tyttö oli jäänyt tarhassa yksin johonkin huoneeseen kun muut mennyt pihalle.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
eli siis tyttö ollut tänään tarhassa ja jäänyt johonkin huoneeseen, kun muut menny ulos. en tiedä sen tarkemmin mihin huoneeseen. (huoneessa ei ollut edes valoa yms.)
onneksi oli joku hoitajista mennyt käymään sisällä ja kuullut itkua.
mutta siinääkään vaiheessa ei ollut kukaan hoitajista huomannut tytön puuttumista ulkona.

silloin kun hoitaja mulle kertoi en oikeen osannut siihen sanoa mitään. kai olin niin järkyttynyt.

nyt vaivaa että jäikö lapselle siitä jotain, tai luotanko enään tarhaan yms...

Pyydä ihmeessä, että saat tilaisuuden keskustella asiasta ihan kunnolla. Muutenhan tuo jää väkisinkin vaivaamaan ja varmasti vaikuttaa koko tulevaan tarha-aikaan. Mieluiten mukana olisi joku ulkopuolinen, esim terveyskeskuksen tai perheneuvolan psykologi tms. Hän ehkä osaisi paremmin nostaa esille tärkeitä kysymyksiä ja toisaalta pitää tilanteen tasapuolisena, ettei mene syyttelyksi ja puolusteluksi.

Minun 1v7kk veljen ne jätti vilkasliikenteisen kadun varteen.. retkellä kun olivat.. Puuttumisen huomasivat vasta kun joku täti soitti tarhaan että puuttuuko lapsi teiltä!!

Vie asia ihmisoikusjärjestölle puitavaksi ja laita asianomaiet vastuuseem pakkolomautus ainakin työpaikastaan, pitki kylää kiertämään huhua että hoitavat humalassa lapsia.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
eli siis tyttö ollut tänään tarhassa ja jäänyt johonkin huoneeseen, kun muut menny ulos. en tiedä sen tarkemmin mihin huoneeseen. (huoneessa ei ollut edes valoa yms.)
mutta siinääkään vaiheessa ei ollut kukaan hoitajista huomannut tytön puuttumista ulkona.

silloin kun hoitaja mulle kertoi en oikeen osannut siihen sanoa mitään. kai olin niin järkyttynyt.

minkä iläinen tyttö?ei valoa,no eihän siellä ny pimeetä oo ollu

Alkuperäinen kirjoittaja lto:
Ei saa sattua tuollaisia vahinkoja! Otappa huomenna yhteys johtajaan ja sano että haluat keskustella asiasta!

Taitaa olla aika yleistäkin..
Oma poikani on unohdettu leikkitilaan ja huomattu vasta kun muut ovat lähteneet ulos.. Jäi ilman välipalaa.
Itse työskentelen pvkodissa ja 2 kertaa on käynyt samaten (onneksi ei mulle).
Asiasta ollaan keskusteltu sekä työntekijöiden että johtajan kanssa. Kauhea sanoa, mutta inhimilisiä juttuja ovat. Lapsia liian paljon suhteessa hoitajiin.

Alkuperäinen kirjoittaja gf:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

minkä iläinen tyttö?ei valoa,no eihän siellä ny pimeetä oo ollu

tyttö on 2vee ja huone on ymmärtääkseni sellainen missä ei ole ikkunaa.

Kannattaa nyt päivähoidonjohatajalle ilmoittaa tuosta.
Ja varmasti tuollainen keskustelu olisi hyväksi mitä tuossa aikaisemmin ehdotettiin.

Itse eräässä tilanteessa mietin että otanko asiaa esin enempää vai en, otin sen sitten kuitenkin. No, seuraukset eivät olleet kummoisia, mutta varmassti jokainen osallisena ollut muistaa nyt olla tarkempi. Ja olen sitä aika häikäilemättä käyttänyt esimerkkinä muualla...

Mulle tuli yhtenä päivänä puhelu päiväkodista:" Hei, täällä päiväkodista se ja se henkilö hei, älä nyt säikähdä, mutta lapsesi on hävinnyt päiväkodin pihalta...onkohan mahdollisesti kotipihan lähettyvillä?"

Juuri olin lähdössä sairaalaan pienemmän sisaruksen kanssa ja isompi (oli siis virikehoidossa pienemmän sairaalakierteen aikana) taapersi pihaan (2-vuotias).

Oli karannut päiväkodin aidan ylittämällä, ylittänyt vilkkaan autotien ja tullut pihaan.

Soitin pk:iin ja kiikutin lapsen takaisin. Ehdin pienemmän kanssa sairaalaan. Mies haki töistä palattuaan isomman päiväkodista (siellä oli erinäistä keskustelua asiasta).
Pääsin seuraavana päivänä pienemmän kanssa sairaalasta ja siellä oli jo remppamiehet rakentamassa uutta aitaa päiväkodin pihalle.

