Tyttö 12-v, pituus 169,6 cm.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Wilma-73
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Wilma-73

Aktiivinen jäsen
14.09.2006
3 570
0
36
Kuinkahan paljon tuo tuosta vielä venyy mittaa, kuukautiset alkoivat kuukausi sitten, olikos se yleensä niin että kohta niiden alettua tuo pituuskasvu hidastuu??? Vai onko ihan antiikin aikaisia nämä mun muistelut? :D

Sitä vaan kun pohditaan että missä vaiheessa voisi ostaa ihan uudet lasketteluvälineet jotka ei heti seuraavana talvena jäisi pieniksi...Näitä urheiluliikkeiden alennuksia kun tuo isäntä tykkää hyödyntää!

Alkuperäinen kirjoittaja Ammattilainen:
niin mäkin muistan lukeneeni että kuukautisten alkaminen on merkki pituuskasvun hiipumisesta. Ilmeiseti yksilöllisiä eroja kuitenkin on.

No just tälläinen muistikuva mullakin oisi. Eikä neiti itsekään kovin paljoa enää välittäisi kasvaa, kuulemma ihan tyytyväinen tähän nykyiseen mittaansa. Jalan kasvu on mielestäni jo hidastunut, kengän koko on nyt 41/42.

Samanpituinen minä olen ollut tuossa iässä enkä ole siitä kun pari senttiä enää kasvanut, ikää nyt jo siis 26. Kuukautiset alkoi kyllä jo 9-vuotiaana eikä se ainakaan minulla pituuskasvua hiastanut.

Mulla alko menkat 11 vuotiaana, eli viidennellä, niin siihen tyssähti pituuskasvukin.. Viimestään kuudennella luokalla ainakaan en enää kasvanut. Musta oli arvioitu siis yli 170cm (177cm!?) pituista ja mutsia kyrsitti, kun oli haaveillut, että musta tulis joku malli tai jotain :D Jäin vielä lyhyemmäks kun mutsi ite :D

Mun sisko oli samoissa lukemissa tuossa iässä, kyllä se pituuskasvu siinä 13-14 vuoden välissä hiipui. Pituutta on n. 180cm. nykyään, itsekin kasvoin 12-14 ikävuoden välillä viimeiset sentit ja kuukautiset alkoi 12 vuotiaana. Eikä minusta tullut kuin alle 165cm :D En oikeastaan kasvanut enää montaa senttiä siitä mitä olin 12 vuotiaana.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Samanpituinen minä olen ollut tuossa iässä enkä ole siitä kun pari senttiä enää kasvanut, ikää nyt jo siis 26. Kuukautiset alkoi kyllä jo 9-vuotiaana eikä se ainakaan minulla pituuskasvua hiastanut.

Okei, eli mahdollisesti ei enää ihan hirveästi kasvaisi. Vissiin sitten tuo että kuukautiset vaikuttaisivat ei pidä paikkaansa...

Alkuperäinen kirjoittaja Wilma-73:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Okei, eli mahdollisesti ei enää ihan hirveästi kasvaisi. Vissiin sitten tuo että kuukautiset vaikuttaisivat ei pidä paikkaansa...

vuoden ajan kuukautisten alkamisesta kasvavat vielä tytöt pituutta.

Alkuperäinen kirjoittaja una:
lääkäri sanoi mulle just eilen että tyttöjen pituuskasvu jatkuu vielä vuoden ajan kuukautisten alkamisesta

Okei, kiitos tiedosta! Eli vielä vuoden verran tuo kasvaisi pituutta.

Siis eihän sillä niin väliä ole, näkee sen kun lopettaa venymisen mutta kokemuksia halusin kysellä ja kun oikeasti tuo mies hinkuu tytölle uusia laskettelusuksia ja minä en vielä haluaisi ostaa ihan uusia kaupasta jos venyy mittaa....

Meillä ei toistaseks oo ollu havaittavissa pituuskasvussa hiipumista kuukautisten alettuakaan.

Neiti täyttää toukokuussa 12 ja nyt pituutta 163. Syyskuun alusta on mittaa tullu 6cm :D

Mä en ole kasvanut seiskaluokan jälkeen, mutta mulla alkoi menkat vasta 16-vuotiaana, ja nekin käynnistämällä. Mutta mä olin rajusti alipainoinen, sekin varmaan vaikuttaa tohon pituuskasvun loppumiseen/menkkojen viivästymiseen.

Alkuperäinen kirjoittaja Äitivm:
12.v tyttö täälläkin tänä vuonna 13.v 168cm, kuukautiset alko n.6kk
15.v tyttö 175cm

Tulee varmasti aika saman pituiset
Ite olen 178cm

Joo no marraskuun lopussa tuo täyttää 13-v eli samaa ikäluokkaa kuin teillä. Menkat tosiaan vasta kerran olleet. Meillä minä olen vain 157 cm mutta mies on 198 cm. Isältään siis saaneet tuon kasvugeenin nämä meidän lapset. ;)

En lukenut koko ketjua, joten sori, jos tulee toistoa. Mutta kannattaa käydä tarkistuttamassa kilpirauhaset, voivat olla yliaktiiviset, jolloin pituutta tulee paljon. Serkkutytöllä oli näin, hän sai siihen jotain lääkkeitä. On 176cm, mutta olisi kasvanut pidemmäksi ilman niitä.

Alkuperäinen kirjoittaja mv:
En lukenut koko ketjua, joten sori, jos tulee toistoa. Mutta kannattaa käydä tarkistuttamassa kilpirauhaset, voivat olla yliaktiiviset, jolloin pituutta tulee paljon. Serkkutytöllä oli näin, hän sai siihen jotain lääkkeitä. On 176cm, mutta olisi kasvanut pidemmäksi ilman niitä.

en usko että on mitään sairautta takana, isänsä kun on tosiaan aika pitkä.

Mä olin kuudennella luokalla 155 cm pitkä ja menkat alkoi samana vuonna niin pituuskasvu tyssäs aikalailla siihen.
Olen 159 cm pitkä.

Yleensä tyttöjen pituuskasvu lopahtaa kuukautisten alettua, kun menee energia siihen.

Olin kuudennella luokalla noin 170 cm pitkä. Menkat alkoivat silloin kuudennella. 180cm tuli. Ihan normaalipituinen tyttö sulla siis mun mielestäni. Varsinkin kun isä on noin pitkä. Ei siihen mitään kilpirauhasen ongelmia tarvita että kasvaa yli 165 senttiseksi ;)