Tyttöä tekemässä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tuleva pallomaha
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tuleva pallomaha

Vieras
Hieman kiistanalainen aihe, mutta mitenkäs niitä tyttöjä tehtiinkään? Tyttö- ja poikasiittiöthän käyttäytyvät hieman eritavalla, joten tietyt toimenpiteet noin niin kuin teoriassa lisäävät jommankumman sukupuolen mahdollisuutta. Muistelen että tyttösiittiöt ovat hitaampia mutta elävät kohdussa pidempään, kun taas poikasiittiöt ovat nopeita mutta lyhytikäisiä. Muistanko oikein? Tämän teorian mukaan tytön mahdollisuutta siis lisäisi se, että ovulaation aikaan yhä eläviä (enimmäkseen tyttö-)siittiöitä olisi kohdussa jo valmiina odottamassa, sen sijaan että munasolu odottaisi uutta "siittiölastia", jolloin poikasiittiöt ehtisivät perille todennäköisemmin aikaisemmin.

Ennen kuin kukaan ehtii solvaamaan kysymystä ja kysyjää, niin todettakoon että kumpi tahansa on tervetullut, mutta koska poika meillä jo on, niin tietenkin mietityttää se vaihtoehto että saisi "yhden kumpaakin". Omaankin korvaan kuulostaa pahalta sanoa noin, mutta toive ei varmasti ole kovinkaan tavaton toista lastaan yrittävien keskuudessa. Toisaalta olisi kiva jos esikoinen saisi leikkikaverin toisesta pojasta. Mutta jos nykytietämyksen valossa on jotain mitä voisi itse tehdä jotta tytön mahdollisuus kasvaisi, niin ainahan sitä voi kokeilla!

Muistat ihan oikein. Tyttösiittiöt kuulemma elää pitempään kuin poikasiittiöt. Jos tyttöä tavoittelee, niin yhdyntä pitäisi ajoittaa pari päivää ennen ovulaatiota. Sitkeät tyttösiittiöt sitten siellä odottelee munasolua irtoavaksi :) Näin olen jostain minäkin kuullut.

Jos kierto säännöllinen ja kehonsa tuntee voi myös kokeilla www.yourdays.com ovulaatiokalenteria. Siinä laitettu tärppipäivät tytölle ja pojalle. Ehkä höpöhöpöä, mutta kokeile.

Täytyy sanoa, etten kyllä ymmärrä tota ap:n ajattelua. En osaa edes perustella, miksi tuollainen puistattaa. Jotenkin vaan kun itselläni on ollut vauvakuume(kertaa 3), ei ole tullut tekovaiheessa mieleenkään, että tärppäisi jompi kumpi. Ylipäänsä ajatus vauvasta on niin ihana...

Se, että toivoo jompaa kumpaa sukupuolta on jostain syystä tabu meidän kulttuurissa. Sitä ei kehtaa helposti tunnustaa kenellekään. Herkästi saa ihmisten vihat päällensä. Monissa kulttuureissahan ihan avoimesti toivotaan poikaa taikka tyttöä. Tabusta huolimatta uskon, että monilla on siellä mielenpohjalla haudattuna salainen toive. Tietysti päällimmäisenä on toive, että lapsen ylipäätään saa ja, että se olisi terve.

Moi!
Mä oon miettinyt just samaa. Itselläni on jo poika ja tyttö on haaveissa. Aijon saada sen tytön. Tiedä sitten, että montako poikaa tulee eka=)
Mun mielestä tässä ei ole mitään väärää, aina saa haaveilla. Pojat ovat kuitenkin aivan yhtä toivottuja, mutta haluaisin kuitenkin "hömpöttämään" kaikkia pinkkejä prinsessa juttuja.
Väittämäsi pitää paikkansa. Tyttösiittiöt on hitaampi, mutta elää kauemmin. Mun kaverille oli myös sanottu neuvolassa, että tyttösiittiöitä on enemmän alle 4h vanhassa spermassa ja sitten vasta rupeisi tulemaan poikasiittiöitä. Keverini on saanut 3lasta ja juuri siinä järjestyksessä kun on halunnut sukupuolen. Eli eka laaki "lakanoille" ja seuraava vasta "tupaan". Aina voi yrittää, eihän tästä kenelläkkään ole haittaakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja hassua:
Täytyy sanoa, etten kyllä ymmärrä tota ap:n ajattelua. En osaa edes perustella, miksi tuollainen puistattaa. Jotenkin vaan kun itselläni on ollut vauvakuume(kertaa 3), ei ole tullut tekovaiheessa mieleenkään, että tärppäisi jompi kumpi. Ylipäänsä ajatus vauvasta on niin ihana...