Alkuperäinen kirjoittaja Sari:
Pyydä ihmeessä, että saat tilaisuuden keskustella asiasta ihan kunnolla. Muutenhan tuo jää väkisinkin vaivaamaan ja varmasti vaikuttaa koko tulevaan tarha-aikaan. Mieluiten mukana olisi joku ulkopuolinen, esim terveyskeskuksen tai perheneuvolan psykologi tms. Hän ehkä osaisi paremmin nostaa esille tärkeitä kysymyksiä ja toisaalta pitää tilanteen tasapuolisena, ettei mene syyttelyksi ja puolusteluksi.

Kannattako asiaa paisutella? Jos asia jää vaivaamaan lasta, siitä voi tietysti vielä puhua henkilökunnan kanssa uudelleenkin.

Mä keskustelisin asiasta johtajan ja hoitajien kanssa, en raivosta karjuen vaan ihan asiallisesti: miten näin voi tapahtua, ja mistä tiedän ettei se toistu?

Poliisit, psykologit, iltapäivälehdet ja sen sellaiset todellakin jättäisin väliin :D

Joo-o. Johtajan puheille voisit kyllä mennä, mutta ei tosiaan hyökkäävästi. Sillä lailla ei keskustelua saa aikaan. Mutta ilman muuta kannattais mennä juttelemaan. Mutta muuten en asiaa sen enempää paisuttelisi. Mitähän se hyödyttäisi?

Minä käsittelisin asiaa päiväkodin lisäksi paljon lapsen kanssa, selittäen että se oli väärin tehty eikä tule toistumaan.

Meillä kävi kotona niin, että lähdin vastasyntyneen vauvan kanssa neuvolaan aamun ensimmäiselle ajalle ja jätin vähän vajaat 2-vuotiaan lapsen nukkumaan juuri yövuorosta kotiutuneen hyväunisen isänsä kanssa, ajatellen että lapsi nukkuu vielä varmaan tunnin verran. Kotiuduttuamme kuulin mieheltä että hän oli jossain vaiheessa havahtunut itkuun ja mennyt katsomaan, niin lapsi oli seisonut eteisessä näyttäen siltä että oli itkenyt pitkään. Oli herännyt huomaamatta isäänsä ja luullut olevansa unohdettu yksin kotiin. Lapsi muisti tämän tapauksen pitkän aikaa sen jälkeen, ja uskon että on vaikuttanut hänen luonteeseenkin, koska on nykyäänkin lapsista arin. :(

Alkuperäinen kirjoittaja harmaa:
Minä käsittelisin asiaa päiväkodin lisäksi paljon lapsen kanssa, selittäen että se oli väärin tehty eikä tule toistumaan.

Meillä kävi kotona niin, että lähdin vastasyntyneen vauvan kanssa neuvolaan aamun ensimmäiselle ajalle ja jätin vähän vajaat 2-vuotiaan lapsen nukkumaan juuri yövuorosta kotiutuneen hyväunisen isänsä kanssa, ajatellen että lapsi nukkuu vielä varmaan tunnin verran. Kotiuduttuamme kuulin mieheltä että hän oli jossain vaiheessa havahtunut itkuun ja mennyt katsomaan, niin lapsi oli seisonut eteisessä näyttäen siltä että oli itkenyt pitkään. Oli herännyt huomaamatta isäänsä ja luullut olevansa unohdettu yksin kotiin. Lapsi muisti tämän tapauksen pitkän aikaa sen jälkeen, ja uskon että on vaikuttanut hänen luonteeseenkin, koska on nykyäänkin lapsista arin. :(

:(

Alkuperäinen kirjoittaja lh:
Alkuperäinen kirjoittaja lto:
Ei saa sattua tuollaisia vahinkoja! Otappa huomenna yhteys johtajaan ja sano että haluat keskustella asiasta!

Taitaa olla aika yleistäkin..
Oma poikani on unohdettu leikkitilaan ja huomattu vasta kun muut ovat lähteneet ulos.. Jäi ilman välipalaa.
Itse työskentelen pvkodissa ja 2 kertaa on käynyt samaten (onneksi ei mulle).
Asiasta ollaan keskusteltu sekä työntekijöiden että johtajan kanssa. Kauhea sanoa, mutta inhimilisiä juttuja ovat. Lapsia liian paljon suhteessa hoitajiin.

Suhdeluvut näyttää hyvältä, mutta ei tollaseen pidä suostua ja havahtua vasta sitten kun jotain oikeesti sattuu. Jos on normaali määrä aikuisia lasta kohden niin ei pääse tuollaisia mokia sattumaan. Itse lasken lapset pihallakin vähän väliä ja tarkistan, että kaikki löytyy!

ap, et tee asiasta härkästä. Mun mielestä asia pitää selvittää ettei vastaavaa tapahdu enää kenenkään lapselle.