Tyttäreni kysyi tänään pitseriassa josta tilasimme pitsan

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Mä olen ollu flunssassa ja niistelin taas eilen nenääni johon meijän vajaa 4v sanoi et MÄKI OON TOMMONEN RÄKÄPÄÄ...

Samoin toissaviikolla ukko otti likan mukaansa kun kävi merkkihuollosta kysymässä osaa autoon. Mies oli kysyny kassaneidiltä et minkä hintasia ne on ja nti oli sanonu jonku 23,80 hinnan johon mies ollu et nii, onko tuo kappale vai pari hinta? Johon neiti sanoi et kappale... Mies oli huokassu ja meijän kimuli oli sit kattonu iskää huolestuneena ja tokassu kovaan ääneen et NO OMPA KALLISTA! Kassaneiti oli helahtanu punaseks ja alkanu nauraa, et no sovitaan et saat nää 20e/kappale :D
:D

Alkuperäinen kirjoittaja ixus:
Mä olen ollu flunssassa ja niistelin taas eilen nenääni johon meijän vajaa 4v sanoi et MÄKI OON TOMMONEN RÄKÄPÄÄ...

Samoin toissaviikolla ukko otti likan mukaansa kun kävi merkkihuollosta kysymässä osaa autoon. Mies oli kysyny kassaneidiltä et minkä hintasia ne on ja nti oli sanonu jonku 23,80 hinnan johon mies ollu et nii, onko tuo kappale vai pari hinta? Johon neiti sanoi et kappale... Mies oli huokassu ja meijän kimuli oli sit kattonu iskää huolestuneena ja tokassu kovaan ääneen et NO OMPA KALLISTA! Kassaneiti oli helahtanu punaseks ja alkanu nauraa, et no sovitaan et saat nää 20e/kappale :D
:D
:LOL:

Meidän 5v tytöllä on hieman omituiset puheenaiheet.

Tyttö puhuu mm kilpirauhashormooneista, kolibakteereista, ruoansulatusentsyymeistä, punasoluista jne.
Tutkiskelee mielenkiinnolla leikkiluurankoa ja tunnustelee itseltään vastaavia luita.

Syntymä ja kuolema ovat myös olleet runsaasti esillä.

Ulkoavaruus ja planeetat kiehtovat kovasti. Ymmärtää että vuoden- ja vuorokaudenaikojen vaihtelu johtuu planeettojen liikkeestä. Haluaisi kovasti päästä käymään avaruudessa.

Kyselee kaikesta "miten se tehdään" mm. lasi, muovi, autot, asvaltti jne. Ympäripyöreä vastaus ei koskaan riitä vaan kaikki pitää perustella.
Yksi lempiohjelmista on Discoveryllä pyörivä "Miten se syntyi"-ohjelma jossa näytetään kuinka arkipäiväisiä asioita valmistetaan.

Dinosaurukset ovat tietysti erittäin kiehtovia. Kerrankin piirsi kaksi dinosaurusta ja sanoi että siinä on diplodocus ja allosaurus. Piirrokset todella näyttivät kyseisiltä otuksilta.

Teknistä tietoa omaa ikäisekseen hyvin paljon ja käyttää tietojaan raivostuttavaan näsäviisasteluun. |O

:LOL:

Meidän poika 4v. katseli aikansa mummon tekemää piirakkaa ja totesi ettei hän voi maistaa sitä, koska siinä on etanoita(ananaksia)...samoin hän toteaa, että haluaa syödä jääpuikkoja (kalapuikkoja)

A shadieeyah
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä:

Tyttö puhuu mm kilpirauhashormooneista, kolibakteereista, ruoansulatusentsyymeistä, punasoluista jne.
Tutkiskelee mielenkiinnolla leikkiluurankoa ja tunnustelee itseltään vastaavia luita.

Syntymä ja kuolema ovat myös olleet runsaasti esillä.

Ulkoavaruus ja planeetat kiehtovat kovasti. Ymmärtää että vuoden- ja vuorokaudenaikojen vaihtelu johtuu planeettojen liikkeestä. Haluaisi kovasti päästä käymään avaruudessa.

Kyselee kaikesta "miten se tehdään" mm. lasi, muovi, autot, asvaltti jne. Ympäripyöreä vastaus ei koskaan riitä vaan kaikki pitää perustella.
Yksi lempiohjelmista on Discoveryllä pyörivä "Miten se syntyi"-ohjelma jossa näytetään kuinka arkipäiväisiä asioita valmistetaan.

Dinosaurukset ovat tietysti erittäin kiehtovia. Kerrankin piirsi kaksi dinosaurusta ja sanoi että siinä on diplodocus ja allosaurus. Piirrokset todella näyttivät kyseisiltä otuksilta.

Teknistä tietoa omaa ikäisekseen hyvin paljon ja käyttää tietojaan raivostuttavaan näsäviisasteluun. |O
onkohan noi muksut tietämättään sukulaisia? *huoh* uskoisin että tulisivat ton 7v pojan kanssa erittäin hyvin juttuun... 4v:stä lähtien on ollut samanlainen.
Miksi miksi miksi...miten miten :)

Sangria
mun esikoiselle kyynärpää oli kyrpänen 2vuotiaana :whistle: sitä sitten höpötettiin kerran mummilassakin. itse kutsuin muksuna muurahaisia mulkuiksi, ja ihmettelin miks mun isä toruu :snotty: esikoinen on myös 2-3vuotiaana lääkäriltä lähtiessään sanonut lääkärille että "soitellaan" ja kerran huusi postilaatikosta (kerrostalo ) rappukäytävään "hei mies tuu tänne" joku oli tuolloin siellä, en tiedä kuka, ihmetteli varmaan vähän :D niin ja samaan aikaan hän oli myös "lihainen" kun hän oli vihainen :D

Onko

lääkäreitä perheessä? ;) Kuulostaa tutulta.

Alkuperäinen kirjoittaja Onko:

lääkäreitä perheessä? ;) Kuulostaa tutulta.
Ei ole lääkäreitä. Vaimo on kyllä hoitsu.

Tytöllä on jo pitkään ollut kuuden DVD-levyn setti "Olipa kerran elämä"-sarjaa. Ihan kestosuosikki on ollut ja joulupukki tuo lisää olipa kerran-leffoja.

Yhteistyössä