Tyttöjen välinen ystävyys ARGHH

• Viestiketjun aloittaja "aapee"
  • Ensimmäinen viesti
"aapee"
Alkuperäinen kirjoittaja Meillä;28598006:
Meillä ollaan käyty noita keskusteluja monesti. Meillä kyse ei ole siitä, että ei olisi varaa ostaa. Meillä on kyse siitä, että tavaroilla EI LEVEILLÄ. Jos toinen tekee niin ollaan opetettu, että voi olla hiljaaa tai sanoa, että en tarvitse sellaista. Lopuksi ollaan opetettu, että jos toinen vielä jatkaa sitä niin voi sanoa, että "voisin ostaa sellaisen, mutta en tarvitse ja se on turha"

Meillä ei siis osteta mitn vaan siksi, että muillakin on.
Jos lähtee kilpavarusteluun niin mikään ei ole koskaan hyvä ja saa jatkaa sitä loputtomiin, koska kaverit on ostettu uusilla tavaroilla ja leluilla.
Joo, en mäkään lähde mukaan tuohon. Uuden pyörän olisin voinut ostaa, jos se ei olisi nyt niin kärtetty ja nyt ei ole 350 e siihen heittää.

"aapee"
Tarvisin yhden neuvon.

Tänäänkin tuo X oli tunkemassa seuraan leikkipuistossa. Meillä oli siis kylässä ystäväni, jolla on samanikäinen tyttö. Mentiin puistossa käymään.

Tyttö taas sanoi, että sinun äiti ei halua että leikitään vähään aikaan yhdessä. X ei sanonut mitään. Meni lopulta pois siinä pyörimästä mun tytön luona. Mä en sanonut mitään.

Sanoisitteko tuossa että menepä nyt kotiin tai saisiko teistä tuossa tytöt kumminkin leikkiä yhdessä? Vaikka toisen äidin toive oli että taukoa.

"aapee"
Etukäteen ajattelin, että tämä tauko tai erottaminen sattuu omaan lapseeni enemmän, mutta näyttääkin olevan niin, että omani sai uusia kavereita sieltä päiväleiriltä, ja leikkii muiden kanssa tyytyväisenä. Ei ole edes puhunut X:stä. Mutta X näyttää olevan tosi hämmentynyt ja ahdistunutkin tilanteesta, vaikka tauko oli X:n äidin ehdotus. Käy sääliksi :(

"aapee"
Tänään näin X:n äitiä, ja vähän juttelin. Sanoin että X on yrittänyt saada mun tyttöä leikkimään leikkipuistossa kanssaan. Ja että kävi tänään ovellakin hakemassa mun tyttöä leikkimään. (Mun tyttö oli jo ulkona silloin.)

Sanoin myös jopo-hommista ja mainitsin siitä ipadistakin. Ipad on kuulemma heidän vanha, heillä on siis uudempiin, ja tämä vanha on X:n. Jopoon sanoi vain puhuvansa X:n kanssa asiasta.

Kysyin, mitä tehdä jos X tulee pyytämään mun tyttöä leikkimään. X:n äiti sanoi että antaa leikkiä sitten.

Sanoin että tämä on ollut vähän hämmentävää mun tytölle, kun X ei vaikuta tietävän omista toiveistaan leikkiä muiden kanssa, kun on kumminkin pyytämässä mun tyttöä leikkiin. Ja että alkuun mun tyttö loukkaantui siitä, mutta nyt on leikkinyt muiden kanssa ihan iloisena. Sanoin myös, että jos he itse eivät halua mun tyttöä enää kaveriksi X:lle, sen voi sanoa suoraankin.

Kuulemma ei ole siitä kiinni, vaan X olisi sanonut että hän haluaa nyt enemmän leikkiä sen toisen jopo-tytön kanssa. Sanoin, että onhan heillä ollut kränää, mutta itse annan kumminkin tytön itse hoitaa nuo kaverisuhteet, jos se ei mene ihan överiksi.

En nyt oikein tiedä, mitä uskoa tai ajatella. Epäilen niitä vanhempia kumminkin, siis että he eivät halua että nuo ovat bestiksiä.

ghjvvhjj
No onpas. Ehkä se toinen tyttö on todella sanonut niin, mutta .iti meni vähän liikaa siihen mukaan. Saa nyt sitten maistaa omaa lääkettään ku sun tyttösi onkin löytänyt uusia ystäviä.

Yhteistyössä