Tyttö tasan 1v. ja en saa juomaan MITÄÄN minkäänlaisesta (nokka)mukista, nyt olisi hyvät vinkit tarpeen!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kolmen äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kolmen äiti

Vieras
eli olen tähän asti imettänyt ja tyttö ei ole koskaan huolinut tuttipulloa, joten ne laitettiin pois jo ajat sitten. N. 6kk ikäisestä olen tarjonnut erilaisista mukeista vettä, sen verran on juonut, että suu on kostunut mutta ei paljon muuta. Itse ajattelin, että kunhan voi antaa oikeaa maitoa, jospa juominenkin alkaisi luonnistua, mutta ei. Ei suostu juomaan, kääntää vain päänsä pois tai alkaa itkemään. On meidän kolmas lapsi ja aikaisemmin en ole moiseen ongelmaan törmännyt.

Antakaa jotakin vinkkejä/keinoja, millä/miten saisin tytön juomaan maitoa ja vettä "kunnolla"?

Eikö kelpaa tavallinen lasikaan? Meillä oli samalla lailla tytön kanssa. Tuttipullosta ei oikein koskaan juonut ja kun oli aika ryhtyä juomaan muuta ei mikään meinannut kelvata.

Nokkamukit jäivät aika vähälle käytölle. Helpommin oppi juomaan tavallisesta lasista. Mutta siinä meni KAUAN. Joi vain pieniä kulauksia kerrallaan ja imetyksen loputtua päivässä tuntui menevän yhteensä ehkä lasillinen vettä. Oli kuitenkin muuten ihan reipas, ei vaikuttanut kuivuneelta pikkuhiljaa huomaamatta se siitä parani se juominen.

Maitoa ei juo vieläkään. Jospa teillä on sama juttu? Eli yritä vaan sitä vettä. Älä väkisin. Jätä vaan äidinmaito pois, ruualla vettä mukiin (koska kuitenkin osaa siitä hörpätä edes). Jos ja kun on jano alkaa vähitellen juomaan. Nestettä tulee ruuankinmukana jonkun verran eli ei tyttö heti kuivu.

sitä olen juuri miettinyt, että onko se kauheaa, jos ei saa tiettyä määrää (äidin)maitoa vuorokaudessa, sillä haluaisin pikkuhiljaa lopetella imettämistä ja jostakinhan se maitomäärä pitäisi kai saada, vai miten on?

Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti:
sitä olen juuri miettinyt, että onko se kauheaa, jos ei saa tiettyä määrää (äidin)maitoa vuorokaudessa, sillä haluaisin pikkuhiljaa lopetella imettämistä ja jostakinhan se maitomäärä pitäisi kai saada, vai miten on?

Meillä kävi esikoisen kanssa niin että lehmänmaito alkoi maistua vasta kun lopetin imetyksen kokonaan 1v 2kk iässä. Ilmeisesti rintamaito on makeampaa tai jotain ja niin kauan kun se maku pysyy muistissa, vähemmän makea maito ei maistu.

Mä ainakin toivon että tytön kanssa käy samoin. Mä en halua imettää montaa vuotta enää. :D

Ystäväni vauveli ei suostunut juurikaan juomaan mukista , pullosta ei lainkaan.Hän oli 1v3kk, kun äiti päätti lopettaa imetyksen, josta oli tullut melkoinen riesa varsinkin öisin, eli vähän väliä tahtoi tissiä, samoin päivällä. Ruokahalu oli melko huono. Kun tissittely lopetettiin, poika alkoi juoda mukista reippaasti, ja tavallinen ruoka alkoi maistua todella hyvin.

Minä jo kirjoitinkin ettei meiän tytölle vieläkään maito maistu, ikää on jo 2v. Siispä ottaa kalkkitabletteja. Ei se maito ole mitenkään pakollista. Jos saat sen 6dl täyteen päivässä esim. jugurtilla, juustolla ja vaikka puuromaidolla ajaa se saman asian. Meil ei ees jugurtti kelpaa ni siksi tabletteja.

ap:kin on riesana tuo yösyöminen ja huono ruokahalu kiinteiden osalta, joten kyllä mullakin on käynyt mielessä, että pitäisikö kylmän viileästi vain lopettaa imetys ja katsoa kuinka käy. Eihän sitä nyt varmaan ihan päivässä voi tehdä, mutta jos ottaisi sellaisen vaikka parin viikon projektin asian suhteen.

Yhteistyössä