Tyttö lähdössä lomalle mummolaan - vinkkejä ikävään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eka kerta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

eka kerta

Vieras
Kohta 4 v tyttö on lähdössä mummolaan lomalle 4-5 päiväksi ensimmäistä kertaa elämässään. Usein ollaan käyty koko perheen voimin muutaman päivän lomalla. Mummi ja pappa ovat tytölle tärkeitä. Yökylässä tyttö on ollut vain kolmesti aiemmin tätinsä ja toisen mummon luona. Hyvin on mennyt.

Uskoisin, että loma sujuu hyvin, mutta silti haluaisin kaiken varalta kysella vinkkejä, jos tytölle tuleekin yhtäkkiä kova koti-ikävä. Millä keinoilla voi ikävää lievittää? Kannattaako soittaa vai onko parempi olla soittelematta? Mummolaan on kahden tunnin ajomatka eli kovin herkästi ei lähdetä hakemaan kesken kaiken.

Ollaan järjestetty tytölle mummolaan viihdykkeeksi uusia leluja ja isot serkkupojatkin lähtevät lomailemaan mukana.

Älä ainakaan sinä soita mummolaan koko ajan. :-) Jos tyttö haluaa soittaa, niin kannattaa soittaa päivällä, ei illalla silloin se ikävä iskee kovin,kun on väsynyt.
Muista laittaa mukaan oma tärkeä lelu/unikaveri!

Joku oma tärkeä (uni)lelu mukaan.

Mie ityse vastaavassa tilanteessa oon mummolle soitellut ja kysellyt kuulumisia, mutta itse lapsien kanssa en yleensä oo puhunut, ettei ikävä iskisi.
Päivällä tai aamulla, jos lapsi haluaa, niin silloin on paras aika vaihtaa muutama sana.

Me ollaan tehty mummojen kans tällaisissa tilanteissa niin että tyttö saa soittaa kotiin milloin vaan mut minä en soittele sinne vaan kuuumisia laitetaan lyhyesti tekstiviestinä!
Muistan ite miten hirveetä oli kun äiti soitti ja siitä iski ikävä kun olin lapsena mummolassa kylläkin paljon pitempiä aikoja kun tyttäreni nyt omillaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voi kun on surullista kun pitää väkisin laittaa lapsi hoitoon. Tää on tämän ajan ilmiö, antaisitte lasten olla kotona. Surullista.

just niin...

Mummolaan vieminen ei oo mitään lasten kidutusta haloo!!!!

Ikävä on normaali tunne ja sen kestämistä lapsenkin on hyvä oppia sopivina annoksian kuten olemalla 4-vuotian 4päivää mummolassa!!!
Kuitenkin loppujen lopuksi siellä on kivaa kun saa olla isovanhempien silmäteränä ja kaiken huomion keskipisteenä kun kotona joutuu jakamaan vanhempien huomion muiden sisarusten kanssa!!!

Voi kun on surullista kun pitää väkisin laittaa lapsi hoitoon. Tää on tämän ajan ilmiö, antaisitte lasten olla kotona. Surullista.

jo mun lapsuudessa kaupunkilaislapset meni maalle mummolaan kesällä..ja ei tosiaankaan ollut mitään väkisin viemistä..vaihtelua ( mukavaa sellaista ) se vaan on..

tän ajan ilmiö vai... no ei tod.

ennen lapsia lähetettiin kesäsiirtoloihin ja ja minäkin olen ollut 70-luvulla kesälapsena ihan tyystin vieraassa paikassa koska vanhemmat tekivät koko kesän töitä ja ei tuo ollut mitenkään kummallista tuolloin ja silloin kun vielä oma mummoni eli saatoin olla kuukaudenkin putkeen hoidossa siellä koska vanhemmat olivat töissä eikä hoitopaikkaa ollut tarjolla kesällä
en todellakaan usko olevani ainoa!!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja erjau:

ennen lapsia lähetettiin kesäsiirtoloihin ja ja minäkin olen ollut 70-luvulla kesälapsena ihan tyystin vieraassa paikassa koska vanhemmat tekivät koko kesän töitä ja ei tuo ollut mitenkään kummallista tuolloin ja silloin kun vielä oma mummoni eli saatoin olla kuukaudenkin putkeen hoidossa siellä koska vanhemmat olivat töissä eikä hoitopaikkaa ollut tarjolla kesällä

Ja nyt sit pitää kostaa ja laittaa vahinko kiertämään omille lapsille? Kai sitä voisi jotain ottaa opiksi.

Alkuperäinen kirjoittaja erjau:

Ja nyt sit pitää kostaa ja laittaa vahinko kiertämään omille lapsille? Kai sitä voisi jotain ottaa opiksi.

ei tuo edellinen kommentoija nyt varmaan mitään kostamassa ole ollut.. hohhoijaa sentään! yritti nyt vain osoittaa, ettei tämä asia mikään tän päivän ilmiö ole. ja iteäkin kyllä pisti silmään sama lause!

Yhteistyössä