Niin, no minulla ei ole sinänsä kyse vauvakuumeesta vaan perhettä tässä perustetaan ja mietitään elämää myös sen vauva-ajan yli. Poika meillä jo on, ja olemme päässeet kokemaan sitä kaikkea mitä pienen pojan vanhemmuuteen kuuluu. Myös tulevaisuudessa pojan kanssa elo tuo eteen omanlaisia asioitaan. Tytön kanssa sen sijaan saisi kokea vanhemmuuden hieman erilailla, tehdä niitä "tyttöjen juttuja" ja elää lapsiperheen arkea sen kaikessa kirjossaan.

Ensimmäisen lapsen kohdalla sukupuolella ei ollut todellakaan mitään väliä, silloin toivottiin aidosti vain tervettä lasta. Ihan täysin ei sekään toive toteutunut, joten nyt tietää olla kovin vakavasti toivomasta mitään mistä ei olisi valmis tinkimään, sillä kaiken kanssa selviää kyllä.

Kiitoksia kuitenkin erityisesti siitä linkistä! Koska kiertoni on tasainen ja ovulaatio tuntuu selvästi, sain oman kalenterini täytettyä. Näyttäisi siltä että ennen ovulaatiota suoritetut petipuuhat lisäävät tytön mahdollisuutta, joten ei muuta kuin kokeilemaan, mutta ei liian tiukkapipoisesti! ;)

Jep, muistan jostain lukeneeni, että tupakoitsijat saavat enemmän tyttöjä. Varsinkin äidin tupakointi vaikuttaa tähän. Alapään joku happamuustaso (???) muuttuu ja tyttösiittiöt kestävät (kun ovat sitkeämpiä) tätä muutosta paremmin. En tiedä onko ihan tuulesta temmattu juttu... Enkä siis suosittele aloittamaan tupakointia tämän takia. Tulipahan nyt vaan kertomaan... Meillä on tyttö ja minä tupakoin ennen odotusta. Näin myös monilla muilla tyttövauvojen vanhemmilla mitä tiedän.

Ystäväni eikä hänen miehensä ole kumpikaan koskaan polttaneet ja ovat 4v ja 3kk vanhojen tyttöjen vanhempia.
Oma äitini on polttanut ja olen siis tyttö. :) Sisaruksia minulla ei ole.

Alkuperäinen kirjoittaja ---:
Ystäväni eikä hänen miehensä ole kumpikaan koskaan polttaneet ja ovat 4v ja 3kk vanhojen tyttöjen vanhempia.
Oma äitini on polttanut ja olen siis tyttö. :) Sisaruksia minulla ei ole.

Korkeamman tason tilastotiedettä tässä :)))

En usko että siihen voi kamalasti vaikuttaa, mutta ainakin Yourdaysin laskurin kanssa voi ehkä vähän yrittää... Niin kai se on että tyttösiittiöt (mikä sana!) taitaa olla sitkeämpiä, ja jos tyttöä yrïttää niin kannattaisi nimenomaan puuhailla ENNEN ovista, ja jos poikaa niin oviksen jälkeen. Tuskin tämäkään on niin tieteellinen menetelmä, mutta eikai siitä haittaakan voi olla jos parin kierron ajan haluaa yrittää tällä tavalla.

Kyllähän sitä saa haaveilla, olen itsekin aina haaveillut sekä tytöstä että pojasta ja juuri niin että eka tulisi poika ja toinen olisi tyttö. Kyllähän kaikki tietävät ettei sillä kuitenkaan oikeasti ole väliä kumpi tulee, terve lapsi tottakai tärkeintä! Mutta haaveeni kävi toteen eli esikoinen on poika ja toka tyttö. Tyttösiittiöt ovat tosiaan veljiänsä sitkeämpiä joten yritys kannattaa ajoittaa ennen ovista. Meillä ei kyllä näin tehty, ihan vaan tuurista nämä lapset tulleet, miestä olen kyllä kiitellyt että antoi mulle molemmat :D, vaikka toki on tärkeintä että lapset ovat terveitä!!!!

