Tyttö päätti tänään itse, milloin menee nukkumaan. Heräs puoltoista tuntia sitten...

18.09.2009
430
0
16
Ja en tiedä milloin nukahtaa :|

Tyttö on 1v ja 3 kk. On ollut suht säännöllinen rytmi jo jonkun aikaa, nukkuu aina päiväunet alk. klo 12-13, nukkuu pari tuntia. Ja illalla nukahtaa klo 20-21 yöunille.
Tänään ei suostunut nukkumaan normaaliin päiväuniaikaan, eikä tuntia myöhemminkään, joten ajattelin, että antaa sit valvoa yöunille asti. Nukahti sitten klo 18.30 istualleen, jatkoi unia vaikka vaihdoin vaipat, yritin herätellä, annoin iltamaidon (joi sen puoliunessa ) ja laitoin sit sänkyyn kun ei suostunut heräämään.

Olis voinut kuvitelle, et nukkuu aamuun asti... Tossa se nyt leikkii, kun en väkisin sitä ala montaa tuntia nukuttamaan. Ei taida meillä toimia se, että lapsi ite päättää milloin nukkuu :D Siksipä aion huomenna tehä kaikki tamput, että nukuu normaaliin aikaan päikkärit...

Ei pieni osaa vielä itse säädellä nukkumisaikaansa.

Meidän vauveli jättää välillä päikät väliin ja nukahtaa sitten tosi aikaisin illalla ja sitten ennen aamuviittä herätään.

Ja joskus on yliväsynyt ja leikkii vaan silmät väsymyksestä roikkuen ja ei mene sänkyyn.
Sitten kun hänet kantaa sinne ja silittelee hetken niin nukahtaa.

Joo tutulta kuullostaa. Kyllä meilläkin noita sattui ja voi autuutta kun uudelleen nukkumaan meno tapahtu joskus 01 yöllä :D

Jos meillä sais lapset päättää milloin ne menis nukkumaan niin 7v valvois niin pitkään kun silmät pysyis auki ( vaikka puoleen yöhön ) ja 3,5v. kupsahtelis sohvalle jossain vaiheessa klo 20- 22 välillä.

Joo, en oo kyllä koskaan aikasemmin ajatellutkaan, et pieni lapsi ite osais päättää milloin pitää nukkua... Tuli vaan mieleen, kun vähän "vahingossa" sai tänään päättää, toi ketju missä tästä "vaistovanhemmuudesta" keskustellaan. Meillä kyllä jatketaan niin kuin ennenkin, ja äiti päättää milloin on aika nukkua..

Meilläpäs etenkin tuo tammikuussa 4 v täyttävä osaa mennä ajoissa nukkumaan, vaikka saakin usein ihan itse päättää kauanko valvoo. Joulukuussa 6 v täyttäväkin useimmiten. En mä tiiä miksi...mutta niin ne vaan tänäänkin menivät petiin ennen yhdeksää, vaikka olisin antanut valvoa.

Vanhempiinsa eivät ole ainakaan tulleet :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Meilläpäs etenkin tuo tammikuussa 4 v täyttävä osaa mennä ajoissa nukkumaan, vaikka saakin usein ihan itse päättää kauanko valvoo. Joulukuussa 6 v täyttäväkin useimmiten. En mä tiiä miksi...mutta niin ne vaan tänäänkin menivät petiin ennen yhdeksää, vaikka olisin antanut valvoa.

Vanhempiinsa eivät ole ainakaan tulleet :snotty:

No mun tyttö on kyllä tullut vanhempiinsa =) En itekään osaa mennä ikinä ajoissa nukkumaan vaikka olis kuinka väsynyt... Kai toi on ihan yksilöllistä, et jotkut sen taidon vaan osaa jo lapsena. Ei kai kauheen yleistä kuitenkaan?!

Alkuperäinen kirjoittaja Tyttö naapurin:
No mun tyttö on kyllä tullut vanhempiinsa =) En itekään osaa mennä ikinä ajoissa nukkumaan vaikka olis kuinka väsynyt... Kai toi on ihan yksilöllistä, et jotkut sen taidon vaan osaa jo lapsena. Ei kai kauheen yleistä kuitenkaan?!

Mun äiti on kuulemma ollut samanlainen pienestä pitäen: ymmärtää mennä nukkumaan kun väsyttää. Taito on varmaan hypännyt yhden sukupolven yli :)