on beigeä ja Harso lämpimänsävyistä harmaata. Harso itseasiassa raikastaisi myös sitä beigeä. Laittaisin molemmat lastenhuoneet Harsolla yhtenäisyyden vuoksi ja sitten vaan omanväriset sisustukset. Sininen sopii hyvin myös Harsoon. Kannattaa ostaa kolmen litran (pienempiin ei tule tarkkaa sävytystä) purkki kokeeksi ensin, niin näet onko sellainen kun haluat.

[QUOTE="vieras";25759503]No noilla on sävy ja tummuusero, mutta sopivat kyllä toisiinsa. Laasti on beigeä ja Harso lämpimänsävyistä harmaata. Harso itseasiassa raikastaisi myös sitä beigeä. Laittaisin molemmat lastenhuoneet Harsolla yhtenäisyyden vuoksi ja sitten vaan omanväriset sisustukset. Sininen sopii hyvin myös Harsoon. Kannattaa ostaa kolmen litran (pienempiin ei tule tarkkaa sävytystä) purkki kokeeksi ensin, niin näet onko sellainen kun haluat.[/QUOTE]

Häh? Ei Laasti kyllä beigeä ole vaan harmaata.

En vaan haluaisi tehdä niin montaa huonetta harmaaksi, vaan mielellään käyttäisin eri värejä. Mutta täytyy miettiä.

[QUOTE="aaPee";25759584]Häh? Ei Laasti kyllä beigeä ole vaan harmaata.

En vaan haluaisi tehdä niin montaa huonetta harmaaksi, vaan mielellään käyttäisin eri värejä. Mutta täytyy miettiä.[/QUOTE]
Olet oikeassa, mutta lämpimämmän sävyisempää harmaata kuin Harso. Tutkiskelen värikarttaa liian huonossa valossa.

[QUOTE="vieras";25759644]Olet oikeassa, mutta lämpimämmän sävyisempää harmaata kuin Harso. Tutkiskelen värikarttaa liian huonossa valossa.[/QUOTE]
No tulipas kökösti sanottua. Puusilmä olen :).

Hitsi kun on vaikeeta tämä remontointi, kun valinnanvaraa on niin paljon :)

Vanhempien huone pitäis myös rempata ja siellä on nyt tumma beige/tumma ruskea peitto ja ikean 3 x kukkataulut (jotka on sellaisia rusehtavia). Sinne pitäis myös keksiä seinän väri, joka sopisi noiden kanssa. Alunperin ajattelin tuota vihreää sinne, mutta jos tyttöjen huone tulee sillä, niin sit ei varmaan vanhempien huonetta tehdä samalla. Joku beige ehkä tai sit oon alkanut miettiä, jos laittaisi vaaleanpunaista? Tosin en vain tykkää itse niin hirveästi vaaleanpunaisesta, mutta kai se vois näyttää ihan hyvältä yhdistettynä tumman ruskeaan ja beigeen.

Meidän tytön (vajaa vuoden ikäinen) huoneessa yksi seinä on kirkkaan limenvihreä, muut seinät Tikkurilan Seljankukkaa eli sellaista tosi vaaleaa sävyä. Ihan makuasia, jotkut tutut ei tykkää muutenkaan limenvihreästä, mä tykkään todella. Ja mun mielestä se seinä on tosi hieno, varsinkin kun rauhottaa sitä kirkkautta mustilla hyllyillä ym, ettei jätä ihan paljaaksi. Valaistus on myös yksi isosti vaikuttava juttu!

Meillä on tytön huoneessa yhdellä seinällä tallaista tapettia,

W114414.jpg

muut seinät ovat valkoiset.

Nyt jos jaksaisin tapetoida seinän uudestaan valitsisin ehdottomasti tämän,

64672_250.jpg

[QUOTE="vieras";25759979]Meillä on tytön huoneessa yhdellä seinällä tallaista tapettia,

W114414.jpg

muut seinät ovat valkoiset.

Nyt jos jaksaisin tapetoida seinän uudestaan valitsisin ehdottomasti tämän,

64672_250.jpg
[/QUOTE]

Tuo alempi tapetti on todella kaunis. Ylemmästä saisin päänsäryn :D

Harmaata & vaaleanpunaista & valkoista tulee meidän lastenhuoneen sisustukseen. Vaaleahkon harmaat seinät, hyvin hailakan vaaleanpunaista tekstiileissä (ei mitään ätelää), lisäksi tummemman harmaata yksityiskohdissa tuomaan vähän ryhtiä sisustukseen.

Perhostapetti tuossa blogin lastenhuoneessa voisi sopia meillekin yhdelle seinälle.... Vaikka mun ei pitäny sortua tehosteseiniin! :D

Tuon nähtyäni en voi kuin todeta, että onneksi lapseni on poika. Voisin pahoin, jos joutuisin asumaan tuollaisessa ympäristössä.

Tökkii tuollainen hattaramaailma mullakin tosi pahasti vastaan, mutta niin tökkii tyypillinen poikahuonekin, jossa kaikki on sinistä ja seinää kiertää jalkapalloboordi. Jos punaista näkyy, on se Spiderman- tai Cars-tekstiili sängyn päällä. Esteettistä väkivaltaa.

Mä suosittelisin aloittajaa menemään maalikauppaan hypistelemään värilastuja. Sieltä saa ideoita ja mieli avartuu huomaamaan muutkin kuin perinteiset lastenhuoneen sisustusvärit. Meille tulee seuraavaksi lapsille leijonankeltaista, kunnon voimaväriä:)

Yhteistyössä