tyttäreni joutuu sydänleikkaukseen

Huoh.

Otsikosta tulikin jo esille mikä painaa. Onko täällä muita sydänvikaisen lapsen vanhempia?

Pieni tyttöni joutuu kohtapuoliin sydänleikkaukseen, ja huoli on kamala... Miten tästä selviää?

minx
minkäikäinen tyttäresi on? onko edessä iso leikkaus, siis avosydänleikkaus? meillä sydänpoika, leikattiin viikon vanhana, nyt energinen kolme vuotias pieni mies!! jos haluat kirjotella, laita viestiä. voimia ja enkeleitä teidän perheelle :hug:

meidän pojalle tehtiin sydänleikaus kun oli 2v3kk.pystyi tekemään katetrileikkauksena eli suonia pitkin eikä mitään arpia jäänyt.
tunnen muutenkin paljon lapsia joille on tehty sydänleikkaus ja hienosti ne suomessa tehdään,voima :hug: teille. :flower:

voi kun oiskin katetrileikkaus, mutta kirurgisesti joudutan sulkemaan :'(

Pitää vaan jaksaa pysyy ite vahvana, ni menee kaikki hyvin :heart:

Mikä teillä ollut paranemisaika, keiden laspille on tehty avosydänleikkaus? entä miten kummassa saan mun ikiliikkujan pysymään lepäämässä, kun se on koko ajan menossa??

Hei!

Voimia tulevaan leikkaukseen. Itselläni on 1,2 vuotta vanha viikon iässä leikattu sydänpoika.

Liity sydänlasten vanhempien keskusteluporukkaan niin saat varmasti tukea saman sydänsairauden omaavilta äideitä ja isiltä apua ja tukea sekä tietoa.

Itse en tiedä henkilökohtaisesti miten on mennyt isompien lasten kanssa, mutta kaikki menee varmasti hyvin.

Ohessa osoite
http://health.groups.yahoo.com/group/syva

Meillä poika joutui sydänleikkaukseen 1kk ikäisenä.
Arpi on kyljessä.
Leikkaus oli joulun alla...vauvan ensimmäisen joulun.
Nukutusta en pystynyt katsomaan.
Leikkaus tehtiin helsingissä. Lääkärit siellä "hoitivat" myös minua,tukivat ja välillä sai myös halauksen.
Osastolla sai myös paljon tukea muilta vanhemmilta.
Näin jälkeenpäin tuntuu hassulta,mutta olin leikkauksen ajan kaupungilla jouluostoksilla ostamassa vauvalle lahjoja.
Ajattelin vain,että kaikki menee hyvin.
Leikkaus meni hyvin ja viikko oltiin sairaalassa leikkauksen jälkeen.
Suht heti lekkauksen jälkeen pelotti nostella vauvaa,jos vaikka sitä sattuu.
Mutta kyllä kipulääkettä sai sen verran ettei sattunut.
Eiköhän siinä villimpikin lapsi rauhotu petiin,kun olo ei varmaan kuitenkaan ole niin hyvä.
Voimia teille! hengessä ollaan mukana.

Hei taas!

Pikkuneidin sydänleikkaus meni hyvin, ja toipuminen on ollut tosi nopeaa! Kiitos kaikille jotka tsemppaili täällä, on se vaan ihme miten paljon vertaistuki antaa voimia :heart:

Tyttöni on siis 3,5v ja hänelle tehtiin sydämmen eteisten välillä olevan reijän kirurginen sulku. Arpi on n. 15cm pitkä, mutta vaalentunut hyvin. Sairaalassa oltiin viikko leikkauksen jälkeen, ja sitten päästiin kotiin. Ensi viikolla saa aloittaa taas päivähoidon :D

Ja vielä: on niin ihanaa taas päästä töihin!! apua, olenko itsekäs kun nautin siitä että saan mennä töihin? :eek:

Yhteistyössä