Tytön sieppaus/naapurit ei tee mitään/Suomi on mätä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hui"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hui"

Vieras
Tästä on ollut jo aloituksia, mutta en tajua edelleenkään miksi naapurit ei ole ilmoittaneet nähdessään tytön laitettavan pakettiautoon. Tänään on kerrottu, että siinä tapahtui lievää fyysistä väkivaltaa eli mummelit ja muut herätys, jotka tämän näkivät??? Poliisin mukaan näkivät!

Eikä ole viime päivinä auttaneet muutkaan, mm. tytön "pussaus" mäkkärissä ja kuristetun naisen huuto autossa.

Ihmisten hätää katsellaan vaan vierestä :O

Kyllä lasta pitää auttaa! Toivottavasti ihmiset auttaisivat vielä herkemmin tästä lähtien. Epäselvää tilannetta pitää jäädä seuraamaan, jos ei ole varma.

Mä luulen että se on vaan paskahousumaisuutta! Olen itse soittanut ambulanssia ja tise mitä apua maassa makaavalle kun ihmiset vaan kävelee ohi. Toiset jopa nyrpistää nenäänsä kun kumarrun auttamaan!
Idioottimaista!

Propagandaa. Suomi on turvallisempi maa kuin koskaan. Henkirikoksia tapahtuu vähemmän kuin ennen vaikka suurempi osa niistä tulee julki. Etenkin pienet tapaukset. Tutkikaa tilastoja, älkääkä luottako iltapäivälehtien kirkuviin otsikoihin.

Tämmöstä tapahtuu joskus, mutta kyllä on ennenkin tapahtunut.

Ja toinen juttu on se, että tuo että naapuri olisi muka nähnyt kun lapsi kaapattiin, oli poliisin suorittama peitejuttu. Näin hämättiin kaappaajaa. Muuten kaappaja olisi ihmetellyt, että mistä poliisi on tietonsa saanut ja kenties tajunnut, että tytöllä saattaa olla kännykkä.

Joskus musta tuntuu, että netissä pitäisi olla älylukko. Tai sitten tahvoille oma netti.

Onko jossain nyt käynyt ilmi, että naapurit eivät soittaneet poliisille, menneet kertomaan tytön äidille tai yrittäneet tehdä mitään? Tässä tytön tapauksessa ymmärrän että kaikkea ei edes ehdi tehdä jos toinen heitetään auton takakonttiin ja lähdetään kaasuttamaan paikalle. Peräänkö olisi lähdettävä?

Noita mäkkäripäällekäymisiä ja avunhuutoja autossa en minäkään ymmärrä, siis miksi kukaan ei auttanut.

[QUOTE="maikki";27219696]Siinä voi käydä sellainenkin vahinko, että saa itse syytteen, jos puuttuu/auttaa.... Toki itse puutun/autan silläkin uhalla[/QUOTE]

No ei suomessa!
Kiinassa ajatellaan noin. Oletteko nähneet sitä youtube pätkää jossa lapsi jää kadulla auton alle, kukaan ei auta ja lapsi jää toisen kerran. Joku nostaa jalkakäytävälle. :( Jos auttaa, vastaa sairaalakuluista.

[QUOTE="Kerubi";27219704]Propagandaa. Suomi on turvallisempi maa kuin koskaan. Henkirikoksia tapahtuu vähemmän kuin ennen vaikka suurempi osa niistä tulee julki. Etenkin pienet tapaukset. Tutkikaa tilastoja, älkääkä luottako iltapäivälehtien kirkuviin otsikoihin.

Ja toinen juttu on se, että tuo että naapuri olisi muka nähnyt kun lapsi kaapattiin, oli poliisin suorittama peitejuttu. Näin hämättiin kaappaajaa. Muuten kaappaja olisi ihmetellyt, että mistä poliisi on tietonsa saanut ja kenties tajunnut, että tytöllä saattaa olla kännykkä.

Joskus musta tuntuu, että netissä pitäisi olla älylukko. Tai sitten tahvoille oma netti.[/QUOTE]

Oli miten hyvänsä tässä jutussa, niin en tajua miten voit ikäänkuin puolustaa jengiä joka ei puutu mihinkään. Vaikka näin kävisi kerran 100 vuodessa, niin se ei vähennä asian vakavuutta ja vaarallisuutta eikä sitä, että ihmiset eivät saa käpertyä junttimaiseen kuoreensa ja sulkea silmänsä etenkin lapsiin kohdistuvissa väärinkäytöksissä!!!

Esimerkkinä toimii myös Eerika, 8 vuotta. Silmät ummistettu silloinkin ties kuinka monen toimesta...

Onko jossain nyt käynyt ilmi, että naapurit eivät soittaneet poliisille, menneet kertomaan tytön äidille tai yrittäneet tehdä mitään? Tässä tytön tapauksessa ymmärrän että kaikkea ei edes ehdi tehdä jos toinen heitetään auton takakonttiin ja lähdetään kaasuttamaan paikalle. Peräänkö olisi lähdettävä?

Noita mäkkäripäällekäymisiä ja avunhuutoja autossa en minäkään ymmärrä, siis miksi kukaan ei auttanut.

No ihan varmasti lähtisin perään ja soittaisin samalla poliisille ja kuule ihan ilman hands-freetä!

