Tyttö ei haluaisi enää mennä eskariin :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiusaus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kiusaus

Vieras
Eskarissa 5 tyttöä. 2 + 2 tyttöä leikkii yhdessä ja koko vuoden mun tyttö jäänyt vähän ulkopuoliseksi. Sitten vasta leikitään mun tytön kanssa jos jonkun kaveri ei tule hoitoon tai lähtee aiemmin hoidosta.

Nyt tyttö on alkanut sanomaan että ei halua eskariin ollenkaan. Pystyy isän vuorotyön vuoksi olemaan pari päivää viikosta kotona. Aiemmin ollaan pidetty joka päivä eskarissa, mut pikkuhiljaa siirrytty viimeisen pari kuukauden aikana siihen että on vaan ne 3 pakollista päivää siellä. Mut nyt illtaisin alkaa jo sanomaan että onko pakko mennä eskariin... Hoitajat ei auta/puutu asiaan, sanovat vaan että tytöillä se vaan on näin että kolmestaan ei oikein leikki kaikilla suju.

Tosi "kiva" koulun odotus kesä edessä, jatkuuko sitten koulussa tää "hiljainen kiusaaminen" ettei huolita mukaan :(

[QUOTE="joku";28497147]Voisitteko joskus pyytää erikseen näitä tyttöjä kylään leikkimään? Siis aina vaan yksi kerrallaan.
Kurja tilanne kyllä :-([/QUOTE]

Yhtä tyttöä on pyydetty ja on pari kertaa ollut meillä kuten mun tyttö heillä. Mutta hoidossa sit leikkii kuitenkin mieluummin toisen tytön kanssa.

Kaikki tytöt kutsuttiin mun tytön synttäreille ja tulivat. Mun tyttö kutsuttiin vain tämän yhden tytön luo jonka luona muutenkin pari kertaa leikkinyt... eli muiden äideiltä ei edes mitään yritystä :(

[QUOTE="tiina";28497167]Noissa jutuissa ei oikei´n auta kun koulun vaihto jos lapsesi on menossa samaan kouluun kun muutkin tytöt.[/QUOTE]

Kouluun tulee useampi ekaluokka. 2 näistä tytöistä tulee mun tytön luokalle ja 4 uutta tyttöä toisesta eskarista. Täytyy toivoa että näistä uusista tytöistä löytyisi kavereita.

Meinasin jos pyytäisin pari uutta tyttöä kesällä meille leikkimään (vanhempain illassa vaihdettiin yhteystiedot) niin tulisivat tutuksi jo ennestään.

Kuitenkin pelottaa että jos ne 4 uuttakin on jo valmiiksi "parit"... Koulun vaihto ei onnistu, niin pitkä matka toiseen kouluun.

Kuulostais siltä, että hyötyis täydestä viikosta enemmän. Tuon ikäisillä tuppaa olemaan jo jatkuvampia leikkejä ja juttuja, jos on ainoana vajaata viikkoa eskarissa niin muuthan lähentyy ihan väistämättä enemmän. Tuskin koulussa sama juttu, onhan siellä muitakin sitten?

No ei tässä enää montaa päivää ole jäljellä! Sun tehtävä äitinä on nyt tsempata lasta.

Syksyä kannattaa miettiä valmiiksi. Ovatko menossa kaikki samalle luokalla vai hajotetaanko? Onko tulossa muita oppilaita, että saisi heistä kaveria? Kyllä eskariopen ja hoitajien olisi pitänyt paremmin puuttua tilanteeseen. Tässä vaiheessa kevättä ei maksa vaivaa enää nostaa asiasta meteliä, mutta ekaluokan open kanssa kannattaa heti syksyllä tehdä tilanne selväksi ja pyytää ottamaan asia huomioon.

[QUOTE="vieras";28497219]Kuulostais siltä, että hyötyis täydestä viikosta enemmän. Tuon ikäisillä tuppaa olemaan jo jatkuvampia leikkejä ja juttuja, jos on ainoana vajaata viikkoa eskarissa niin muuthan lähentyy ihan väistämättä enemmän. Tuskin koulussa sama juttu, onhan siellä muitakin sitten?[/QUOTE]

Joo no helmikuuhun astihan olikin täyden viikon! Ei mitään tulosta...

Syksyllä siinä LEOPS:ssa (lapsen esiopetuskasvatus-suunitelma) mainitsin asiasta hoitajalle kenen kanssa keskustelu käytiin että tyttö on sanonut kun ei oikein ole kaveria. Sillonkin vaan asia kuitattiin olankohautuksella ja että "Maijalla on kyllä välillä hyviä leikkejä Matin kanssa, tyttöjen väliset leikit vaan on näin että kolmas saattaa olla ulkopuolinen/ylimääräinen"

Yhteistyössä