Tyttö tulee jos.....

Ootteko kuullet tällaisesta, mä jostakin luin vauvaa odottaessani, että tulee tyttövauva jos säärikarvojen kasvu hidastuu raskausaikana, mä sain tytön, ja mun ei tosiaan tarvinnu sheivata kun n. kerran viikossa (muuten kasvaa parissa päivässä sänki) oon kuullu tän saman parilta kaveriltakin, voisikohan tässä olla perää, vain vaan vanhan kansan uskomus?
 
En tiiä vielä onko perää, mutta karvojen kasvu säärissä on kyllä hidastunut.. parin päivän välein pitää normisti ajella nyt tosiaan riittää kerran viikossa?? Ultrassa veikattiin varovasti tyttöä, mutta elokuussa selviää sitten. esikko on poika, hänen ajalta en muista tällästä huomiota tehneeni..

äiti lpr 29+4
 
Sama juttu täällä mutta poika meille on tulossa rakenneultran mukaan. Näkyi pojan vehkeet ihan selvästi ja ultrauksen tehnyt kätilökin sanoi, että ei epäilystä.

Monen muunkin vanhankansan uskomuksen mukaan (syke, vauvamasun muoto ym.) pitäis olla tyttö mutta eipä ole :LOL:

En menis kauheesti noiden uskomusten mukaan... Se on se 50-50% mahdollisuus. Molemmat sukupuolet yhtä mahdollisia.
 
Näinhän ne "vanhat ja viisaat" sanoo, että poika sikiön tuottama testosteroni aiheuttaa karvojen kasvua mammalle... Uskokoon ken tahtoo, meillä kyllä kävi niin... Mutta se karva on kaikkineen semmoista hötöä, ei mitään kunnon turkkia :LOL:
 
Juu, tottahan tuo on, jos itseään katsoo! Mulla ei oo karvat rehottanu tän raskauden aikana ja kromosomitestin mukaan tulossa tyttö! :heart: Vertailukohtaa kyllä on, viisi poikaa oon aiemmin saattanut maailmaan, ja sillon on rehottanu todella villisti. Meidän tytön pitäisi syntyä juhannuksen jälkeen! :D

Rv 35+2
 
moikka! meille sanottiin ja miltei 100% tyttöä vkolla 21 ja vkolla 28 kun oli ultrat. Oon kyllä skeptinen sen suhteen ennen kun vaavi on maailmassa.

Leveä maha kyllä on ja aika löllö sellainen, aika melonimainen. Jos odotetaan poikaa niin linea negra eli napaviiva on selvä punainen viiva??? mitäs kaikkia näitä uskomuksia olikaan?? meillä silti oli sydän äänet aika laimeat 130-140 ja sen perusteella olis tulos poika???vai oliko se niin? korjatkaa jos oon väärässä. Mulla on tummentuneet myös napakarvat rajusti =) en tie liittyykö tähän sukupuoli jutskaan.
Luin just vanhasta vauva lehdestä vertailuja näistä uskomuksista... hmm... laitan niitä jos vaan nyt löydän ne =)

kirjotellaan! =)

eelunen ja kuukuainen 33+2
 
:LOL: voi ei. Mulla tosiaan tyttö tulossa ja olisko vähemmän karvoja -en toki oo jaksanut niitä ajallekkaan. Eikä ne kovin kasvakkaan. Mut tuskin on vanhankansan uskomus -kyllä tää karvojen ajelu on nuoremman polven juttuja. :kieh:

Mut oikeesti jänniä nää jutut.
 
Ennestään poika ja muistan että karvoja sain ajella, nahka todella huonossa kunnossa ja hiukset oli kuin vanha seinävaate.
Nyt iho parhaassa vedossa, hiukset kasvaa ja uskomattoman kauniissa kunnossa ja karvoja ei tarvi sheivailla juurikaan.
Palaan kertomaan kuinka käy...

Mamitzu06 & pippuri Rv 38+2
 
:)
Minä ajelin säärikarvat tasan kerran koko raskauden aikana. Oikeasti! Karvojen kasvu siis todellakin lakkasi kuin seinään. Hiukset kiilsivät ja ihokin parani, en tarvinnut kosteusvoiteita tai kasvovesiä lainkaan.

