Tyttö ekalla luokalla ja välkällä joku tuntematon isompi poika oli sanonut tytölle rumasti! :O

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "argh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"argh"

Vieras
Mun tyttö oli naureskellut välkällä kaverinsa kanssa (omille höpsöille jutuilleen) kun yht'äkkiä pari vuotta vanhempi ohi kävellyt tuntematon poika oli sanonut "sulla on vammanen nauru"! :O

Tyttö ei ollut uskaltanut eikä osannut sanoa siihen mitään takasin kun oli niin häkeltynyt että joku tuntematon tulee tollasta laukomaan.

Siis millanen lapsi menee sanomaan jotain noin idioottimaista itseään pienemmälle tuntemattomalle lapselle?

Vi**u kun pistää vihaksi ja jos tyttö vaan tunnistaisi pojan niin tytön isä voisi vähän käydä ojentamassa tätä ku*ipäätä.

todennäköisesti poika oli itse jostain hyvin vihainen, ahdistunut tai surullinen. itsellänikin voimakkaissa tunnetiloissa saattaa vähän kärähtää hermot erityisesti koviin, erikoisiin tai äkkinäisiin ääniin, tosin aikuisena osaan hillitä tuon purkauksen.

Sellaista sattuu. Sun täytyy opettaa lapsellesi että välillä näin käy mutta se ei ole henkilökohtaista ja sitä ei tarvitse jäädä murehtimaan.

Opettele myös sinä käyttäytymään aikuismaisesti. Lapsi se sanojakin oli. Ja joskus voit joutua myös tilanteeseen missä oma lapsesi on sanonut vastaavasti toiselle. Ei se tee sinunkaan lapsestasi kusipäätä.

Mun tyttö on uusien ihmisten kanssa tosi ujo ja uskalsi kertoa mulle asiasta vasta illalla. Tyttö alko ensin kysymään onko mun mielestä hänen nauru jotenkin omituinen?! Kun ihmettelin mistä moinen tuli mieleen niin sitten vasta suostui kertomaan...

Pitäiskö mun vaan todeta "Voi voi, nicopetterillä nyt vaan sattu vaan olemaan huono päivä" ??

[QUOTE="a p";29662682]Mun tyttö on uusien ihmisten kanssa tosi ujo ja uskalsi kertoa mulle asiasta vasta illalla. Tyttö alko ensin kysymään onko mun mielestä hänen nauru jotenkin omituinen?! Kun ihmettelin mistä moinen tuli mieleen niin sitten vasta suostui kertomaan...

Pitäiskö mun vaan todeta "Voi voi, nicopetterillä nyt vaan sattu vaan olemaan huono päivä" ??[/QUOTE]

Ei vaan kuten sanoin niin joskus ihmiset, aikuisetkin, töksäyttelevät tyhmiä ventovieraille mutta eivät he oikeasti tarkoita sitä. Ei sitä kannata jäädä miettimään.

[QUOTE="a p";29662682]Mun tyttö on uusien ihmisten kanssa tosi ujo ja uskalsi kertoa mulle asiasta vasta illalla. Tyttö alko ensin kysymään onko mun mielestä hänen nauru jotenkin omituinen?! Kun ihmettelin mistä moinen tuli mieleen niin sitten vasta suostui kertomaan...

Pitäiskö mun vaan todeta "Voi voi, nicopetterillä nyt vaan sattu vaan olemaan huono päivä" ??[/QUOTE]

No, itse olen vastaavantyyppisessä tilanteessa ottanut lapseni kainalooni ja ollaan juteltu siitä, miten jokainen voi joskus pahalla päällä ollessaan tokaista toiselle jotain tyhmää. Ja käyty myös läpi sitä, miten toinen ei sillä tarkoita mitään. Ja myös sitä, miten sellaisessa tilanteessa voisi itse toimia tai mitä voisi sanoa takaisin toiselle.

No mitä te arvon naiset opetatte sanomaan takaisin?

Tottakai lohdutin tyttöä sanomalla että pojalla oli varmaan todella huono päivä, että sun naurussa ei ole yhtään mitään vikaa. Ja neuvoin että jos joskus joku sanoo jotain tyhmää niin voi sanoa takas "itelläs on".

eikun sanot sille että nicopetteri on luonnostaan kusipää ja paska ihminen ja iskä käy vähän haukkumassa sitä että sille tulee yhtä paha mieli kuin sinulle!

