Tyttö 4v ei halua millään uskoa, että muumit ei ole totta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mainio Manu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Mainio Manu

Aktiivinen jäsen
02.11.2012
1 465
2
36
Kolme päivää sitten erehdyin sanomaan, että muumit on satua.
Tyttö on nyt joka päivä jossain vaiheessa alkanut inttää, että muumit on totta, ei ne oo satua. Ei varmasti oo satua, muumilaakso on oikeasti tuolla kaukana.

Mä en enää tiedä mitä sille vastais kun se tulee sitä inttämään, ihan yhtäkkiä saattaa tulla ilman mitään asiayhteyksiä :D

tuntuu aika tyhmältä tai turhalta että aikuinen "pilaa" tuonikäisen uskomukset. minäkin haluaisin uskoa että on olemassa paikka jossa elämä on leppoisaa eikä suuria huolia ole, seikkailuja sen sijaan sitäkin enemmän. eiköhän se muumivaihe mene lapselta ohi mutta miksei lapsi voisi siihen uskoa vielä vuoden tai pari???

[QUOTE="anni";29321621]tuntuu aika tyhmältä tai turhalta että aikuinen "pilaa" tuonikäisen uskomukset. minäkin haluaisin uskoa että on olemassa paikka jossa elämä on leppoisaa eikä suuria huolia ole, seikkailuja sen sijaan sitäkin enemmän. eiköhän se muumivaihe mene lapselta ohi mutta miksei lapsi voisi siihen uskoa vielä vuoden tai pari???[/QUOTE]

No tähän mä vähän halusinkin vastauksia, että pitääkö sitä vaan sanoa, ettei ne oo totta vai antaa likan uskoa mitä haluaa? :D

Älä ny viitti??? :laugh:

No mutta hei, kerrot ihan pokkana, että se on Naantalissa ja näytät vaikka netistä hieman "paikkoja" . Käytte vaikka sitten ensi kesänä tutustumassa siellä. Tyttö näkee muumit ja saattaapi jo siinä vaiheessa suhtautua hieman realistisemmin asiaan. Vähän sellainen pehmeä lasku sadusta todellisuuteen. Veikkaan, että menee ihan täydestä. Lapsilla on kuitenkin iän myötä taipumusta muokata omaa mielikuvitustaan todellisuutta vastaavaksi.

No mutta hei, kerrot ihan pokkana, että se on Naantalissa ja näytät vaikka netistä hieman "paikkoja" . Käytte vaikka sitten ensi kesänä tutustumassa siellä. Tyttö näkee muumit ja saattaapi jo siinä vaiheessa suhtautua hieman realistisemmin asiaan. Vähän sellainen pehmeä lasku sadusta todellisuuteen. Veikkaan, että menee ihan täydestä. Lapsilla on kuitenkin iän myötä taipumusta muokata omaa mielikuvitustaan todellisuutta vastaavaksi.

no niin nythän mä sen sitten tajusin!! On tietenkin nähnyt telkkarista muumimaailman mainoksen kesällä ja nyt sen takia väittää niin tiukasti, että ne on oikeesti olemassa! :D Ihmettelinkin, kun kaikista muista lasten ohjelmista tyttö aina sanoo, että näähän on sitten äiti satua. Mietin, et miks muumit on niin eri juttu :D

Mut tietty se muumimaailmahan on oikeesti olemassa.. :D

no niin nythän mä sen sitten tajusin!! On tietenkin nähnyt telkkarista muumimaailman mainoksen kesällä ja nyt sen takia väittää niin tiukasti, että ne on oikeesti olemassa! :D Ihmettelinkin, kun kaikista muista lasten ohjelmista tyttö aina sanoo, että näähän on sitten äiti satua. Mietin, et miks muumit on niin eri juttu :D

Mut tietty se muumimaailmahan on oikeesti olemassa.. :D

Muumilaaksoon ....

Yhteistyössä