Tyttöjen äidit!! Pukisitteko lapsenne...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja APUJA
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

APUJA

Vieras
... 80-luvun juhlavaatteisiin? Ja, en siis tarkoita nyt mtn olkapäätopattuja puhvihihajuttuja, vaan oikeasti uudenveroisia NÄTTEJÄ vaatteita. Mulla on siis säästössä omalta alakouluajalta 80-luvun lopusta muutama oikeasti aivan uudenveroinen nätti hame, tummansininen vekkihame mm. ja yksi juhlahame joka on vähän burberry-tyylinen, vaikea selittää... Siis ne on kai olleet kerran mulla päällä ja jostain ihem syystä äitini on ne säästänyt. Mietin että pitääkö ne kipata johonkin vai onko ne muotia tai tuleeko joskus muotiin.

Ja vielä tarkennukseksi, muutoin inhoan 80-luvun vaatteita.....

jos hameet olis klassisia niin muodikkaamman paidan kanssa aivan ok. jos minulla olisi omasta lapsuudestani yhtään mitään tallessa, säästäisin ja käyttäisin. tulipalo vei kaiken.

mun tyttö käyttää mun vanhaa juhlamekkoa ja on aivan ihana! aivan varmasti säästetään tuo mekko hänenkin lapsilleen ym. mun mielestä on ihanan nostalgista nähdä oma lapsi samanlaisessa puvussa kuin itse on ollut aikanaan <3

Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
80-luvulla naiset oli vielä kauniita! Niin tyyliltään, kuin muutenkin.

kiva kuulla että tällainenkin mielipide löytyy :)

Nää on just sellasia yksinkertasen nättejä, yksvärisiä, tummansinistä lähinnä... polvipituinen hame jossa on vähän merimieshenkisyyttä, valkoinen kanttaus ja on siis suht suora, ei kellohame. Ja tummansininen vekkihame, tosi suloinen.

en pukisi. muistelen oman lapsuuteni juhlavaatteita ja ne on liian hörhelöisiä mun makuun. mä puen lapset aika hillittyihin juhlavaatteisiin. ei pitsejä ja röyhelöitä

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

kiva kuulla että tällainenkin mielipide löytyy :)

Nää on just sellasia yksinkertasen nättejä, yksvärisiä, tummansinistä lähinnä... polvipituinen hame jossa on vähän merimieshenkisyyttä, valkoinen kanttaus ja on siis suht suora, ei kellohame. Ja tummansininen vekkihame, tosi suloinen.

tummansiniseen on helppo yhdistää turkoosia, limeä, vaaleanpunaista tms. ei varmasti hameissa mitään vikaa, varmaan ajattomia. päälle vaan. varmasti tytöstä kivaa kun äitin vanhoja! :-)

Alkuperäinen kirjoittaja JaJa:
en pukisi. muistelen oman lapsuuteni juhlavaatteita ja ne on liian hörhelöisiä mun makuun. mä puen lapset aika hillittyihin juhlavaatteisiin. ei pitsejä ja röyhelöitä

näissä ei oo pitsiä ja röyhelöitä. Miellyttää myös mun silmää :) ihmettelin just miten hyvä silmä äiskällä on ollu...

näissä ei oo pitsiä ja röyhelöitä. Miellyttää myös mun silmää :) ihmettelin just miten hyvä silmä äiskällä on ollu...

jos olisi oikeasti hyvännäköisiä sitten pukisin. ei olisi väliä kuinka vanhoja ovat.

tykkään jo nyt sun äidistä, olen aivan kade. ole onnellnen, ja varmaan ootki! :-D

Alkuperäinen kirjoittaja hei:

tykkään jo nyt sun äidistä, olen aivan kade. ole onnellnen, ja varmaan ootki! :-D

oi miten kivasti sanottu :) kiitos <3 ja juu, mulla on mahtava äiti!

Alkuperäinen kirjoittaja Jees:

Ja nyt ne on inhottavan nuoria ja vielä kaiken lisäks niitä sun miehes pelkäämiä uhkeita blondeja? ;)

Ei ne ole enää nuoria. Eikä tämän päivän nuoret naiset ole läheskään yhtä kauniita ja tyylikkäitä. Oli blondeja tai ei.

Älkääs naiset pelätkö käyttää omaa järkeä! Jos kerran ap haluaisi pukea tyttönsä hyväkuntoisiin 80-luvun vaatteisiin niin mikä ihme saa epävarmuuden pintaan? Miksi pitää aina saada 'suostumus', hyväksyminen muilta ihmisiltä? Mistä mahtaa johtua suunnaton epävarmuus?

No, minun tytärtä odottaa hänen tätinsä käyttämä mekko vuodelta 1979... Ja on niin keltainen ja niin froteinen ja niin retro että heikoimpia hirvittää.

Kaikkina aikoina on tehty myös ajattomia, klassisen kauniita vaatteita. Myös 80-luvulla.

Alkuperäinen kirjoittaja Pakko kysyä:
Älkääs naiset pelätkö käyttää omaa järkeä! Jos kerran ap haluaisi pukea tyttönsä hyväkuntoisiin 80-luvun vaatteisiin niin mikä ihme saa epävarmuuden pintaan? Miksi pitää aina saada 'suostumus', hyväksyminen muilta ihmisiltä? Mistä mahtaa johtua suunnaton epävarmuus?

hih. no jo on sulla mietiskelyn aiheet. eikös tää ole keskustelupalsta? saa kai täällä kysyä...?

Yhteistyössä