Tyttöjen äidit: kuinka valvotte varhaisteinien/teinien netin käyttöä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolissaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huolissaan

Vieras
Tuli mieleen tuosta eilisestä ohjelmasta, jossa jenkeissä käräytetään nettisaalistajia. Siellä oli kuudennen luokan opettaja 26 v. tulossa tapaamaan 13-vuotiaaksi luulemaansa tyttöä jne.

Itsellä kaks tyttöä 7 ja 6 v. ja netti ei onneksi vielä ajankohtainen. Mutta todellakin pelkään, että 12-13-vuotiaina laittavat kuvansa jonnekin ja saavat ties mitä ehdotuksia. :(

Omina teiniaikoinani kun ei nettiä ollut, niin en osaa yhtään edes ajatella millaista se meno noissa gallerioissa on.

hyvin tarkkaan on jo aikanaan juteltu mitä nettiin saa laitta mitä ei.
Ihan järkevästi tuntuu nettiä 15v. käyttävän.

Olin oikeastaan aika yllättynyt hänen tietämyksestään netin vaaroista tuossa 12 vuotiaana.

Alussa kävimme kyllä miehen kanssa katsomassa missä liikkuu jne.

Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Ihan ohjeistus,keskustelu ja luottamus. En rupea kyttäämään,hyvin on toiminut vanhempien lastenkin kohdalla.
Näin meilläkin. Ja siinä vaiheessa, kun ovat halunneet nettikavereitaan tavata, niin omaa puhelinnumeroaan eivät saaneet antaa vaan mun numeroni. Mä sitten annoin luurin lapselle, jos siellä tosiaan oli lapsi toisessa päässä. Ensimmäisten nettikavereiden tapaaminen taas sujui niin, että kaveri pyydettiin meille ajankohtana, jolloin mä olin kotona. Jos tapasivat ekaa kertaa kaupungilla, mä olin siinä tapaamispaikan läheisyydessä niin, että tosiaan näin kyseessä olevan lapsen eikä mikään keski-ikänen ukko.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Ihan ohjeistus,keskustelu ja luottamus. En rupea kyttäämään,hyvin on toiminut vanhempien lastenkin kohdalla.
Näin meilläkin. Ja siinä vaiheessa, kun ovat halunneet nettikavereitaan tavata, niin omaa puhelinnumeroaan eivät saaneet antaa vaan mun numeroni. Mä sitten annoin luurin lapselle, jos siellä tosiaan oli lapsi toisessa päässä. Ensimmäisten nettikavereiden tapaaminen taas sujui niin, että kaveri pyydettiin meille ajankohtana, jolloin mä olin kotona. Jos tapasivat ekaa kertaa kaupungilla, mä olin siinä tapaamispaikan läheisyydessä niin, että tosiaan näin kyseessä olevan lapsen eikä mikään keski-ikänen ukko.

Tämä kuulostaa hyvältä tavalta.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tämä kuulostaa hyvältä tavalta.
Ainakin toiminut meillä..kuopus täyttää tänä vuonna 18 vuotta. Kun esikoisella ekaa kertaa oli nettikaveri, oli ihan mukavaa myös, että tämän lapsen isä oli tytärtään tuodessaan hetken aikaa meillä. Juteltiin kaikenlaista, jolloin syntyi molemminpuolinen luottamus... tai luottamus, mikä nyt yleensä lyhyellä tapaamisella voi syntyä. Mutta mulla ei ollut sen jälkeen mitään syytä olla päästämättä tytärtäni heidän luokseenkaan.

Yhteistyössä