Tyttö menee syksyllä vitoselle ja on hyvin pienikokoinen.

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="alkup.";26192458]Eli tytöstäni voi hyvinkin tulla 160cm pitkä..? Enkä sano tätä sillä, että olisi kauheaa olla 153cm. Meidän suvussa on myös jonkun verran 154 senttisiä. Voi olla, että tyttö heidän geeninsä napannut.[/QUOTE]

Niin. :) Tai pitempi tai lyhyempi. Mutta jos kuukautisia ei vielä ole lähimailla, niin kyllä hän hyvin ehtii kasvaa. :) Mä taisin vetää yli 10cm/vuosi siinä ala-asteen lopulla. Se loppui sitten kuukautisiin se kasvaminen, mutta hyvin tuota olen pärjännyt. Mulla tosin pituuskasvua häiritsi pikkulapsuudessa sairastettu sairaus, eli olen aina lapsena ollut huomattavasti ikätovereitani lyhyempi, vasta tosiaan ala-asteella alkoi kasvu.

"alkup."
Niin. :) Tai pitempi tai lyhyempi. Mutta jos kuukautisia ei vielä ole lähimailla, niin kyllä hän hyvin ehtii kasvaa. :) Mä taisin vetää yli 10cm/vuosi siinä ala-asteen lopulla. Se loppui sitten kuukautisiin se kasvaminen, mutta hyvin tuota olen pärjännyt. Mulla tosin pituuskasvua häiritsi pikkulapsuudessa sairastettu sairaus, eli olen aina lapsena ollut huomattavasti ikätovereitani lyhyempi, vasta tosiaan ala-asteella alkoi kasvu.
No jos kuukautiset voi alkaa vasta 35-40 kiloisella on siihen aika pitkä matka. Tytöllä ei paino kovin vauhdilla ole noussut, korkeintaan kilo vuodessa. Nyt en tarkkaa painoa tiedä, olisikohan 25-26kg.

Mulla on ap. kanssa syksyllä vitoselle menevä tyttö ja on 135cm pitkä. Oli tokaluokan syksyllä 123cm ja nyt 4 keväällä 135cm, eli kahdessa ja puolessa vuodessa 12cm. Kasvua on seurattu välillä tiheemmin, mutta kasvaa tasaisesti omaa tahtiaan ja hyvä niin =)

"alkup."
Mulla on ap. kanssa syksyllä vitoselle menevä tyttö ja on 135cm pitkä. Oli tokaluokan syksyllä 123cm ja nyt 4 keväällä 135cm, eli kahdessa ja puolessa vuodessa 12cm. Kasvua on seurattu välillä tiheemmin, mutta kasvaa tasaisesti omaa tahtiaan ja hyvä niin =)
Kiva kuulla, että on muitakin. Enpä nyt enää ole kovin huolissani ollenkaan. Eikä se mitään vaikka tyttö jäisikin vähän lyhyemmäksi. Kyllä mä uskon, että tyttö nyt ainakin 15 cm jaksaa pinnistää ja varmasti enemmänkin, koska kasvupyrähdystä ei ole tullut ja kuukautiset jos alkaa samoin kuin minulla lähellä 15v, niin senkin vuoksi voi kasvaa pitkään.

Oletteko te vanhemmat minkä pituisia?

"vieras"
[QUOTE="alkup.";26191484]Me vanhemmat ei olla pitkiä, mutta mielestäni kuitenkin melko normaalipituisia. Siksi ihmetyttää miksi tyttö noin lyhyt. Syntyi lyhyenä, mutta alkoi kasvamaan nopeasti ja oli aika lailla samanpituinen kuin muutkin noin 5-vuotiaaksi asti. Ja me vanhemmat ollaan siis 163cm ja 178cm.[/QUOTE]

Ettehän tekään hirveän pitkiä ole. Jos kovasti huolestuttaa tai kummastuttaa niin lääkäriltä kannattaa tietysti kysyä, vaikka ei tuo pituus nyt kauhean huolestuttavalta mielestäni kuulosta.

En yhtään muista omia pituuksiani tuolta ajalta, mutta sen verran, että aina olin luokan lyhyimmästä päästä. Nyt pituutta sentti tai kaksi enemmän kuin sinulla. En siis pitkä edelleenkään, mutta normaalipituinen kuitenkin, kuten itsekin itseäsi pidät. Ja mulla alkoi kuukautiset tosi myöhään, joten pituuskasvukin jatkui sinne asti ja vähn pidemmällekin.

"alkup."
Joo eli ollaan 163cm ja 178cm, eli ei pitkiä, mutta normaalipituisia. Tyttö taas on todella lyhyt. Mutta varmasti kuukautiset alkaa aika myöhään. Itselläni alkoi noin 15v ja tyttöni on ruuminrakenteeltaan sirompi ja hoikempi, mitä minä olin hänen iässään.

Mutta toisaalta on kyllä murrosiän merkkejä, mitä minulla taas taisi tulla myöhemmin. Mutta en tosiaan stressaa, eiköhän tytöstä tule ihan norm. pituinen.

vierailija
Itse olin 2. luokalla luokkani pisimpiä ja siis 143 cm pitkä
Nyt menossa lukion kakkoselle ja 168 cm
Mutta siis oli mun luokalla niitä 120 cm pituisia enkä mitenkään erikoisena pitänyt

Yhteistyössä