En olisi huolissani. Ei vaikuta mitenkään epänormaalin lyhyeltä 4. luokkalaiseksi, eikä se muutenkaan ole synti olla lyhehkö Itse taisin neljännellä olla just ja just yli 120cm.
Ja nyt olet?En olisi huolissani. Ei vaikuta mitenkään epänormaalin lyhyeltä 4. luokkalaiseksi, eikä se muutenkaan ole synti olla lyhehkö Itse taisin neljännellä olla just ja just yli 120cm.
Eli tytöstäni voi hyvinkin tulla 160cm pitkä..? Enkä sano tätä sillä, että olisi kauheaa olla 153cm. Meidän suvussa on myös jonkun verran 154 senttisiä. Voi olla, että tyttö heidän geeninsä napannut.153 cm Kyllä, lyhyt, mutta ihan hyvin pärjäävä ihminen :xmas:
No jos kuukautiset voi alkaa vasta 35-40 kiloisella on siihen aika pitkä matka. Tytöllä ei paino kovin vauhdilla ole noussut, korkeintaan kilo vuodessa. Nyt en tarkkaa painoa tiedä, olisikohan 25-26kg.Niin. Tai pitempi tai lyhyempi. Mutta jos kuukautisia ei vielä ole lähimailla, niin kyllä hän hyvin ehtii kasvaa. Mä taisin vetää yli 10cm/vuosi siinä ala-asteen lopulla. Se loppui sitten kuukautisiin se kasvaminen, mutta hyvin tuota olen pärjännyt. Mulla tosin pituuskasvua häiritsi pikkulapsuudessa sairastettu sairaus, eli olen aina lapsena ollut huomattavasti ikätovereitani lyhyempi, vasta tosiaan ala-asteella alkoi kasvu.
Kiva kuulla, että on muitakin. Enpä nyt enää ole kovin huolissani ollenkaan. Eikä se mitään vaikka tyttö jäisikin vähän lyhyemmäksi. Kyllä mä uskon, että tyttö nyt ainakin 15 cm jaksaa pinnistää ja varmasti enemmänkin, koska kasvupyrähdystä ei ole tullut ja kuukautiset jos alkaa samoin kuin minulla lähellä 15v, niin senkin vuoksi voi kasvaa pitkään.Mulla on ap. kanssa syksyllä vitoselle menevä tyttö ja on 135cm pitkä. Oli tokaluokan syksyllä 123cm ja nyt 4 keväällä 135cm, eli kahdessa ja puolessa vuodessa 12cm. Kasvua on seurattu välillä tiheemmin, mutta kasvaa tasaisesti omaa tahtiaan ja hyvä niin =)