TYTÖT ON JULMIA TOISILLEEN..MITEN VOISI AUTTAA?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ÄISKÄ
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Täytyykin tutkia tuota 4H juttua... Karatea ja aikidoa vai mitä ne oli voisi myös ehdotella...
Koiraa ei valitettavasti allergian vuoksi voida ottaa, muuten koirahommat olisi ihan tytön juttu.

Tyttö rakastaa eläimiä, erityisesti hevosia. Keppihevoset eli kepparit on tällä hetkellä kova juttu. Niiden kanssa jouksee pitkin pihoja ja hirnuu :) Lukemisestakin tykkää, mutta se ei ole kovin sosiaalista.. Tyttö taitaisi vielä tykätä leikkiä ja juosta pitkin peltoja vaan.
Luova tyttö kyllä on. Piirtämisessä on keskiverto ja siitäkin tykkää jos saa tehdä niinkuin oma taiteellinen näkemys sanoo. Tarinoitakin on hyvä kirjoittamaan, jos ei kirjoitusviheet haittaa. Mielikuvitusta löytyy ja leikit ja majat rakentuvat mihin vaan varsinkin jos on kaveri mukana. Luonteeltaan tyttö on sellainen melko äänekäs höpöttäjä ja helposti innostuva, kaikkia auttava ja riitoja sovitteleva (vaikken nyt vannoa voi kun harvoin pääsen kärpäseksi kattoon).
Anime jutut ei ainakaan ole vielä mitenkään nousseet esille. Ei varmaan löydy ketään niistä kiinnostunutta kavereista. En oikein usko, että vaatteiden ompelu ja anime piirtely onnistuisikaan tytöltä. Voi olla turhan vaativaa. Voisin tietenkin ehdottaa..

Tärkeää olisi nyt löytää ystäviä joiden kanssa voisi olla muutenkin kuin vain harrastuksen parissa. Sitä varmaan tyttö kaipaa enemmänkin kuin uuden harrastuksen löytämistä. Vaikka eihän uudesta mieenkiinnonkohteesta koskaan haittaa ole.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ÄISKÄ:
Niin...
Tyttö ei varmaan ihan täysin säännötöntä ja opettelua vaatimatonta harastusta haluakkaan. Tanssia kokeili, mutta askelkuviot meni jotenkin ohi ja koki homman liian vaikeaksi. Ratsastamassa käy, mutta siellä muut ratsastustytöt asuu liian kaukana. Käsitöissä ja askartelussa ei koulussakaan oikeen pärjää kun keskittyminen ei riitä.
Tytöllä on pikkuisen ongelmia opiskelussa ja ongelmat voi tietty näkyä myös kaverisuhteissa.. Kokee koulunkäynnin aika vaativaksi ja raskaaksi eikä sen vuoksi jaksaisi enää hirveästi harrastuksissa opetella uusia taitoja.

En tiedä Vantaan tilanteesta, mutta entä larppaaminen? Sieltä löytyy hyviä kavereita ja nuori voi ilmaista tunteitaan avoimesti. Lisäksi se auttaa asettumaan toisten asemaan. Tyttö voi olla suosittu, kerjäläinen tai mitä vaan.

Mistähän tuosta larppauksesta voisi löytää tietoa? Epäilen ettei ihan lähi maastosta harrastusta löydy.. Olisi kyllä ihan harkittava juttu ehkä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti itsekin:
Helluntai ja babtistiseurakunnista löytyy varmasti ystäviä joilla arvot kohdallaan. Uskovat kolmiyhteiseen Jumalaan kuten evankelisluterilaisessa kirkossa, eivät kasta lapsia koska Raamatun mukaanhan heidät tulee siunata ja kastaa vasta kun itse ihminen haluaa eli eivät muuten eroa luterilaisen kirkon väestä kuin niin, että tästä joukosta löytyy enemmän ns tosi uskovaisia, rakkautta täynnä olevia ihmisiä...siksi heidän seurassaan on niin hyvä olla ( itse kuulun evankelisluterilaiseen kirkkoon,mutta hyvin paljon olen käynyt näiden kahden seurakunnan tilaisuuksissa ja lapseni on todella onnellinen kun on löytänyt aivan ihanat lasten ja nuortenillat babtistiseurakunnasta. Jehovan todistajien joukkoihin älä mene.

Rakkautta, hyväksyntää, avarakatseisuutta MUTTA JEHOVALAISTEN RYHMIIN ÄLÄ MENE11!!!! Tsiisus.. Eli ap, pidä tyttösi kaukana ainakin näistä kiusaajista.

Niin missä se hyväksyntä ja avarakatseisuus ja tieto. Nämä ryhmät eivät ole jehovan ryhmiä nähneetkään... Se on aivan oma lahkonsa

Näytelmäkerho jossain teatterilla? Naapureiden koirien ulkoiluttamista taskurahaa vastaan? No siinä ei varmaan kavereita niinkään saa, paitsi jos menee mukaan johonkin kerhoon joka kerää rahaa noilla koiranulkoilutuksilla.

Partiota suosittelisin todella lämpimästi!!! Ehdottomasti! Paljon mielekästä tekemistä, mutta itse tekemistä eikä sääntöjen noudattamista. Ohjaajatkin yleensä melkein samanikäisiä. Jos eläimistä tykkää niin luulen että luonto muutenkin voisi innostaa? Eikä se partio tosiaan oo pelkää metsässä heilumista vaan paaaaljon muuta. Mulle oli tossa iässä henkireikä. Itsetunto nousee kun tajuaa että osaa vaikka mitä

Näytelmä juttuja ja larppaamista voisin kans suositella!

Tsemppiä tytölle!

Yhteistyössä