Liekö sukupuolella merkitystä, mutta poika tuolla sängyssä nyt tuhisee :D
 
Mjaa... Mielenkiintoista :D Mulla oli esikoistyttöä odottaessa säärikarvojen kasvu tosi vähäistä, n. pari kertaa ajelin sääret koko raskauden aikana ja nyt tässä odotuksessa sama juttu. Tyttöä mä olen uumoillut alusta asti =) Saas nähdä
 
Säärikarvoista en oikeen tiedä, en muutenka ajele kuin kesäaikaan... Esikoista odotin nimittäin talvella. Navan ympärille sillon kasvo tummia karvoja, samoin rintojen väliin (tosi sexy!!). Poika tuli silloin. Nyt on ihan sama juttu ja käsivarsien karvat on kasvanu tosi paljon. Jospas tulis poika nytkin! Säärissä en huomaa kyllä mitään eroa.
 
Ketjun avaaja: Mulla sen lisäksi että säärikarvojen kasvu oli olematonta, mahassa kasvoi ohutta, vaaleaa karvaa, ja selvä linea negra oli, ja tyttö siis tuli..oiskohan pojasta sit rehottanu maha tummaa karvaa :LOL: mielenkiintosia nää jutut, mutta kun tätä ketjua lukee, monella pitänyt paikkansa, että tytöstä säärikarvojen kasvu hidastunut :whistle:
 
HIH! näitä lueskellessa tulee hymy huuliin =) ihanaa kun on jotain ajateltavaa tässä odotellessa. Siis mulla on ollu alkuraskaudesta sellanen olo että tyttö tulee, ja mitä oon lueskellu ja kuullut, niin äidinvaisto sen kuulemma jotenkin kertoo?? en osaisi kuvitella elämää pojan kanssa, kun jotenkin vasito sanoo että tyttö. Ja ultra sanoi tyttöä. TOTTAKAI poika on tervetullut jos on tullakseen!!! tyttömäinen olo vaan on jotenkin =D luottakaa vaistoonne ja kehon kieleen =) tyttömäinen olen sisältä ja ulkoa! ;)

sanotaan myös että poika tulee jos alussa on suolaisenhimo ja ei ole pahoinvointia...
mulla oli suolaisen nälkä ja makean nälkä ja pahasta olosta ei ole tarvinnut kärsiä kertaakaan =)

mutta jää nähtäväksi! =) halit kaikille!

eelunen ja kuukuainen 33+3 :heart:
 
Hei!
Minulla on ollut juuri päinvastoin karvojen kasvun kanssa. Normaalisti hidas kasvu, mutta kahdessa odotuksessani alkoi karvankasvu kiihtyä että täytyi kyllä ajella usein. Tyttöjä tuli. Ihanaa odotusaikaa vaan kaikille!
 
mulle on kasvanu vatsaanki hirveesti karvoja! oikein hävetti neuvolassa ku kuunneltii sydänääniä ni maha ihan karvanen! :LOL: sanoinki sille et tuppaa vähän karvaa tulee joka puolelle... :ashamed: sit se vaa sano et joo se on aika yleistä..!
 
Täällä kans on karvainen odottaja. Ollaan miehen kanssa naureskeltu että kohta olen karvaisempi kuin hän, vaikka siihen ei paljoo matkaa ole kun mieskään ei mikään apina (onneksi) ole. :LOL: mahassa juuri on karvat lisääntyneet ja tummuneet todella reilusti. Sääristä on aina saanut ajaa karvoja useasti ja nyt vielä useammin. päivittäin on ajettava jos meinaa ettei sänkeä näy. Kainaloiden kanssa on sama homma. Onneksi ei ole ainakaan vielä tullut selkään sentään, ja toivottavasti ei tule. Finnit on siellä jo vaivana niin eiköhän se riitä.

Oireeton on tämä raskaus kyllä muuten ollut. Ei pahoinvointeja, pientä kuvotusta alussa jos ei ollut syönyt. niin suolaista kuin makiaakin tekee aina mieli...

Niin ja vaikka varmuutta ei saatu tämän päivän rakenneultrassa niin epäili nainen että tyttö olisi tulossa.. se on vähän fifty-sixty vielä silti. :D Saa nähdä nyt sitten kuinka käy.

rv 20+0
 

Yhteistyössä