[QUOTE="argh";29662634]

Siis millanen lapsi menee sanomaan jotain noin idioottimaista itseään pienemmälle tuntemattomalle lapselle?

Vi**u kun pistää vihaksi ja jos tyttö vaan tunnistaisi pojan niin tytön isä voisi vähän käydä ojentamassa tätä ku*ipäätä.[/QUOTE]

Näköjään sinä ainakin, juurihan tuossa sinä nimittelet häntä kiroillen.

• Tykkää
Reactions: Pinki
[QUOTE="a p";29662710]No mitä te arvon naiset opetatte sanomaan takaisin?

Tottakai lohdutin tyttöä sanomalla että pojalla oli varmaan todella huono päivä, että sun naurussa ei ole yhtään mitään vikaa. Ja neuvoin että jos joskus joku sanoo jotain tyhmää niin voi sanoa takas "itelläs on".[/QUOTE]

Tuohan on ihan hyvin sanottu. Olen opettanut että tyhmäilyyn voi, ja pitääkin, vastata takaisin. Silloin sanoja oppii että lapsi pitää puolensa eikä aio jäädä jyrätyksi.

[QUOTE="huoh";29662712]eikun sanot sille että nicopetteri on luonnostaan kusipää ja paska ihminen ja iskä käy vähän haukkumassa sitä että sille tulee yhtä paha mieli kuin sinulle![/QUOTE]

En voinut suutuksissani vastustaa kiusausta (ja sanoin järkevien lohdutusten sanojen lisäksi), että kun iskä hakee sut ip:stä ja jos tunnistat sen pojan, niin kerrot iskälle niin iskä voi haukkua "nicopetterin" itsensä vammaseksi kun pienempiään kiusaa.

Onni on että omistaa ison 190cm / 120kg bodaripelottelijaisän ;)

[QUOTE="a p";29662729]En voinut suutuksissani vastustaa kiusausta (ja sanoin järkevien lohdutusten sanojen lisäksi), että kun iskä hakee sut ip:stä ja jos tunnistat sen pojan, niin kerrot iskälle niin iskä voi haukkua "nicopetterin" itsensä vammaseksi kun pienempiään kiusaa.

Onni on että omistaa ison 190cm / 120kg bodaripelottelijaisän ;)[/QUOTE]

Jos nyt todella olet ap, niin tuohonkaan ei kannata lähteä. Isä ei voi aina seistä lapsensa rinnalla taistelemassa lapsensa pienimpiäkin murheita vastaan, ja sitten lapsi hankaluuksissa onkin kun ei yhtään osaa puoliaan pitää.

[QUOTE="a p";29662729 kun iskä hakee sut ip:stä ja jos tunnistat sen pojan, niin kerrot iskälle niin iskä voi haukkua "nicopetterin" itsensä vammaseksi kun pienempiään kiusaa.

[/QUOTE]

Minkäs se tekee tästä isästä?

Mä olen itse ollut koko ala- ja yläasteen koulukiusattu niin en voi sille mitään että tää sai mun tunteet kiehumaan! Jos joskus joku alkaa mun tyttöä kiusaamaan (okei no tarkoituksellisesti) niin se on ihan varma että koulun jälkeen kiusaajat saa tuntea kiusaamisen omissa nahoissaan!

Itse alistuin kun ketään ei ollut puolustamassa. Vanhemmat vaan hoki "kyllä se siitä" ja opettajille en uskaltanut puhua vaikka ihan varmaan näkivät sanomattakin kuinka eristetty ja yksin olin.

Nimim. edelleen 30-vuotiaana huono itsetunto :(

[QUOTE="a p";29662750]Mä olen itse ollut koko ala- ja yläasteen koulukiusattu niin en voi sille mitään että tää sai mun tunteet kiehumaan! Jos joskus joku alkaa mun tyttöä kiusaamaan (okei no tarkoituksellisesti) niin se on ihan varma että koulun jälkeen kiusaajat saa tuntea kiusaamisen omissa nahoissaan!

Itse alistuin kun ketään ei ollut puolustamassa. Vanhemmat vaan hoki "kyllä se siitä" ja opettajille en uskaltanut puhua vaikka ihan varmaan näkivät sanomattakin kuinka eristetty ja yksin olin.

