Tyttöjen hyvästeleminen päiväkerhon aulassa!

  • Viestiketjun aloittaja Urseele
  • Ensimmäinen viesti
Urseele
Te jotka viette lapsianne johonkin kerhoon, esim. seurakunnan:

Oletteko huomanneet eroa miten äidit jättävät kerhoon tytöt ja pojat? Kun jätätte tyttärenne kerhoon, halaatteko, pusutteletteko? Entä poikanne kanssa?

Kun vastauksia, asiallisia, on kertynyt viisitoista kerron oman kerhomne tapauksesta. Siksi vasta jälkikäteen, että se ei ohjaisi vastauksia.
 
"Pöllönen"
Olen nainen ja vieressäni tyttöjäni kerhoon, eskariin tai leikkikouluun en halaa tai suukota niitä. Ja viedessäni en oo huomannut eroa tyttöjen ja poikien kohtelussa, ainoastaan vanhempien persoonissa :)
 
"heli"
Ei ole kuin tyttöjä, mutta kerhoon viedessä me halailtiin ja pussattiin, muttei jääty märehtimään. Poikien äitienkin näin tekevän ihan samoin. En siis nähnyt, että poikia helliteltäisiin vähemmän tai enemmän siinä.

Päiväkodissa olen huomannut selvän eron. Poikia ei siinä suukotella.
 
yhden pojan äiti
No, minä ainakin äitinä suukotan ja halin meidän 4v 5kk poikaa aina kun vien ja haen. Monesti kun tulen hakemaan niin herrasmies juoksee vastaan ja hyppää syliin ja pusuttaa antaumuksellisesti. :)

Olen kyllä kuullut pienen tytön sanovan hiljaa (oltiin lähdössä pois): miksei minun äiti pusuttele minua noin? :(
 
"vieras"
Yleensä sanon vaan heippa kummallekin, toinen on tyttö ja toinen poika. Jos jompikumpi kääntyy halimaan, sitten tietysti halin takaisin. Harvemmin tekevät niin ja jos jompikumpi haluaa halailla, yleensä sitten toinenkin.
 
"vieras"
[QUOTE="Pöllönen";29045902]Olen nainen ja vieressäni tyttöjäni kerhoon, eskariin tai leikkikouluun en halaa tai suukota niitä. Ja viedessäni en oo huomannut eroa tyttöjen ja poikien kohtelussa, ainoastaan vanhempien persoonissa :)[/QUOTE]

Vanhempien personaallisuus näkyy lapsissa.
Päiväkodissa lapset rupevat näkemään myös toisenlaisia käytösmalleja ja ehkäpä hieman ihmettelemäänkin.
 
Urseele
Kiitos, vastaan jo nyt aikataulujen vuoksi.

Aloin miettiä, onko muualla samaa, että tytöille vilkutetaan heippa, ja pojille 5/10 tapauksesta annetaan hali ja pusu. Minusta näkemäni oli vaan niin kahtiajakautunut, mutta taisi olla sattumaa, koska täällä ei vastaukset vahvistaneet näkemääni. Hyvä niin.
 
persoonallisuuskysymyksiä
sekä lasten että aikuisten.

Meillä kolme lasta; vanhin ja nuorin eivät välitä julkisista haleista saatikka pusutteluista. Kotonakin ovat hyvin säästeliäitä näissä. Keskimmäinen sitten näidenkin edestä.

Minä äiti olen noiden kahden lapsen tyyppinen; isäntä keskimmäisen.
 
lllll
Pusutellut en ole kumpaakaan ja tyttö erityisesti olisi sellaisen myös kiusalliseksi kokenut vaikka muuten jääminen kerhoon tai päiväkotiin on hänelle yleensä ollut hankalampaa.
 
"vieras"
Mulla vaikuttaa enemmänkin lapsi kuin sukupuoli siihen, miten heipat sanotaan. Varsinkin nuorempi on välillä siirtynyt tosi nopeasti leikkeihin eikä juuri halaile eikä aina vilkuttelekaan. Toisinaan taas kaipaa halailua ja pusuja.
 

Yhteistyössä