Tyttären poikaystävä pakottaa tyttöäni yliopistoon

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Taru68
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="ap";26385332]Niin tuntuu vaan, että kun tyttö on kumminkin töissä joka arkipäivä 8-16 , niin lukee tai harjoittelee joka päivä sen lisäksi 1-2 tuntia ja sitten vielä viikonloppuna lisää. Onhan noita kirjoja monta, mutta tätä samaa on jatkunut jo pari kuukautta ja tahti on tässä lopussa vaan yltynyt.

Tyttö on aina ollu hyvä koulussa vaikkei olekkaan ollut mikään hikipinko. Tämä poika ei oo ollut mikään hyvä koulussa.

No toisaalta 10 päivää siihen kokeeseen enää ja sit ei tartte hänen enää lukee.[/QUOTE]

No ei oo tolla lukemisella mitää mahiksia. Mun tyttö ei ollut töissä ja alotti lukemisen vuoden vaihteessa. Luki joka päivä kaheksan tuntia, viikonloppusin sitten kertaamista. Lisäksi osallistui kahdelle valmennuskurssille. Silti jäi haaveeksi, kolmen pisteen päähän. No meni sitten AMK:hon ja oli tosta lukemisesta ainakin se hyöty että AMK-opiskelu tuntu ihan lasten leikiltä.

[QUOTE="ap";26385301]kaupallistahan alaa nuo molemmat. Siis hakee kauppakorkeakouluun tai mikä Aalto-yliopisto onkin nykysin. Täällä paikka kaupallisen alan opintoihin kanssa. Jos ei pääse, aloittaa AMK:ssä täällä. Ja jos pääsee, niin voi silti aloittaa täällä AMK:ssa.

Tietysti poika haluaa tytön Helsinkiin luokseen, mutta jos vaan se olis se juttu, niin kaipa tyttö olis sieltä voinu töitäkin hakee. Poika on 4 vuotta vanhempi ja opiskelee ite yliopistossa ja varmaan valmistuukin 2 vuoden päästä.[/QUOTE]

Arvaa kumman koulutuksen jälkeen tyttäresi on kaupan kassaneitinä ja kumman pankin johtajana?

[QUOTE="Päivi";26385725]No ei oo tolla lukemisella mitää mahiksia. Mun tyttö ei ollut töissä ja alotti lukemisen vuoden vaihteessa. Luki joka päivä kaheksan tuntia, viikonloppusin sitten kertaamista. Lisäksi osallistui kahdelle valmennuskurssille. Silti jäi haaveeksi, kolmen pisteen päähän. No meni sitten AMK:hon ja oli tosta lukemisesta ainakin se hyöty että AMK-opiskelu tuntu ihan lasten leikiltä.[/QUOTE]

No se lukemisen määrä nyt ei kerro yhtään mitään. Joku toinen voi lukea samat kirjat sataan kertaan eikä silti opi mitään, ja toinen voi oppia samat asiat jo yhdellä tai kahdella lukukerralla - jopa sitä enemmän lukenutta paremmin.

Nimim. kokemusta on

[QUOTE="Päivi";26385725]No ei oo tolla lukemisella mitää mahiksia. Mun tyttö ei ollut töissä ja alotti lukemisen vuoden vaihteessa. Luki joka päivä kaheksan tuntia, viikonloppusin sitten kertaamista. Lisäksi osallistui kahdelle valmennuskurssille. Silti jäi haaveeksi, kolmen pisteen päähän. No meni sitten AMK:hon ja oli tosta lukemisesta ainakin se hyöty että AMK-opiskelu tuntu ihan lasten leikiltä.[/QUOTE]

No ei pidä paikkaansa. Itse en koskaan kauheasti jaksanut lukea, tosin seurasin kyllä maailmaa, politiikkaa ja taloutta jo lukioikäisenä. Kun hain sitten kauppakorkeakouluun, niin hiukan hirvitti kun kuuli joidenkin ihmisten tavoista lukea pääsykokeisiin. Joka päivä useemmaksi tunniksi kirjastoon pänttäämään ja sitten vielä valmennuskurssit päälle.

Itse en saanut ittestäni millään irti semmosta. Lueskelin noita kirjoja aina sillon tällön ilman mitään erityistä suunnitelmaa. Pääosin ne oli todella tylsiä. Mutta luin kuitenkin ne kaikki kerran läpi ja sen lisäksi kävin läpi silmäillen muutaman kerran.

Suhteellisen selkeesti pääsin sitten kauppakorkeakouluun. Ja en ole mikään nero, enkä omaa mitään ihmemuistia. Päättelykyky on ollut suht. hyvä aina ja siitä oli kyllä hyötyä tuossa monivalintakokeessa.

Yhteistyössä