Tyttö yskii taas keuhkojaan pihalle..

Jatkunut varmaan suunnilleen sen kuukauden. Terveyskeskuksessa ravattu eikä siellä tehdä mitään. Siis ei mitään, sanotaan joka kerta että "ihan normaalia". Nyt tuo taas yskii tuolla ja mä mietin että viittinkö mennä ollenkaan nukkumaan kun varmaan pitää taas hyppiä yöllä jatkuvasti ylös. Enkä kyllä osaa sitten kunnolla nukkuakaan kun pelkään että tyttö oksentaa tai ei saa henkeä..

Ja tämän lisäksi nyt lapsilla on sitten vielä ripuli päälle, eli jos en yskän takia pompi niin sitten pompin sen takia kun tyttö itkee palanutta peppuaan kun sitä ruikulia tulee vähän väliä..

Mietinkin tässä just että vois vaikka vääntää sen kolmannen lapsen tähän kun tulee kuitenkin vähän jatkuvasti valvottua noiden lasten kanssa niin siinähän se beibekin menis siinä sivussa :D
 
Mun veljellä todettiin astma joka juuri viime talvena hänen lapsellaankin oireili samalla lailla. (on allerginen tapaus muutenkin)
Äitini kertoo vieläkin miten pomppi sängystä keskellä yötä viemään pientä avonaisen ikkunan eteen happea saamaan. Voimia!
 
"Mie"
Eikö lääkärissä kirjoitettu nestemäistä ventolineä? Meillä auttoi yskään, mut joo käytiin yksityisellä.... Se on loppupeleissä pieni raha jos ei ole vakuutusta....
 
halipupu harmaana
Ootko kokeillu Abisan kuusenkerkkäuutetta? Sitä saa luontaistuotekaupoista ja voi antaa lapsillekin teelusikallisen pari kertaa päivässä. Sillä yskä lähtee.
 
Mä vaatisin, että tk:ssa tutkittais kunnolla. Tai sitten veisin yksityiselle, siellä tutkitaan mun kokemuksen mukaan helpommin. (No, ihmekös tuo, jos maksetaan..)
Ollaan viety tyttöä nyt ainakin sen viisi kertaa tonne tk:seen ja samaa p**kaa ne lässyttää joka kerta... Mä oon niin väsynyt tohon hiton pomputtamiseen.

Yksityinen nyt olis tietysti se ratkaisu... Ärsyttää vaan niin tuhottomasti että tuolla tk:ssa ei tehdä mitään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Teresatäti;24888792:
Mun veljellä todettiin astma joka juuri viime talvena hänen lapsellaankin oireili samalla lailla. (on allerginen tapaus muutenkin)
Äitini kertoo vieläkin miten pomppi sängystä keskellä yötä viemään pientä avonaisen ikkunan eteen happea saamaan. Voimia!
Meillä on kanssa tota astmaa suvussa... Tyttö ei muuten kyllä ole allerginen mutta nää flunssat tuntuvat menevän hengitysteihin aina..
 
"Vilukissa"
I know the feeling....meidän esikoinen rykii itsensä tärviölle. Pojalla on ollut viikon verran karmea räkis päällä, eilettäin nosti kuumeen ja eilen myös oksenti kunnon satsin limaa...aamulla kävin lääkärillä näyttämässä. Tilanne kuulema ok, eli ei antib.kuuria - vielä - vaan yskänlääkettä. Kuulema tommonen tauti voi ihan huolella kestää sen kolme viikkoa....uudestaan näytille, jos olotilassa tulee suuria muutoksia..Nyt sitten yski ressu itsensä uneen...ja varmana valvon ens yönkin...tosin tässä nyt ole ollenkaan semmosessa mielentilassa, että unille menisin....
 
[QUOTE="Mie";24888806]Eikö lääkärissä kirjoitettu nestemäistä ventolineä? Meillä auttoi yskään, mut joo käytiin yksityisellä.... Se on loppupeleissä pieni raha jos ei ole vakuutusta....[/QUOTE]

Ei. Ei mitään. "Höyryhengittelyä" ja viileetä ilmaa... Silleen että meinaako ne että mä sitten istun koko yön hengittelemässä tuon kanssa höyryä tai ulkoilmaa?

Annoin taas yskänlääkettä, joka auttaa vähän...
 
