Tyttöjen äidit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neljä-ilman-viidettä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Aion otattaa. 155 euroa ois suunnilleen Gardasil apteekissa nyt, mutta eikös sitä tarvita pari annosta?

Ai niin, iästä sen verran, että varmaan 3 vuoden päästä sitten. Esikoinen on 11v tuolloin ja kuopus 9v. Ottaisin kyllä pojillenikin.

Alkuperäinen kirjoittaja häh:
mikäs se tällanen juttu on?!miten en ole ollut tietonen...?tyttöjen äiti myöskin...

Eli mm. kohdunkaulansyöpää aiheuttavaa HPV:ta vastaan on olemassa vapaaehtoinen rokote.

http://www.ktl.fi/portal/suomi/julkaisut/oppaat_ja_kirjat/rokottajan_kasikirja/muut_rokotteet/hpv-rokote/

En, sen hyödyistä ja haitoista ei ole alkuunkaan riittävästi tietoa. Sen hyöty on kohtalaisen marginaalinen (koska se toimii vain kahta virustyyppiä vastaan!) ja pahimmassa tapauksessa toimii itseään vastaan kun käyttäjät kuvittelevat, että nyt voi panna miten huvittaa, ei tule syöpiä eikä muita tauteja.

Rokote.fi sivuilta löytyy hyvin tietoa =)
Minä taidan ottaa, ja ihan lähiaikoina.
Sehän pitäisi ottaa hyvissä ajoin ennen seksielämän alkua. Jota meidän tytöt ei tietysti koskaan aloita =)

Alkuperäinen kirjoittaja no:
hyi hitto, kaikenlaisia pimppiasioita ne tyttöjen äidit joutuukin miettimään. säälittävää. ja entäs jos onkin vaikka kaikki tyttöjä! :x

Ja ajattele, jos on vaikka itse vielä nainen (aika moni äiti on!?!?!?) ja sitten joutuu ajattelemaan myös isompia alapääasioita.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
joku amerikkalainen lääkäri jossain ohjelmassa sanoi että siihen rokotukseen on kuollut ihmisiä joten en aio ottaa

Hyvät on lähteet sulla ja perustelut. Mä taas tiedän syöpään kuolleita ihmisiä, joten todellakin aion lapsilleni rokotukset ottaa.

Alkuperäinen kirjoittaja neljä-ilman-viidettä:
Rokote.fi sivuilta löytyy hyvin tietoa =)
Minä taidan ottaa, ja ihan lähiaikoina.
Sehän pitäisi ottaa hyvissä ajoin ennen seksielämän alkua. Jota [/b]meidän tytöt ei tietysti koskaan aloita[/b] =)

:D Näin mäkin olen ajatellut ja mies varmasti vieläkin enemmän....
Olen kyllä miettinyt tuota rokotetta.... mutta en ole aivan varma asiasta. Periaatteessa en halua mitään ylimääräisiä rokotuksia, mutta.... Niin ja tyttö on nyt 11, joten on aika ajankohtainen, vaikka siis tyttöhän menee luostariin tietenkin.... :whistle:

En tietenkään. Silkkaa vedätystä. Rokotteen teho on todella huono, se aiheuttaa muita ongelmia ja maksaa paljon:http://www.terveysportti.fi/kotisivut/kotisivut.sivut.nayta?p_sivu=60115

Alkuperäinen kirjoittaja tarvitaan lisää tietoa ja paljon:
En, sen hyödyistä ja haitoista ei ole alkuunkaan riittävästi tietoa. Sen hyöty on kohtalaisen marginaalinen (koska se toimii vain kahta virustyyppiä vastaan!) ja pahimmassa tapauksessa toimii itseään vastaan kun käyttäjät kuvittelevat, että nyt voi panna miten huvittaa, ei tule syöpiä eikä muita tauteja.

enpä usko, rokotus lisää turvallisuudentunnetta. On vain sellainen lisäsuoja. eiköhän se asenne tule sitten paneskeluun jostain muualta: kotoa, jos asioista puhutaan tai sitten kaveripiiristä.

On tässä vielä muutama vuosi aikaa sulatella asiaa.
Esikoinen vasta 6 vuotta.
Mutta en näe syytä etten rokottaisi lapsiani, on varmasti ihan normaalia että äiti tahtoo suojella lapsiaan kaikin mahdollisin keinoin :)

Alkuperäinen kirjoittaja kaalimaan vartija:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
hyi hitto, kaikenlaisia pimppiasioita ne tyttöjen äidit joutuukin miettimään. säälittävää. ja entäs jos onkin vaikka kaikki tyttöjä! :x

Sanos muuta! Ja kun on vielä kaksi poikaakin niin joutuu ajattelemaan noita kikkeli-juttujakin :headwall:

Jep, siis todella ällöttävää. Hyi meitä...

Onneksi nimimerkki no on ilmeisesti sukupuoleton (ja puuttuisko jopa jotain muutakin... ) olio, joten hänen ei tarvitse ajatella yhtään mitään

Yhteistyössä