tyttövauvalla vuotoa?

On kuulemma täysin normaalia se valkovuodon tapainen vuoto tytöillä. Johtuu todellakin hormooneista ja vuotoa saattaa kestää pitkäänkin synnytyksen jälkeen.
Meillä on tyttö 5vk ja vuotoa tulee vieläkin välillä ja on kuulemma ihan normaalia. Joskus olen jostain lukenut että vastaavasti hormoonit voivat aiheuttaa poikavauvoille jotain erektion tapaista... :)

meitin typyllä tuli syntymän jälkeen noin viikko sellaista punaista sekä vaaleampaa limaista vuotoa. synnärillä sanottiin sen johtuvan mun hormooneista ja neukkutäti toisti tämän saman. aikas hurjalta se tuntui että noin pikkusella voi olla jo tuollasia "vaivoja" :/

tietämätön
Ihan ei aiheeseen kuulu mun kysymykseni, muutta sinne päin...
Meidän tytyllä on ulompien häpykuulien välissä sellasta valkosta juttua.. pistäisikö pestä/pyyhkiä pois? Jorvissa sanoivat että se suojaa neidin paikkoja (?) eikä saa väkisin pyyhkiä pois...

äippärä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.06.2006 klo 22:28 tietämätön kirjoitti:
Ihan ei aiheeseen kuulu mun kysymykseni, muutta sinne päin...
Meidän tytyllä on ulompien häpykuulien välissä sellasta valkosta juttua.. pistäisikö pestä/pyyhkiä pois? Jorvissa sanoivat että se suojaa neidin paikkoja (?) eikä saa väkisin pyyhkiä pois...
no etköhän tiedä jo vastauksen jos sairaalassa sua on kielletty.. :headwall:

Se valkoinen töhnä tyttövauvan alapäässä on ihan normaalia ja lähtee ajan kanssa pois. Sitä ei saa missään nimessä mennä pesemään/pyyhkimään pois. Se antaa jonkinlaista suojaa. Joten antakaahan töhnät olla rauassa :D

"Äitihormonit" voi aiheuttaa tyttövauvalle verisen näköistä vuotoa ja vauvan rinnoista voi tulla maitoa. Olen itse nähnyt! Esikoistyttöni kanssa neuvolassa neuvolantäti kertoi ko. asioista ja näytti varovasti vauvan nänniä puristamalla, ja kyllä sieltä pienestä tisusta tosiaan tuli maitoa!!!

Yhteistyössä