Tyttö tulossa - jei

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Olenko kamala, tai mistä tämä johtuu?

Odotan kolmatta lastani, esikoinen on poika ja nykyinen kuopus tyttö. Molemmat aivan ihania lapsia.

Jostain syystä olen aina kokenut itseni enemmän poikien äidiksi, vaikka molemmat lapset ovat yhtä rakkaita, myös yhtä läheisiä.

Nyt sain tietää kolmannen olevan myös tyttö, ja ensimmäinen tunne oli lievä pettymys. Samalla olen tietenkin valtavan iloinen vauvasta ja häpeän omaa pettymystäni!

Kohtalotovereita?

en ole kohtalotoveri mutta vastaanpa silti.
tottakai saat olla pettynyt! se on vaan tunne joka ihan varmasti katoaa yhtä nopeesti ku tulikin. ja ihan varmasti tyttö on yhtä rakas ku muut lapset. ei sitä kukaan epäile. raskausaika tuo muutenkin ilmi niin outoja tunteita ja ajatuksia että ei niitä kannata miettiä liikaa eikä niistä kannata tuntea syyllisyyttä. :hug:

No mulla on vasta tuo yksi lapsi, mutta hänen kohdallaan oli kyllä suuri pettymys ultrassa kun paljastui pojaksi eikä tytöksi jota olen aina haaveillut esikoiseksi. Toki poika nyt on rakas :heart: eikä enää haittaa vaikka poika onkin :) Mutta minkä sitä tunteille ja haaveille voi. Ehkä minä vielä joskus sen tytönkin saan :)

No mulla on vasta tuo yksi lapsi, mutta hänen kohdallaan oli kyllä suuri pettymys ultrassa kun paljastui pojaksi eikä tytöksi jota olen aina haaveillut esikoiseksi. Toki poika nyt on rakas :heart: eikä enää haittaa vaikka poika onkin :) Mutta minkä sitä tunteille ja haaveille voi. Ehkä minä vielä joskus sen tytönkin saan :)

sama juttu oli mullakin.. oisin halunnut tytön, mutta poika tuli.. joka on nyt kaikista rakkain tässä maailmassa :heart:

seuraava jos vain olisi sitten se tyttö ;)

Vaikuttaiskohan siihen jotenkin tuo, että nimenomaan esikoinen on poika?

Mulla esikoinen on tyttö ja kun toinen lapsi ultrassa paljastui pojaksi, olin ihan lähestulkoon järkyttynyt. Nyt poika jo kohta vuoden, enkä miellä itseäni vieläkään pojan äidiksi. :D

Ja ennen kun nyt joku riemastuu, niin lisättäköön, että poikani on todella rakas minulle, ihan yhtä rakas kuin sisarensa. Mutta kolmannen lapsen jos saisin, toivoisin kyllä kovasti tyttöä. :)

Kiitos vastauksista!

Voi olla, että esikoinen tosiaan vaikuttaa. Tosin täytyy myöntää, että toivoin silloinkin poikaa.

Tätä on oikeasti jotenkin niin vaikea selittää, mutta onneksi ainakin joku tuntuu ymmärtävän - lapsi todellakin on aivan yhtä rakas, olipa kumpaa sukupuolta hyvänsä. En itsekään ymmärrä, mistä tuo tunne kumpuaa.

itselläni on vuoden ikäinen poika ja jos vielä tulee lapsia ( mitä toivon todella ) niin kyllä toivoisin toista poikaa ensin ja sitten vasta tyttöä..en tiiä mistä johtuu mutta näin on. mutta ei silt missään nimessä tarkoita että en tyttöä haluais!

Mä olin aina ajatellut, että saan kaksospojat. Kun sitten aloin odottaa kaksosia, olin ihan varma, että näin se menee. No toinen meni kesken ja muutaman viikon päästä ultrassa kerrottiin, että masussa kasvaa tyttö. En voi sanoa, että olisin ollut pettynyt, mutta jotenkin se ajatusmaailma piti käydä uudelleen läpi. Siihen meni pari päivää ja sen jälkeen en olisi osannut kuvitella saavani poikaa! :)

Ihana rakas tyttö tuli ja nyt kun meille odotetaan perheenlisäystä, kahta kerralla, niin toivoisin, että toinen olisi tyttö ja toinen poika. Ja tähän ei ole mitään muuta syytä kuin se, että olisi sitten molempia. Mies haluaisi ehdottomasti (taas) tytön tai vaikka molemmat sais kuulemma olla tyttöjä, halusi esikoisestakin tytön.

Yhteistyössä