[QUOTE="Vilukissa";24888845]I know the feeling....meidän esikoinen rykii itsensä tärviölle. Pojalla on ollut viikon verran karmea räkis päällä, eilettäin nosti kuumeen ja eilen myös oksenti kunnon satsin limaa...aamulla kävin lääkärillä näyttämässä. Tilanne kuulema ok, eli ei antib.kuuria - vielä - vaan yskänlääkettä. Kuulema tommonen tauti voi ihan huolella kestää sen kolme viikkoa....uudestaan näytille, jos olotilassa tulee suuria muutoksia..Nyt sitten yski ressu itsensä uneen...ja varmana valvon ens yönkin...tosin tässä nyt ole ollenkaan semmosessa mielentilassa, että unille menisin....[/QUOTE]

Mä kanssa tässä just viime yön ravaamisen ja ilkeiden unesta ylös tempomisien jälkeen ajattelin että en kyllä jaksa vielä mennä sänkyyn. Tietää kuitenkin mitä on edessä.. Vähiten sitä nukkumista.. Helpompaa vaan valvoa ja hyppiä suoraan valveilla jelppimässä neitokaista.
 
"Mie"
Ei. Ei mitään. "Höyryhengittelyä" ja viileetä ilmaa... Silleen että meinaako ne että mä sitten istun koko yön hengittelemässä tuon kanssa höyryä tai ulkoilmaa?

Annoin taas yskänlääkettä, joka auttaa vähän...
Oho!! Oikeesti yskänlääkkeet on ns. Lumelääkettä. Toi ventoline avaa keuhkoputkia. Ja meillä ei ole astmaa kerran vuodessa kova räkätaudin yhteydessä esiintyy yskää ja käytiin meidän tytön kanssa tänään mehiläisessä ja kuulemma nyt tollasta limayskä tautia on liikenteessä tosi paljon. Voimia ap:lle!!!
 
"been there"
mee yksityiselle--niin me tehtiin kun pari kuukautta ravattiin tk:ssa jatkuvan yöyskän takia,ja itse yskä oli jo jatkunut pitempään.Lopulta saatiin infektioastma-diagnoosi+oikeat lääkkeet ja yskä loppui:)
tsemppiä ja toivottavasti saatte nopeasti apua,ymmärrän todellakin hankalan tilanteen:/
 
Vinkki
Suosittelen lämpimästi kokeilemaan tätä: Keitä vettä, kuori ja siivuta 3-5 siivua tuoretta inkivääriä. Laita inkivääri kuppiin, kuuma vesi päälle, sekä ruokalusikallinen hunajaa. Anna hautua vaikka 10min. Anna lapselle juotavaksi kuitenkin kun on vielä lämmintä.

Tällä juomalla, meillä lähtee flunssat, yskät, kurkkukivut! Toinen vaihtoehto on antaa teelusikallinen hunajaa suoraan suuhun. Tämä myös auttaa! viimeksi tuolle 2-vuotiaalle annoin yöllä hunajaa kun yski. Ja ei yskinyt enää :)
 
"Vilukissa"
Mä kanssa tässä just viime yön ravaamisen ja ilkeiden unesta ylös tempomisien jälkeen ajattelin että en kyllä jaksa vielä mennä sänkyyn. Tietää kuitenkin mitä on edessä.. Vähiten sitä nukkumista.. Helpompaa vaan valvoa ja hyppiä suoraan valveilla jelppimässä neitokaista.
Juurikin näin, ja vallan kun tovin päästä ehittää ne "suden tunnit" kehiin, niin johan taas hyppyyttää pojan tykönä...noi aamuyön tunnit on kamalia :(.

Voimia ja jaksamista sinullekin :hug:...

..mua vielä harmittaa ihan hiilenä, kun en sitten ehtinytkään poikaa nukuttamaan, kun sitä niin ressuna pyyti...nämä nuorimmaiset ottivat oman aikansa, ja kun ehdin pojan tykö olikin jo sitten ehtinyt nukahtaa...nuorimmaisten huoneeseen kantautui se hillitön yskän louskutus...kirjaakin oli yrittänyt lukea, rinnuksilta sen sain poistaa...

Hiivatin pagteerit :kieh:....:p....*ja niin huonoa vitsintynkää pukkaa :headwall:*
 
[QUOTE="sasa";24888886]Mykoplasma...[/QUOTE]

Tätä mäkin kelasin.. Mikähän mun lapsesta tekee niin ykshailee-tapauksen että etenkin nyt kun mykoplasmaa on todettu suht paljon, ei tätä minun tytärtäni tutkita...? Sitä en tajua....