No niin, nyt ollaan sitte "virallisesti" aloitettu toisen lapsen yrittäminen, tosin naamatusten kysyttäessä vielä kiistetään jyrkästi! :) Eipä tarvi vastailla "No joko?" kyselyihin, kerrotaan sitten kun on kerrottavaa. Saapa nähdä kuinka kauan tällä kertaa täytyy yrittää ennen kuin tärppää, edellinen sai alkunsa ensimmäisestä kierrosta ilman ehkäisyä, joten pikatoimitus voi olla tälläkin kertaa tulossa...

Sukupuoltahan ei kyllä tiedä välttämättä ennen kuin laitoksella, mutta tyttöä tässä siis vähän niin kuin yritellään. Yourdays-kalenterin mukaan nyt juuri on paras tytöntekoaika käsillä, ja tarkoitus on kokeilla ajoittaa hommat juuri tähän ovista edeltävään aikaan, jotta tytöllä olisi parempi mahdollisuus tulla maailmaan. Ja siis vaikka lopputuloksen tietää vasta paaaljon myöhemmin (jos ollaan edes niin onnekkkaita että toinen taapero saadaan) niin lupaan tulla tänne ilmoittamaan toimiko ajoitusmetodi!

Onnea yritykseen!

Meilläkin kakkosen yritys on aloittettu ihan hiljattain. Ja myös me kiistetään se jyrkästi kysyttäessä :) On mukavaa antaa sen asian tapahtua rauhassa, jos on tapahtuakseen. En halua vastailla uteluihin, että "joko...?"

Tyttöä toivon minäkin, vaikka yksi sitä laatua jo onkin...

Kyllä itselläkkin on enemmän tyttöhaaveita, mutta pääasiahan on että on terve. Siitä tupakka jutusta piti vielä sanomani ettei siihen kannata luottaa. Serkun vaimo poltii ennen raskautta ja sen jälkeen ja aikana. Heillä siis kaks poikaa. Onnea kaikille, jotka yrittävät!

Alkuperäinen kirjoittaja Niimi:
haluaisin kuitenkin "hömpöttämään" kaikkia pinkkejä prinsessa juttuja.

Jos seuraavaki on poika, hömpötä sen kanssa pinkkejä juttuja. Siitä voi tulla vaikka drag queen, ei se enää nykyaikana ole häpeä, pikemminkin päinvastoin. Voi päästä vaikka Euroviisuihin!

Anteeksi nyt kamalasti, mutta mua ärsyttää se miten vanhemmat tuputtaa sukupuolirooleja valmiina pakettina lapsilleen. Ja vielä noin räikeänä stereotypiana, että tyttöjen jutut on "pinkkiä prinsessaa". Yök, yök.
Toivottavasti saat räväkän poikaytön, josta kasvaa kilpanyrkkeilevä goottilesbo.

eiköhän kumminkin se elävä lapsi ole pääasia?!
vilkaiskaahan vaikka wikipedian sivulta hakusanaa KOHTUKUOLEMA, niitä tapahtuu suomessa vuosittain yhtä paljon kuin liikenteessä kuolee ihmisiä,400-600, mutta kun niistä ei puhuta. tabu aihe, neuvolat ei uskalla kertoa, lääkärit hyssyttelee ettei turhaan hermostuteta odottavia äitejä... niin, jonkun on vaan näihinkin riveihin lukeuduttava, meille se töksähti 36 rvkolla viime vuoden lopulla, kolmas lapsemme. meillä ei edes syytä selvinnyt, kohdunsisäinen kätkyt kuolema, sanottiin.eihän sitä kukaan usko että tippuu omalle kohdalle, en minäkään, niin vain kävi, miten voisinkaan olla niin väärässä.
tieto lisää tuskaa, tietämättömyys tappaa... parempi että on asiasta kuullut kuin se että tulee omalle kohdalle suoraan puun takaa....