tyttö 4kk ja syö aina 4h välein.....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jennuli81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

jennuli81

Uusi jäsen
24.07.2007
11
0
1
Haluaisin kysyä että onko muilla lapsia jotka syövät aina 4 tunnin välein ei tiheämpää tai harvemmin syö tiheämpää. Meillä n. 4kk tyttö joka syntyessään alle 3kg. MInulla huoli kun syö aina 4 tunnin välein ja määrät ovat max.140ml maitoa tai velliä.Voisiko se johtua että tyttö ei syö tiheämpää kun on pikkuinen verrattavissa muihin samanikäisiin. 3kk nla:ssa oli 5270g.

Onko muilla joilla syntynyt pienipainoisena mutta normaaleilla viikoilla tälläistä.itse olen ollut myös pieni syntyessää ja pitkä mutta hoikka.Esikoinen poika myös aina ollut pitkä ja hoikka.Voiko se vaan olla että tytöt syö harvemmin?Tyttö syö kuitenkin 5-6krt vuorokaudessa.

Jennuli ja tyttö n.4kk

mutta yöllä menee yleensä 5-6 että herää syömään.

Hei! Meille syntyi 37+6 viikolla 2805 g poika. Alussa käskettiin syöttämään vähintään 3 tunnin välein, vaikka herättämään syömään, kunnes paino oli yli 3 kg. Mutta söi itse tosi tiheästi alussa ja paino nousi hirmu vauhtia, mikä kuulemma tavallista pienenä syntyneillä? Mutta noin 3 kk iässä alkoi olla tosi tarkka siitä, ettei syö jos ei ole nälkä/halua rintaa ja siitä asti syönyt 5-6 kertaa päivässä. Mutta meillä ei siis painon kanssa ongelmia.

Meillä tyttö oli syntyessään 2945g 39+1 viikoilla synty. Tyttö syö todella hyvin aina sen 4t päästä alkaa kova huuto jos ei pulloa näy. Paino on noussut meillä myös hyvin koko ajan. Vetelee pullosta aina 140ml mutta tänä iltana sen piti saada 180 ml velliä ja päälle vielä 90 ml maitoa, hurja määrä, mutta ei nukahtanut ennen kuin sai nämä. Minua vaan hirvittää tuo 4 tuntia, mutta kaippa sen maha pysyy täytenä kun syö aina niin paljon. Nla:ssa sanottiin et tiheämpäänkin saisi syödä, mutta minkäs teet kun ei kertakaikkiaan ota niin ei ota aikaisemmin.Hermot välillä menee noiden neuvoloiden ohjeistusten kanssa.

Meillä tyttö oli syntyessään 2945g 39+1 viikoilla synty. Tyttö syö todella hyvin aina sen 4t päästä alkaa kova huuto jos ei pulloa näy. Paino on noussut meillä myös hyvin koko ajan. Vetelee pullosta aina 140ml mutta tänä iltana sen piti saada 180 ml velliä ja päälle vielä 90 ml maitoa, hurja määrä, mutta ei nukahtanut ennen kuin sai nämä. Minua vaan hirvittää tuo 4 tuntia, mutta kaippa sen maha pysyy täytenä kun syö aina niin paljon. Nla:ssa sanottiin et tiheämpäänkin saisi syödä, mutta minkäs teet kun ei kertakaikkiaan ota niin ei ota aikaisemmin.Hermot välillä menee noiden neuvoloiden ohjeistusten kanssa.

No neuvolan ohjeet on vaan ns. ohjeellisia. Siis tissivauvatkin saavat maitoa silloin kun haluavat, eikä kukaan tiedä paljonko kerralla. Joten jos vauva kasvaa ja on tyytyväinen syödessään 4h välein, niin hyvä niin.

Meillä poika on 4,5kk ja mua on kans huolettanut syöminen, kun tuntuu että se on niin vähäistä.. Siis syödään kyllä noin 2,5h välein, mutta vaan noin 100ml. Päivässä syödään noin 700ml ja puolipurkkia sosetta. Tuntuu pieneltä määrältä, kun lukee noita muiden juttuja täältä..

Mutta ilmeisen tyytyväinen mies kuitenkin on ja vähän suuremmalla ilta tankkauksella (150ml) nukkuu sikeästi 9-7.. Eli meillä ei yötankata ollenkaan!

Niin kokoa oli 4kk neuvolassa 65,5cm ja 7770g.

Meillä neiti syntyi 39+1 ja painoa 2560g ja pituutta 45cm. On syönyt koko ajan 2-3 tunnin välein, joskus 4 tuntia. Yöllä kyllä sitten syö harvemmin, esim.nukkumaan 22, imetys 04 ja aamuherääminen 08. Määristä en tiedä kun imetän. Nyt parina päivänä oon antanut maissivelli/korvike seosta noin 100ml pari kertaa. Painoa 3kk:n iässä 5200g ja pituutta 58cm, joka on hyvin, koska kasvu tasaista.
Jos kasvu kuitenkin tasaista, niin silloinhan luulisi 4 tunnin syönti välinkin olevan ok, näin maalaisjärjellä.

Yhteistyössä