Tyttö ei syö kalaa juuri koskaan...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mamma"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mamma"

Vieras
Ei tykkää kalasta. No, kalapuikot uppoo, mutta se aikalailla ainoa. Kalakeittokin JOSKUS, seistä.

No, pitääkö mun siis alkaa antamaan jotain kalanmaksaöljytabletteja vai mitä ne nyt lie? Ikää tytöllä 1v9kk.

Huom! Emme kyllä miehenkään kanssa kovin tykkää kalasta, ja onhan tuo kallistakin. Pitäskö meidän miehenkin kanssa syödä jotain kalalisia tms??? Meillä on kalaa suunnilleen 1-2krt kuukaudessa.

Ei meillä kukaan syö kalaa, paitsi jouluna mies laittaa tytölle ja itselleen annoksen jotain kalaa ja minä olen sitten pussailematta heitä, minä saan anafylaktisen kun käsittelen kalaa tai syön sitä, haju ei niinkään aiheuta muuta kuin pientä turpoamista suussa mutta sekin vain jos on oikein voimakas haju.
Korvaan muilla keinoin sitten tuon kalasta aadun hyödyn.

Ei meillä kukaan syö kalaa, paitsi jouluna mies laittaa tytölle ja itselleen annoksen jotain kalaa ja minä olen sitten pussailematta heitä, minä saan anafylaktisen kun käsittelen kalaa tai syön sitä, haju ei niinkään aiheuta muuta kuin pientä turpoamista suussa mutta sekin vain jos on oikein voimakas haju.
Korvaan muilla keinoin sitten tuon kalasta aadun hyödyn.

Niin millä tavalla korvaat? Sitä mä tässä hain.

Mäkään en oo syöny koskaan muuta kalaa kuin kalapuikkoja. Enkä ole tietoisesti korvannut tätä millään ainella. Ihanha nuo on kaikki arvot olleet aina kohdillaan, kun on mittailtu.

Meil ei esikoinen tykänny ennen kalasta. Kalakeittoa kyl söi liemineen jos sieltä onki kalat pois (ei tykänny rakenteesta). Mut nyt ku on 3v ni on kalan ystävä. Alkuun tarjosin kalaa jokakerta kun sitä itse söimme, sitten pidin pienen tauon ja tarjosin kunnes söikin.

Meilläkin kylä kala tarjotaan lohena, muikkuna, siikana, silakkana, ahvenena jne... Uunilohi meillä kelpaa kyllä kaikille perunamuusin kanssa :D muut kalaruuat on kuiten aika satunnaisesssa tarjonnassa meilläkin, mutta syödään kuiten edes joskus..

[QUOTE="a p";22594232]No mutta siis, alanko mä antamaan tytölle niitä kapseleita vai en?? Niitähän on lapsille tarkoitettu se muumi lysi ainakin.[/QUOTE]

No tämä asia varmaan kannattaa keskustella asiantuntijan kanssa esim. neuvolassa tai neuvolääkärillä....

Minä ainakin olen antanut 1 vuosi 9 kuukaudesta lähtien joka päivä yhden kapselin, eli periaatteessa puoli annosta, vaikka syömmekin kalaa 1-2 krt viikossa. MYös raskausaikana ja imetettäessä söin itse kalaöljykapseleita, hyödyt ovat kiistattomia.