Nimim. edelleen 30-vuotiaana huono itsetunto :([/QUOTE]

Eikö ennemmin kannattaisi keskittyä parantamaan lapsen itsetuntoa niin, ettei oikeasti välitä jokaisen ohikulkijan heitoista?

Miten se menikään, you should learn to pick your battles...

[QUOTE="a p";29662729]En voinut suutuksissani vastustaa kiusausta (ja sanoin järkevien lohdutusten sanojen lisäksi), että kun iskä hakee sut ip:stä ja jos tunnistat sen pojan, niin kerrot iskälle niin iskä voi haukkua "nicopetterin" itsensä vammaseksi kun pienempiään kiusaa.

Onni on että omistaa ison 190cm / 120kg bodaripelottelijaisän ;)[/QUOTE]

Voi että, tuleekin ihan lapsuusmuistot mieleeni! Olin rankasti kiusattu lapsi, siksi melkein koko ajan hyvin masentunut ja pahalla päällä. Kun suurin osa ympäristöstäni oli kimpussani, tuntui sitten tietenkin mielessäni siltä että kaikki ovat minua vastaan, joten hyvin helposti tuli tiuskittua typerästi ihmisille, ja ajettua heitä pois vaikka kaikki eivät sitä mitenkään ansainneetkaan. Kerrankin ala-asteella istuin yksin pommisuojaportaikossa itkua pidätellen, kun siihen tuli joitain minua nuorempia mesoamaan ja ilveilemään, eivät nyt suoraan minulle, mutta pyysin heitä "kohteliaasti" painumaan hemmettiin tunnemyrskyssäni. myöhemmin yhden näiden lapsukaisten isä tuli minulle, ala-asteikäiselle tytölle, sanomaan että pistää turpaan jos törmää jossain missä kukaan ei ole näkemässä. Voin sanoa ettei tuo hirveästi auttanut tilannetta.

[QUOTE="VoeVoe";29662775]Voi että, tuleekin ihan lapsuusmuistot mieleeni! Olin rankasti kiusattu lapsi, siksi melkein koko ajan hyvin masentunut ja pahalla päällä. Kun suurin osa ympäristöstäni oli kimpussani, tuntui sitten tietenkin mielessäni siltä että kaikki ovat minua vastaan, joten hyvin helposti tuli tiuskittua typerästi ihmisille, ja ajettua heitä pois vaikka kaikki eivät sitä mitenkään ansainneetkaan. Kerrankin ala-asteella istuin yksin pommisuojaportaikossa itkua pidätellen, kun siihen tuli joitain minua nuorempia mesoamaan ja ilveilemään, eivät nyt suoraan minulle, mutta pyysin heitä "kohteliaasti" painumaan hemmettiin tunnemyrskyssäni. myöhemmin yhden näiden lapsukaisten isä tuli minulle, ala-asteikäiselle tytölle, sanomaan että pistää turpaan jos törmää jossain missä kukaan ei ole näkemässä. Voin sanoa ettei tuo hirveästi auttanut tilannetta.[/QUOTE]

Tuossa myöhemmässä kommentissani totesinkin, että järeämmät keinot tulee käyttöön siinä vaiheessa jos/kun jonkun lapsen/lapsien osalta kiusaaminen jossain vaiheessa muuttuu säännölliseksi ja tarkoituksenmukaiseksi! Toi oli toistaiseksi vaan yksi typerä heitto tolta pojalta.

Oletko nyt ihan varma että kyse oli sun kohdalla tästä yhdestä ainoasta sanomiskerrasta? Jos näin niin sitten en voi minäkään ymmärtää.

[QUOTE="argh";29662634]Mun tyttö oli naureskellut välkällä kaverinsa kanssa (omille höpsöille jutuilleen) kun yht'äkkiä pari vuotta vanhempi ohi kävellyt tuntematon poika oli sanonut "sulla on vammanen nauru"! :O

Tyttö ei ollut uskaltanut eikä osannut sanoa siihen mitään takasin kun oli niin häkeltynyt että joku tuntematon tulee tollasta laukomaan.

Vi**u kun pistää vihaksi ja jos tyttö vaan tunnistaisi pojan niin tytön isä voisi vähän käydä ojentamassa tätä ku*ipäätä.[/QUOTE]

Ja meinaat, että tämä on sitten fiksua ja ei-kusipäistä?

Yhteistyössä