Oli miten hyvänsä tässä jutussa, niin en tajua miten voit ikäänkuin puolustaa jengiä joka ei puutu mihinkään. Vaikka näin kävisi kerran 100 vuodessa, niin se ei vähennä asian vakavuutta ja vaarallisuutta eikä sitä, että ihmiset eivät saa käpertyä junttimaiseen kuoreensa ja sulkea silmänsä etenkin lapsiin kohdistuvissa väärinkäytöksissä!!!

Esimerkkinä toimii myös Eerika, 8 vuotta. Silmät ummistettu silloinkin ties kuinka monen toimesta...

Juuri näin.

Jos alusta asti oli tiedossa, että naapurit näki tapauksen, niin onhan ne siitä jonnekin ainakin ilmoittaneet. Vai mistä tieto, että naapurit ei tehneet mitään?

Muista tapauksista olen täysin samaa mieltä. Ihmisten välinpitämättömyys on käsittämätöntä. Tapauksia, joissa ulkopuolisen pitäisi auttaa, on aika usein, mutta kun "on kiire" tai mitä milloinkin. Joidenkin on pelottavan helppo ummistaa silmät.

[QUOTE="Kerubi";27219704]Propagandaa. Suomi on turvallisempi maa kuin koskaan. Henkirikoksia tapahtuu vähemmän kuin ennen vaikka suurempi osa niistä tulee julki. Etenkin pienet tapaukset. Tutkikaa tilastoja, älkääkä luottako iltapäivälehtien kirkuviin otsikoihin.

[/QUOTE]

Evoluutio on sitä varten, että mennään parempaan suuntaan. Ihme asenne sulla.

Minä jos tekisin noin, joutuisin jättämään omat lapseni (3v ja 1v) keskenään kotiin siksi aikaa. Siis tässä Kotkan tapauksessa. Jättäisitkö sinä omat lapsesi?

Miksi pitäisi jättää? Jos näkisin että naapurin lapsi paiskataan seudulla vieraaseen autoon niin yhtä nopeesti mun lapset olisi autossa ja menoksi!
Vai meinaatko että ne vilustuisi ilman tiketttiään?

Minä jos tekisin noin, joutuisin jättämään omat lapseni (3v ja 1v) keskenään kotiin siksi aikaa. Siis tässä Kotkan tapauksessa. Jättäisitkö sinä omat lapsesi?

Voi että en kai nyt tarkoittanut, että omat lapset pitäisi hylätä vaan että jso jotenkin voi auttaa, niin pitää auttaa! Ei kai sitä esim. kävellen lasten kanssa pakettiauton perässä juostakaan, vaan jos vaikka autosta näkisin tilanteen niin taatusti lähtisin perään ja hommaisin poliisit jäljille. Tietenkin!!

En jäisi suu auki katselemaan, niinkuin näköjään 95% suomalaisista tekisi.

[QUOTE="vieras";27219760]Miksi pitäisi jättää? Jos näkisin että naapurin lapsi paiskataan seudulla vieraaseen autoon niin yhtä nopeesti mun lapset olisi autossa ja menoksi!
Vai meinaatko että ne vilustuisi ilman tiketttiään?[/QUOTE]

Mietitäänpä MINUN kohdallani tätä. Auto on parkkipaikalla ja usko tai älä, parkkis on melkein 100m päässä. Kun kaappaan nuo kaksi uniltaan kainalooni (heillä ei ole tikettiä vaan kuppikakkuja tänä vuonna) ja kannan heidät juosten autoon, laitan turvaistuimiin ja lähden, aikaa on mennyt, no, voit itse miettiä. Sillä välin kaapparin auto on jo aika kaukana :D

Anteeksi että nauran vakavan aiheen parissa, mutta en voi sille mitään.

Poliisille olisin toki soittanut, ja olisi ollut myös helppo kertoa mihin suuntaan auton on ollut pakko mennä. Olisin myös juossut vaikka sukkasillani naapuriin kertomaan tapahtuneesta.

[QUOTE="vieras";27219804]Siitä tulisi sulle kustannuksia! Näin moni ilmeisesti ajattelee, kun ei hälytä apua kun näkee että toisella ei ole kaikki kunnossa esim. kaupungilla.[/QUOTE]

Niin? Tulisi kustannuksia joo, mitä sitten? Mitä ihmeen väliä sillä on, jos pelastan lapsen???

Mietitäänpä MINUN kohdallani tätä. Auto on parkkipaikalla ja usko tai älä, parkkis on melkein 100m päässä. Kun kaappaan nuo kaksi uniltaan kainalooni (heillä ei ole tikettiä vaan kuppikakkuja tänä vuonna) ja kannan heidät juosten autoon, laitan turvaistuimiin ja lähden, aikaa on mennyt, no, voit itse miettiä. Sillä välin kaapparin auto on jo aika kaukana :D

Anteeksi että nauran vakavan aiheen parissa, mutta en voi sille mitään.

Poliisille olisin toki soittanut, ja olisi ollut myös helppo kertoa mihin suuntaan auton on ollut pakko mennä. Olisin myös juossut vaikka sukkasillani naapuriin kertomaan tapahtuneesta.

Sä halusit olla kertomatta SUN hassunhauskaa tilannetta, pitkittääksesi ja saadaksesi nauraa? Naura pois, sait kivan mielikuvan itsellesi.

Jos maalla katsotaan tielle ikkunasta, niin se auto ON siinä pihassa lähellä ja siihen siirtyminen on nopeaa.

Yhteistyössä