Mä en ymmärrä mitä mun pitäisi tehdä että ne edes tutkisivat yhtään mitään.

Yksi lääkäri on ihan kunnolla kuunnellut keuhkoja, loput on tyyliin hipaisseet selkää sillä vehkeellään ja potkineet pois jaloista..
 
[QUOTE="Mie";24888892]Oho!! Oikeesti yskänlääkkeet on ns. Lumelääkettä. Toi ventoline avaa keuhkoputkia. Ja meillä ei ole astmaa kerran vuodessa kova räkätaudin yhteydessä esiintyy yskää ja käytiin meidän tytön kanssa tänään mehiläisessä ja kuulemma nyt tollasta limayskä tautia on liikenteessä tosi paljon. Voimia ap:lle!!![/QUOTE]

Mä kysyin joskus aiemmassa taudissa tota ventolinea, niin se ei kuulemma ole "tällaiseen tarkoitukseen"... Liekö mitä tuo lääkäri tuolla tarkoitti sitten :/
 
"popp"
Onko sulla natusania, bepanthenia tai sinkkisalvaa? Laita paksulti muksun takapuoleen, niin se ruikuli kirvelee vähemmän ja sulla on sitä myöten edes yksi harmi vähemmän. Hätätilassa perunajauhokin auttaa.

Noin muutoin tarjoan vertaistukea, poika 2v yskii hirveästi ja viime yönä saman aloitti pikkusisko 5kk. Toivottavasti 3 viikon sairaskierre (yhdessä ja erikseen) loppuu aikanaan yskän myötä.
 
voi kamalaa
Voi mykoplasma.. Siis nyt on liikeellä normaalia syysflunssaa mikä kestää pitkään! Ei siihen mikään antibiootti auta. Ventoline auttaa avaamaan hengitysteitä. Jos ei kunnallinen järjestelmä kelpaa niin mene yksityiselle. Ei tartte valittaa!
 
[QUOTE="been there";24888911]mee yksityiselle--niin me tehtiin kun pari kuukautta ravattiin tk:ssa jatkuvan yöyskän takia,ja itse yskä oli jo jatkunut pitempään.Lopulta saatiin infektioastma-diagnoosi+oikeat lääkkeet ja yskä loppui:)
tsemppiä ja toivottavasti saatte nopeasti apua,ymmärrän todellakin hankalan tilanteen:/[/QUOTE]

Joo.. Ei tässä oikein enää muuta voi..

Kiitos myötätunnosta :)
 
Suosittelen lämpimästi kokeilemaan tätä: Keitä vettä, kuori ja siivuta 3-5 siivua tuoretta inkivääriä. Laita inkivääri kuppiin, kuuma vesi päälle, sekä ruokalusikallinen hunajaa. Anna hautua vaikka 10min. Anna lapselle juotavaksi kuitenkin kun on vielä lämmintä.

Tällä juomalla, meillä lähtee flunssat, yskät, kurkkukivut! Toinen vaihtoehto on antaa teelusikallinen hunajaa suoraan suuhun. Tämä myös auttaa! viimeksi tuolle 2-vuotiaalle annoin yöllä hunajaa kun yski. Ja ei yskinyt enää :)
Hunaja ei auta..

Tota inkiväärihommaa vois kattoo jos kokeilis..
 
[QUOTE="popp";24888967]Onko sulla natusania, bepanthenia tai sinkkisalvaa? Laita paksulti muksun takapuoleen, niin se ruikuli kirvelee vähemmän ja sulla on sitä myöten edes yksi harmi vähemmän. Hätätilassa perunajauhokin auttaa.

Noin muutoin tarjoan vertaistukea, poika 2v yskii hirveästi ja viime yönä saman aloitti pikkusisko 5kk. Toivottavasti 3 viikon sairaskierre (yhdessä ja erikseen) loppuu aikanaan yskän myötä.[/QUOTE]

Mä oon vetänyt joka vaipanvaihdon ja pesun/pyyhkimisen, vai miksiköhän hivelyksi sitä sanois kun peppu on niin arka että hyvä kun voi koskea ollenkaan, niin bebanthenia..

Kohta toi tuubi loppuukin, onneksi yks sinkkivoide pitäis olla vielä kaapissa..
 

Yhteistyössä